Zoek spel met veel bewegingsvrijheid

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01 09:24
Topictitel klinkt misschien een beetje erg algemeen dus ik zal ff het een en ander toelichten. :) Ik zoek dus een shooter met heel veel vrijheid. Iets meer in de trend van 'Operation Flashpoint' of 'Delta Force'. Dat je niet echt gebonden bent aan een klein oppervlakte, maar gewoon echt kilometers kan lopen. Want als ik iets vervelend vind, is het dat als ik ook maar een beetje van de paden afwijk bij een game (niet allemaal hoor) ik opeens stuit op een 'onzichtbare muur'.

Maar het moet dus ook een game zijn waar je die (enorme) bewegingsvrijheid gebruikt. Het moet er natuurlijk niet voor de lol zitten. :) En ook veel strategische kennis kan toepassen; dus niet alleen schieten en dingen in je inventory opnemen wat ergens op de grond ligt om het zomaar te zeggen.
Iemand een idee?

Verwijderd

Elder Scrolls III: Morrowind (een RPG) lijkt me zo'n spel. Of Dungeon Siege (ook een RPG).

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:43:
Elder Scrolls III: Morrowind (een RPG) lijkt me zo'n spel. Of Dungeon Siege (ook een RPG).
Hij had het over shooters niet over RPG's :). Misschien kan je Ghost Recon proberen. Je bent wel beperkt tot een bepaalde map, maar je kan wel zelf bepalen hoe je aanpakt en hoe je loopt ed, dus je hebt wel wat vrijheid.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 21:07
GTA3 vind ik veel beweging vrijhed hebben, maar ja das niet helemaal wat je zoekt.
Zo te horen zoek je gewoon een kloon van OFP, uitbreiding misschien dan :?

Verwijderd

schrijf een kickass fps mod voor baldurs gate of iets van dien aard. afhankelijk van wat je veel bewegingsvrijheid noemt en wat je wel en niet leuke shooters vind kun je battlefield proberen, ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met mechwarrior3 en 4, en als je een beetje meer van denken tijdens het knallen houdt is battlezone2 voor een piekie of vijf uit de grabbelbak bij de freerecordshop te vissen in Gorinchem... als je snel bent ;)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Battlefield ?

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Bij mijn weten zijn DF en OpF zoals je al noemt de shooters met de meeste bewegingsvrijheid.
Ghost Recon is wel leuk, maar heeft echt wel kleinere maps dan bovengenoemde twee.
Maar andere spellen zou ik helaas zo niet weten en anders zou ik het ook graag weten aangezien ik dat soort spellen ook wel leuk vind. :)

Bij mijn weten zitten er ook niet echt van dit soort spellen aan te komen die goed zijn. Novalogic loopt nog steeds met die oude engines te klooien. :/

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Hou deze in de gaten:
PlanetSide
Soort van kruising tussen een MMORPG en een FPS. Lijkt me erg tof :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:33

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 22:43:
Ik vind juiste dat je bij dungeon siege eigenlijk alleen maar naar voor en achter kunt lopen, link en rechts kom je al vrij gauw een barriere tegen. Meestal niet onzichtbaar :) dat scheelt wel

10 second ninja DONE

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:30

Maxow

Hidden Sound System

ghost recon? :?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 20:16
mja, OFP is zoals je zecht toch wel DE game daar in.

Verwijderd

Misschien 'Project IGI 2' dat, by the way, pas 7 februari volgend jaar uitkomt.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 18:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Gewoon OFP, beetje extra missies ed. downloaden en je bent nog uren zoet :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

je bedoelt een spel met lebensraum?
;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:30

KneoK

Not in a million lightyears

Inderdaad, Ghost Recon. En dan met de Desert Siege en Island Thunder uitbreidingen. Dan ben je wel een tijdje aan het rennen.
En in singleplayer of firefight genoeg te doen in de maps.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Carnivores? Lekker Dino's hunten terwijl je door de bossen loopt..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• BoumaBouma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Halo? :P maar die is nog niet voor de PC uit. Hij komt volgens mij wel voor de PC, toch?

