[Duron] Doorgefikt of wat?

Pagina: 1
Acties:

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Ik was net even aan het kloten op mijn ecs k7vza 3.0 moederbord en heb er ff een oude bios in geflashed, de 3.2C

in dit bios kan je veel verder overclocken , tot 166 mhz

Dus ik zette mijn duron 600 op 166 mhz en rebootte... kreeg alleen geen beeld meer :( Hij start op, alleen gaat naar een x tal seconden weer uit... Ik weet nou niet wat er stuk is en wat ik dus moet vervangen, het is of mobo, of cpu of bijde ;)

wat heb ik al geprobeerd?

alles eraf en dan booten, daarna alles er weer op (cpu, ram gpu) en booten.... niets
bios batterij eruit..... niets
clear jumper omzetten.... niets
stroom eraf (voor langere tijd) ...... niets
alles tegelijk proberen.... niets
andere videokaart en ram..... niets

even ter verduidelijking, ik heb geen andere socket a cpu hier liggen dus dat kan nog wel eens moeilijk worden om dat te proberen...

Specs:
Duron 600
Ecs K7vza 3.0
512 sdram
gef3 ti200

Graag hulp :)

ps. zit nu achter celly400 ;) (traaaaaaaaag)

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je de clear jumper wel weer trug gezet?
Als je die gebruikt klopt het dat je pc niet aangaat, daarentegen cleared ie wel je bios. (Je moet dus wel stroom op dat ding zetten door power knop paar keer in te drukken).
Daarna moet je de jumper weer trug zetten en dan zou hij weer gewoon moeten opstarten.
Een processor wordt alleen warmer als je er meer volt op zet of als ie actiever bezig is.

Dus zolang je je Vcore niet te hoog maakt, fikt ie echt niet door. Als je je Vcore niet verhoogd en je probeert je pc over te clocken werkt ie niet, omdat het signaal verloren gaat.

• MadMod
VinnieWeiss schreef op 19 november 2002 @ 22:48:
Heb je de clear jumper wel weer trug gezet?
Als je die gebruikt klopt het dat je pc niet aangaat, daarentegen cleared ie wel je bios. (Je moet dus wel stroom op dat ding zetten door power knop paar keer in te drukken).
Daarna moet je de jumper weer trug zetten en dan zou hij weer gewoon moeten opstarten.
Een processor wordt alleen warmer als je er meer volt op zet of als ie actiever bezig is.

Dus zolang je je Vcore niet te hoog maakt, fikt ie echt niet door. Als je je Vcore niet verhoogd en je probeert je pc over te clocken werkt ie niet, omdat het signaal verloren gaat.
doet ie niet, clear jumper gebruik ik goed......
hij boot ff, dan stopt ie opeens en gaat ie uit...
vcore was NIET verhoogd ;)

als dit topic in DOC thuishoord, plz move ff

Verwijderd

Bij mijn systeem was ik ook een keer aan het overklokken. Als ik de endknop ingedrukt hield werd alles weer gereset.
Dit stond in het moederbord boekje.

• Vincentio
  • Niet online
Dit klinkt echt onwijs vaag. Sorry ik weet het verder niet. Je kan dus ook niet in de bios komen?
Enige wat ik zou zeggen is strippen en alles 1 voor 1 testen. Maar ja dan moet je wel iemand hebben met een mobo en pro die ongeveer hetzelfde is (Dus een andere pro die je mobo aankan en een ander mobo die jouw pro aan kan)

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 22:51:
Bij mijn systeem was ik ook een keer aan het overklokken. Als ik de endknop ingedrukt hield werd alles weer gereset.
Dit stond in het moederbord boekje.
Ja sommige mobo's hebben geen clear jumper, dan moet je dus een knop indrukken. Ik had hier laatst een systeem staan en daar moest je de ins knop ingedrukt houden. Ze maken het tegenwoordig de dag er niet makkelijker op.

• EternalDragon
  • Laatst online: 06-03-2013
Misschien dat de biosflash mislukt is?

