Asrock K7VT2, meer info gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 19:12
Ik ga binnenkort upgraden van een Celeron 900 naar een Amd xp 2000
Hierbij wil ik mijn sd-ram geheugen (pc-133) blijven behouden

Nu had ik eigenlijk al de (voorheen enige beschikbare ??) keuze gemaakt voor het Ecs board maar nu kwam ik toenet toevallig het board van Asrock tegen.

http://www.asrock.com/product/amd/index.htm

Iemand ervaring met dit bord ? Qua prijs scheelt het minimaal en als ik dat in combinatie met het sd-ram geheugen een sneller systeem heb t.o.v het Ecs board dan is dat natuurlijk meegenomen. Of zijn er nog andere alternatieven, en welke is het snelste / stabielste ???

Voordat mensen beginnen te roepen dat je op www.google.com moet zoeken .. dat heb ik al gedaan en daar kwamen geen relevante gegevens naarvoren.

Ik zag wel in de pricewatch dat het moederbord bij Gistron.com verkocht wordt ... en in duitsland op verschillende plaatsen

Alvast bedankt..

• Remko
---- edit ----

zo beter ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Remko schreef op 19 November 2002 @ 22:44:
Voordat mensen beginnen te roepen dat je op www.google.com moet zoeken .. dat heb ik al gedaan en daar kwamen geen relevante gegevens naarvoren.

Ik zag wel in de pricewatch dat het moederbord bij Gistron.com verkocht wordt ... en in duitsland op verschillende plaatsen
Je moet op www.google.com zoeken :+

Kijk eens wat je dan vind?

http://www.teccentral.de/...ex.php?act=ST&f=30&t=9699

vertaald

Btw, op GoT is het gebruikelijk niet 2x achter elkaar in een thread te posten maar gebruik te maken van de edit Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop. Leest wat prettiger :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

k7s5a zou ik nemen als ik jouw was... op ocworkbench.com heb je ook nog es overclock biossen voor deze mobo.. en heeft een goede support... asrock is volgens mij de lowend merk van asus en ik weet niet hoe hun mobo's zijn.

ik raad je echt de ecs k7s5a aan.. goed bordje voor weinig

• Remko
W3ird_N3rd schreef op 19 november 2002 @ 22:47:
[...]

Je moet op www.google.com zoeken :+

Kijk eens wat je dan vind?

http://www.teccentral.de/...ex.php?act=ST&f=30&t=9699

vertaald

Btw, op GoT is het gebruikelijk niet 2x achter elkaar in een thread te posten maar gebruik te maken van de edit [afbeelding] knop. Leest wat prettiger :)
Dat had ik al gezien .. maar niemand heeft daar daadwerkelijk dat board dus ....

en zover ik het goed begrijp zijn er Geen alternatieven voor deze 2 ????
k7s5a zou ik nemen als ik jouw was... op ocworkbench.com heb je ook nog es overclock biossen voor deze mobo.. en heeft een goede support... asrock is volgens mij de lowend merk van asus en ik weet niet hoe hun mobo's zijn.

ik raad je echt de ecs k7s5a aan.. goed bordje voor weinig
Maar usb 2.0 is ook wel leuk voor de toekomst ?? en zou deze ook niet sneller zijn ?

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Ik heb de k7s5a nu bijna een jaar en het bordje is super stabiel. Ik heb er geen klachten over. Ga ervoor! Ook word de bios erg vaak geupdate zodat je met een cpu upgrade geen problemen hebt.
Ik kan nu bijvoorbeeld zonder problemen een 2600 xp erin stoppen.

• Remko
IzoOoo schreef op 19 November 2002 @ 22:56:
Ik heb de k7s5a nu bijna een jaar en het bordje is super stabiel. Ik heb er geen klachten over. Ga ervoor! Ook word de bios erg vaak geupdate zodat je met een cpu upgrade geen problemen hebt.
Ik was er ook al van overtuig dat dit zeker geen verkeerd bord is ... maar is de nieuwkomer van Asrock voor een paar euro meer niet interessanter ???

Dat is dus mijn vraag ....... Iemand die dat Asrock bord al heeft ???

Verwijderd

Nee ik heb nog nooit van Asrock bord gehoord.

Zelf heb ik ook twee computers met Ecs mamaplank, maar ik heb nooit problemen.

Verwijderd

De Asrock maakt gebruik van de KT266A chipset, welke een hogere geheugenbandbreedte heeft dan de 735 chipset van SiS.
De Asrock is alleen naar mijn weten het enige bord wat er is wat gebruik maakt van de KT266A chipset met SDR support, dus hoe de performance daar mee is weet ik niet

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 21:44
IzoOoo schreef op 19 november 2002 @ 22:56:
dat zal dan toch met een fsb van meer dan 166mhz zijn, want de multiplyer boven de 12.5 krijgen is volgens mijn bescheiden vermogen niet mogelijk.

(166*12.5)*1.5-600=2512.5+

Verwijderd

D@SîR0 schreef op 19 november 2002 @ 23:34:
[...]

dat zal dan toch met een fsb van meer dan 166mhz zijn, want de multiplyer boven de 12.5 krijgen is volgens mijn bescheiden vermogen niet mogelijk.

(166*12.5)*1.5-600=2512.5+
Je hebt de mogelijkheid niet om met dit bord de multiplier te kiezen, dus leest de BIOS dit uit uit de CPU, de multiplier zal gewoon verwerkt zijn in de BIOS, waardoor het zaakje prima moet lopen

Verwijderd

Ik zou voor de k7s5a gaan, net als ik , die USB 2 poortjes kan je er via een PCI kaartje inpluggen, nog geen 30euro....+ hij is echt wel stabiel, en zo verder en zo meer...