Er komen wel meer spellen aan met grote buiten ruimtes. Breed, euhm, dat spel dat eerst X-Isle heette, dat heet nu anders, weet alleen de nieuwe naam niet. En Halo dus. :P

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Het is wel geen ghost recon of iets dergelijks, maar een spel met hele grote bewegingsvrijheid is Serious Sam: the second encounter. :)
Ze hebben bij het spel een functie ingebouwd die oneindig renderd. Uiterste bewegingsvrijheid dus, jammegenoeg is dit spel gewoon massa's monsters neerknallen en is dit dus niet wat je zoekt. :(

(wel stak spel btw) :9

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ghost Recon vind ik echt geweldig.. 8+ uur op een LAN lopen spelen met 6 - 8 andere teamplayers tegen de AI. Super.. geweldig realistisch en goede tactical teamplay. Wow. :) GR is alleen wel wat 'kleiner' dan OFP.. qua playfield maar toch zeer de moeite waard.

Wat betreft OFP, loop jij maar es van 1 kant van een eiland naar de andere... veel plezier... enneuh vergeet niet je lunch mee te nemen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

ik denk dat battlefield 1941 het spel is wat je zoekt, daar kan je echt alles doen en groot landschap en je kan niet tegen "onzichtbare" muren lopen, alleen varen :P

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
serious sam ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 11:56:
ik denk dat battlefield 1941 het spel is wat je zoekt, daar kan je echt alles doen en groot landschap en je kan niet tegen "onzichtbare" muren lopen, alleen varen :P
Is dat niet meer gemaakt voor MP?
Of bied singleplayer dezelfde (grandioze) kwaliteit die ik vaak hoor van mensen die 'em online spelen.

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 12:29:
[...]

Of bied singleplayer dezelfde (grandioze) kwaliteit die ik vaak hoor van mensen die 'em online spelen.
Kan iemand hierop reageren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 12:29:
[...]

single player is net als UT met bots, wel leuk, maar het komt zeker weten niet in de buurt van multiplayer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 12:29:
[...]

De single player is idd zoals gezegd zoals UT met bots maar dan een stuk minder leuk... dit spel hoort online gespeeld te worden.

Verwijderd

Gta 3 heb je aardig veel bewegingsvrijheid, maar opzeker met Morro(n)wind kan je echt uren bezig zijn met lopen door het grote land :)

• Splash
  • Laatst online: 08-01 14:49
Trespasser :) wel een enorme flop volgens mij, maar volgens de reclame's zou je wel die enorme vrijheid hebben...

Verwijderd

mafia

Verwijderd

Hij zoekt volgens mij een soort FPS-achtig iets. Ik denk dat Mafia en GTAIII sowieso al afvallen. Anywayz.... het enige wat ik nog kan bedenken wat een beetje in de buurt komt is, het pas ge-releaste, 'Deadly Dozen: Pacific Theater'. Stukje uit de review van gamespot.com:
....Thankfully, the environments and enemy AI make this style of play extremely satisfying. Pacific Theater's jungle environments are its most impressive feature. The levels are enormous--most appear to encompass perhaps two or three square miles of terrain....
Voor volledige review klik ----> hier <----

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:26:
Gta 3 heb je aardig veel bewegingsvrijheid, maar opzeker met Morro(n)wind kan je echt uren bezig zijn met lopen door het grote land :)
Ik ben niet echt zo in to roleplaying games. Voornamelijk omdat je meer moet klikken om de personages voor uit te laten bewegen en toch meer alles van bovenaf ziet; ik wil meer directer bij de game betrokken zijn. Maar ik heb toch ff gekeken naar de screens en het zag er 1e/3e person-achtig uit. Is dat ook zo?