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• MadMod
Ok, ik weet nu wat het is, de processor is het iig niet, ik heb net een nieuwe duron gekocht en die erin gezet, maar nog steeds niets...

dus het is mn moederbord, er zit wel een clear jumper op en mn biosflash is wel gelukt....

iemand in regio Ede die nog een socket a mobo heb met sdram? :P

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
MadMod schreef op 20 November 2002 @ 12:33:
Ok, ik weet nu wat het is, de processor is het iig niet, ik heb net een nieuwe duron gekocht en die erin gezet, maar nog steeds niets...

dus het is mn moederbord, er zit wel een clear jumper op en mn biosflash is wel gelukt....

iemand in regio Ede die nog een socket a mobo heb met sdram? :P
Ik zou de Tweakers.net Vraag en Aanbod eens checken, en anders op de HCC dagen even kijken. Mijn Asus A7V-E krijg je niet :+

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

VinnieWeiss schreef op 19 november 2002 @ 22:54:
[...]

Ja sommige mobo's hebben geen clear jumper, dan moet je dus een knop indrukken. Ik had hier laatst een systeem staan en daar moest je de ins knop ingedrukt houden. Ze maken het tegenwoordig de dag er niet makkelijker op.
eeh ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt, maar ik vind het eerlijk gezegd makkelijker om ff een knop ingedrukt te houden tijdens het booten, dan dat ik me weer tussen al m'n hardware moet wurmen om die verrekte jumper eraf te halen :{

Hoi

• Vincentio
  • Niet online
Dat bedoel ik dan ook niet. Ik bedoel dat er niet een algemeen iets is. Nu moet je telkens gaan uitzoeken wat je moet doen als je een nieuw mobo tegenkomt. Das nie handig.

On Topic: Nee sorry ik woon nie in de buurt van Ede, en wil wel me boardje verkopen maar ik heb geen geld voor AXP boardje. :'(

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 12:07
ik heb ook eens geprobeert een Duron over te klokken door de FSB omhoog te gooien. als de FSB bij een Duron 133Mhz of hoger is start ie inderdaad niet. Duron draaid met een FSB van 100MHz :) en dan kan je met stappen van 1 of 2 MHZ verhogen. maar op 133 MHz zal ie niet draaien.

dSLR: Nikon D5300;

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb een Duron 800 met een FSB van 133 draaiend gehad anders, dus het is wel mogelijk.

Verwijderd

nou, ik heb een duron 600 toevallig op 140 mhz fsb gekregen, dus het kan wel degelijk wel.

Verwijderd

uhm......als je unlockt en je multiplier omlaaggooit is ut tog altijd mogelijk om op die 133 Mhz te komen, mits je Geheugen enzo ut trekt :?

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 19 November 2002 @ 22:54:
[...]

alle mobo's hebben een clear jumper

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

kan je je bios ook nie clearen door de batterij van je mobo eraf te halen en er weer op te zetten?

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 17:18:
[...]

alle mobo's hebben een clear jumper
Das dus niet waar. Ik had hier laatst een Asus P4 board liggen en daar had ik de FSB verhoogd, dus moest de bios clearen, nou die had toch echt geen clear jumper. En als je wilt zoek ik nog wel het board op als je wilt. Want wat jij beweert is dus niet waar.

• MadMod
STN schreef op 20 november 2002 @ 17:22:
kan je je bios ook nie clearen door de batterij van je mobo eraf te halen en er weer op te zetten?
Lees de draad? staat zelfs in de openingspost.......

Ik ga op de hcc maar ff een k7s5a scoren denk ik, dit mobo krijg ik iig niet meer aan de praat...

wil iedereen ff stoppen met de discussie over wel of niet clearjumpers op mobo, verneukt mn topic een beetje... Ik zit al wel 1 dag zonder goede computer :(

btw, mijn duron draaide makkelijk op 133 mhz hoor ;) 166 was gewoon iets te veel hehe...

• Stinger666
  • Laatst online: 08-02 00:01
Probeer het volgende in deze volgorde.

Systeem leeg maken. Overhouden. Mobo+CPU+Koeler+VGA+Geheugen.
Dit aansluiten incl Tobo.
Batterij eruit (+-1 min)
CMOS Clear erop zetten. Power button 1 keer kort indrukken. Vervolgens powerbutton gedurende 15 sec ingedrukt houden.
INSERT knop op je tobo (of END knop voor sommige mobo's) inhouden en je sys aanzetten.

Ik herkende het probleem. Heb ik ook eens gehad :?

Good luck (HHC is idd een optie :D)
Pagina: 1