• Remko
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 08:00:
Ik zou voor de k7s5a gaan, net als ik , die USB 2 poortjes kan je er via een PCI kaartje inpluggen, nog geen 30euro....+ hij is echt wel stabiel, en zo verder en zo meer...
30 euro :?

Dat asrock bord heb je rond de 75 euro das maar iets van 5 euro duurder dan dat Ecs bord gemiddeld ...

Maar het gaat mij dus vooral hoe de SNELHEID van dat bord met SD-RAM is ??

qua features is het zo al een beter bord ..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
K7S5A doe je geen foute koop aan. Met SDRAM is ie maar 10% trager dan met DDR RAM. Bordje is heerlijk over te klokken met zo'n cheapobios.

* _JGC_ heeft er spijt van dat ie hem vervangen heeft door een ECS K7S6A :(

Verwijderd

Ik lees hier niets over het feit dat de K7S5A regelmatig problemen vertoont in de zin van het verliezen van de bios instellingen.

Of is dit probleem inmiddels uit de wereld geholpen?

Ik heb in ieder geval 8 bordjes (K7S5A) terug kunnen halen omdat ze dit verschijnsel hadden :( Is wel garantie, maar toch.

Verwijderd

Ik heb veel problemen met mn ECSk7s5a en wel meerderen hier geloof ik.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
valt erg mee, hij word ook relatief veel meer verkocht he, tis gewoon een boardje wat goede onderdelen nodig heeft. dan draait ie als een tiet. Ik regel voor meerdere mensen pc's dus heb onder mijn 'beheer' al 5 pc's lopen met k7s5a met een XP tussen de 1600 en 1800. Geen probs. allemaal goede 300watt voeding en DDR ram met Geforce kaart.
Ik draai zelf een veel breder systeem, check systeem onderin.

Met cheapobios is goed te ocen je kunt alleen het voltage niet aanpassen, wat nadelig is. Reken icm cheapo 1.09b op een FSB van 147, zonder noemenswaardig temp stijging. goed geheugen is dan wel een Pre

Verwijderd

Ik heb dus het probleem dat hij zomaar reboot / freezed. Als ik een spel ofzo of veel sites open heb(veel load). Ik had eerst 235 watt voeding, vervangen door 350 watt Qtec. En heb al 512 ddr samsung PC2100 geprobeert ipv mn NoName 128 mb PC133. Echt vaag, ik heb hem eruit gehaalt en weer in de doos gedaan, ga hem omruilen voor een asus bordje want ik vind dit gekloot maar niks. Er zit btw een XP2000+ in.

Verwijderd

Ik zelf heb ook dat moederbordje ben er trouwens heel content van!
Nu lees ik hier dat er voor dat bordje wel overclock mogelijkheden zijn 8)
Das goed nieuws waar kan ik daar info over vinden?THX

Verwijderd

Weet iemand waar mijn probleem aan liggen kan ?

• Okasha
  • Niet online
soepriem dit is niet jou topic, das 1.

en heb je al eens al de lopende andere topics doorgelezen?

kast aarde probleem?

Verwijderd

Heb alles door gelezen, en werd me aangeraden nieuwe voeding en ddr te testen. Heb ik gedaan.. zelf al een topic geopent, maar werd closed omdat ik maar in een bestaande moest posten, omdat er al zoveel waren over ecsk7s5a.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

omdat er al zoveel waren over ecsk7s5a
Doe er dan je voordeel mee! Loop alle suggesties door. Ik ben er zeker van dat elk denkbaar oplossing/suggestie al eens is gegeven in die grote K7S5A topics. Als je al élk oplossing hebt geprobeerd en jouw problemen daarmee niet zijn oplost, dan moet je maar een nieuw moederbord kopen, sim-pel.

En oh ja, laat dit topic niet uitlopen op een "Ik heb de K7S5A, die is goed" "K7S5A is niks, neem een andere" topic.. Dat kan de topicstarter heus wel zélf bepalen hoop ik. Maar omdat er zo weinig te vinden is over de K7VT2 geef ik dit topic nog een klein kansje.. (met behulp van een bescheiden titelchange)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Ik zou gewoon een nieuw mobo vragen, het is waarschijnlijk gewoon een brakke build.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Okasha
  • Niet online
Nou ja, de magic tips voor k7s5a :)

Probeer eens op geaard stopcontact
Probeer geheugen in een ander slot te doen
Probeer met nog een ander voeding
Probeer met andere videokaart (PCI)
Probeer mobo uit kast te booten (dus gewoon op de tafel) misschien aard je kast op mobo
Doe de chipset mod (zit met tape vast)
doe reinstall in de volgorde van OCworkbench.
Ga eens draaien zonder alteveel rand apparatuur, als je systeem dan wel goed draait, ligt het iig niet aan je mobo.

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
Ik heb nu een jaar (op HCC gekocht) een ECS K7s5a en het is echt een fantastisch boardje... LAN-onboard@100Mbit, stabiel als de neten (loopt al het gehele jaar zonder gezeik) en cheap as hell...PCI USB2 kaartje kan je altijd nog kopen, toch?

p.s. kocht hem voor 190 NLG bij duitse bastaarden!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/nutteloos verworden topic

Topicstarter, ik zou gewoon een mobo nemen waarover méér info/support te vinden is. Altijd handig bij probleemgevallen, BIOS downloads, etc..etc..

Maar de keuze is uiteindelijk nog altijd aan jóu als Tweaker zijnde.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.