Verder iemand ervaring met Deadly Dozen: Pacific Theater?
Ik vond er hier op GoT een klein topic over terug waar niet al te lovend werd gereageerd erop. Maar aangezien dat kritiek was op de demo volgens mij en gamespot.com 'em toch een 8.3 gaf.... vroeg ik me af of het misschien toch wat is?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 12:48
Als je eens een action-adventure wilt proberen (wat ik je uiteraard van harte aanraad ;)) kun je Outcast proberen. Laat je niet teleurstellen door de 512x384 max resolutie, er zit een best goed verhaal achter, en voordat je aan de andere kant van een werelddeel bent ben je een flink tijdje verder... verder geen moeilijke puzzels ofzo, het reizen kost de meeste tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door wacko op 23-11-2002 15:18 ]

Verwijderd

trespasser ownz :)
was toen nog jong. Vet eng dus :)
je loopt hey Brontosaurus,,
Leuk
even later..
Pff wat is het hier rustig <SCREAM>
je draait je om WOEI! Raptor :)
pissed my pants :D

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 23 november 2002 @ 14:33:
[...]

Ik ben niet echt zo in to roleplaying games. Voornamelijk omdat je meer moet klikken om de personages voor uit te laten bewegen en toch meer alles van bovenaf ziet; ik wil meer directer bij de game betrokken zijn. Maar ik heb toch ff gekeken naar de screens en het zag er 1e/3e person-achtig uit. Is dat ook zo?

Ik vond er hier op GoT een klein topic over terug waar niet al te lovend werd gereageerd erop. Maar aangezien dat kritiek was op de demo volgens mij en gamespot.com 'em toch een 8.3 gaf.... vroeg ik me af of het misschien toch wat is?
Morrowind is first person en je beweegt je rond alsof het een FPS is, en je hebt heel veel vrijheid, je kunt b.v. erop uit gaan om monsters te choppen maar ook in een dorpje bij elk huis naar binnen en daar de boel leegjatten >:)

Verwijderd

Simpel: Battlefield 1942 :)

Alleen zoals gezegt is het alleen MP interessant, bij SP is de AI nogal zeer dom :X ze beloven in de binnenkort uit te komen 1.2 patch dat het al wat beter moet zijn, maar dan nog tegen mensen spelen ruled altijd nog meer dan de AI, een AI zou je slim kunnen maken of perfect is het dan nog leuk? de AI zou nooit een mens kunnen nabootsen imo.

En zeker met Battlefield ruled 'de mens'. Zulke grappige/domme acties je soms zelf maakt of ziet van anderen :D

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Project IGI ik heb zover ik me kan bedenken nooit tegen het einde van een map gelopen. Alleen zal je geen tegenstanders tegen komen :P

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• DJ.KRIZZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
X-wing vs. Tie Fighter?? ;)

Nee ik vind dat je in Hitmen2 aardig wat vrijheid hebt in je bewegen en doen en ook je acties kun je zelf bepalen :)

You've got to try it to love it

• Silent Thunder
Mirwits schreef op 23 november 2002 @ 17:38:
Project IGI ik heb zover ik me kan bedenken nooit tegen het einde van een map gelopen. Alleen zal je geen tegenstanders tegen komen :P
Das nou juist ook een van de vereiste; dat die enorme ruimte ook gebruikt word. :) Je hebt er vrij weinig aan denk ik als alles zich op 1 hectare afspeelt en de omliggende 10 vierkante kilometer er nutteloos bijliggen. :)

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op 23 November 2002 @ 14:33:
Niemand?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 15:41:
Simpel: Battlefield 1942 :)

Alleen zoals gezegt is het alleen MP interessant, bij SP is de AI nogal zeer dom :X ze beloven in de binnenkort uit te komen 1.2 patch dat het al wat beter moet zijn, maar dan nog tegen mensen spelen ruled altijd nog meer dan de AI, een AI zou je slim kunnen maken of perfect is het dan nog leuk? de AI zou nooit een mens kunnen nabootsen imo.

En zeker met Battlefield ruled 'de mens'. Zulke grappige/domme acties je soms zelf maakt of ziet van anderen :D
de AI is niet zeer dom, de bots jatten alleen de tanks voor je neus weg :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Silent Thunder
wacko schreef op 23 November 2002 @ 15:18:
Als je eens een action-adventure wilt proberen (wat ik je uiteraard van harte aanraad ;)) kun je Outcast proberen. Laat je niet teleurstellen door de 512x384 max resolutie, er zit een best goed verhaal achter, en voordat je aan de andere kant van een werelddeel bent ben je een flink tijdje verder... verder geen moeilijke puzzels ofzo, het reizen kost de meeste tijd.
Jahoor, wil ik zeker wel eens proberen. Alleen het oog wil ook wat; en als ik een random screen zie van Outcast (http://image.com.com/game...674/outcast_screen004.jpg) denk ik ook van.... mja, zoek toch iets recents. ;) Dus als je nog meer suggesties hebt omtrent het action-adventure genre (1e/3e person, niet click & move) hoor ik het graag. :)

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Majin_IR_Baboon schreef op 20 november 2002 @ 11:31:
Halo? :P maar die is nog niet voor de PC uit. Hij komt volgens mij wel voor de PC, toch?

Er komen wel meer spellen aan met grote buiten ruimtes. Breed, euhm, dat spel dat eerst X-Isle heette, dat heet nu anders, weet alleen de nieuwe naam niet. En Halo dus. :P
Wat jij bedoelt is met X-Isle is nu genaamd The Y-Project, dat inmiddels al is opgegeven(er wordt dus niet meer aan gewerkt :'()

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Verwijderd

Foutje.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 20:32 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Voor Serious Sam komt binnenkort een nieuwe patch die overschakeld van p2p naar client-server, totaal nieuwe netcode dus, kan je lekker online spelen met 8 man ofzo beesjes neermaaien, wel leuk.

Verwijderd

Serial-X schreef op 23 november 2002 @ 20:25:
[...]

Wat jij bedoelt is met X-Isle is nu genaamd The Y-Project, dat inmiddels al is opgegeven(er wordt dus niet meer aan gewerkt :'()
Dies nie tgestopt heeft alleen ee nandere naam ben de naam vergeten

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 21:35:
[...]

Dies nie tgestopt heeft alleen ee nandere naam ben de naam vergeten
Juist,The y-project is gestopt,maar x-isle heet nu "far cry". IMO een titel om naar uit te kijken

Verwijderd

EXE-cuter schreef op 23 november 2002 @ 22:01:
[...]

Juist,The y-project is gestopt,maar x-isle heet nu "far cry". IMO een titel om naar uit te kijken
Jah die kon iets van 150000 polygonen aan heh ofniet :?

• Koetjeboe
  • Laatst online: 12:31

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Zoals al vaker gezegd: morrowind is het spel voor vrijheid :) In het begin misschien een beetje langzaam als je het fps genre gewent bent maar zodra je skills wat hoger zijn gaat het als een speer :P Zeker met een goede 3d kaart (pixelshader erin ;)) is het genieten geblazen.

Trespasser vind ik zelf niet zo'n grote vrijheid hebben, je hebt toch echt levels met laadtijden enzo ertussen (met laadscherm, bah ;)) en je gebied is ook echt afgebakent met bergen (dacht ik hoor :X)

• jevn
  • Niet online
Ik zou zeggen neem ofp resistance. Het nieuwe eiland is nog groter als die in het orrigineel. MP en SP missies zijn genoeg te vinden. En door de updates (nu tot 1.9) is een heel groot aantal problemen opgelost.

Verwijderd

Tribes 2 is vet. :P

Verwijderd

Battlefield 1942, waar je eindeloos de woestijn in kan vliegen. Lopend is het niet te doen :p

Verwijderd

Tribes 2 heeft idd veel ruimte, maar dat is niet echt een SP game. Als je de ruimte wil moet je idd morrowind proberen, die kaart is zo enorm groot en gevarieerd. Het is alleen jammer dat na een tijdje de uitdaging er uit is, want dan ben je gewoon te sterk...

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
Flashpoint (ondertussen 2 officiele uitbreidingen) blijft de beste keuze denk ik:
- super grote maps
- verschillende voertuigen
- missies beschikbaar :)

Ghost Recon is idd wel leuk enzo, maar als je als super-anti-terrorist-weet-ik-wat nog niet eens over een afsluiting van 1m hoog kan kruipen... beetje flauw, je kan de rand van de map in veel maps gewoon als cover gebruiken en de maps zijn daarbij nog veel te klein, vooral opvallend met een sniperriffle... op een goede sniper plaats kan je een halve map ver schieten ongeveer

Battlefield is niet echt geschikt voor SP, spijtig genoeg dan, ik denk namelijk dat er redelijk makkelijk en snel een scripted campaign voor zou kunnen gemaakt worden à la Flashpoint :)

Project IGI vond ik heel leuk, ik denk dat de levels oneindig zijn, maar een aantal van de levels zijn wel zeer groot, ik kijk dus wel uit naar IGI2

verder is er in het FPS genre niet echt veel op de markt dat kan dienen, tenzij Morrowind een optie is

• jevn
  • Niet online
catfish schreef op 24 november 2002 @ 16:22:
Flashpoint (ondertussen 2 officiele uitbreidingen) blijft de beste keuze denk ik:
- super grote maps
Heb ik hierboven al gezegd 8)7 :Z

Verwijderd

ja morrowind heb je enorm veel vrijheid maar het is een rpg en geen shooter toch een aanrader want ik heb het gekocht en zeer veel gespeeld het heeft zelfs counte-strike op de kant gezet

Verwijderd

catfish schreef op 24 November 2002 @ 16:22:
- super grote maps

Ghost Recon is idd wel leuk enzo, maar als je als super-anti-terrorist-weet-ik-wat nog niet eens over een afsluiting van 1m hoog kan kruipen... beetje flauw, je kan de rand van de map in veel maps gewoon als cover gebruiken en de maps zijn daarbij nog veel te klein, vooral opvallend met een sniperriffle... op een goede sniper plaats kan je een halve map ver schieten ongeveer

Battlefield is niet echt geschikt voor SP, spijtig genoeg dan, ik denk namelijk dat er redelijk makkelijk en snel een scripted campaign voor zou kunnen gemaakt worden à la Flashpoint :)

Project IGI vond ik heel leuk, ik denk dat de levels oneindig zijn, maar een aantal van de levels zijn wel zeer groot, ik kijk dus wel uit naar IGI2

verder is er in het FPS genre niet echt veel op de markt dat kan dienen, tenzij Morrowind een optie is
amen to flashpoint _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
dan vallen de xbox ps(2) en al die andere consoles dus af... daar heb je geen bewegings vrijheid. (mede veroorzaakt door die controllers)

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

Bf1942 is puur multiplayer. singleplayer is er voor om mensne te laten wennen. Probeer mechwarrior, die heeft ook lekkere grote maps

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33
vrijheid? Morrowind heeft geen maps, maar 1 grote wereld, geen levels (behalve voor je eigen character), geen vaste volgorde, geen regels (naja, ik hou me er nooit aan), niks! zalig :)

veel plugins beschikbaar en sinds kort een expansion.

ps. was hiervoor geen rpg fan, nooit 1 gespeeld, tot deze :)

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Yep, Morrowind. :) Je kan deze game spelen al was het een FPS (in het begin misschien wat traag). Maakt het echter wel minder interessant. Was voor mij de eerste game waarin ik een berg of toren beklom om eens van een zonsopkomst te genieten. :)

Verwijderd

Idd morrowind, is iets trager dan een FPS maar de voldoening is net zo groot :P

Verwijderd

Hidden & Dangerous, was echt een top spel in die tijd......... :7

Verwijderd

Eh, dat klopt(hoewel de engine compleet k u t was) maar echt veel beweginsvrijheid had je daar geloof ik neit in toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:51:
Eh, dat klopt(hoewel de engine compleet k u t was) maar echt veel beweginsvrijheid had je daar geloof ik neit in toch?
Van wat ik herinner wel. Je kon gewoon de bergen in enzo...
Forgive me if I wrong ;)
Anyway hij blijft :9

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:56:
[...]

Van wat ik herinner wel. Je kon gewoon de bergen in enzo...
Forgive me if I wrong ;)
Anyway hij blijft :9
uhm, je hebt het verkeerd, die heeft maar een beperkte ruimte. Hing wel sterk van het level af. Die level dat je achtervolgd werd door tig tanks is wel super groot.
Pagina: 1