Xp2000+ probleem met mobo Chaintech 7KJD

Pagina: 1
Acties:

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 20:50
Ik heb dus een chaintech 7KJD, heb net een Xp2000+ gekocht...

Volgens de bios updates moet hij ondersteunt worden. ( en heb dus ook mijn bios geflashed )
Als ik opstart ziet hij hem wel gewoon als Athlon XP processor op 1266Mhz.
Dat is zowieso al vreemd.
Daarna blijft hij steeds rebooten als hij bij boot scherm komt van Windows XP.
Heb ook nog in de bios gekeken om de speed in te stellen maar kon daar ook al niks vinden.. Allemaal beetje vaagjes.
Mijn Duron 1200 ziet hij wel gewoon normaal.

heeft iemand hier ook problemen mee gehad of weet hoe ik dit kan oplossen?

alvast Thx

Verwijderd

Weet je zeker dat ALLE modellen het wel zouden ondersteunen? Niet vanaf een bepaalde revisie ofzow?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

*zet je FSB goed (dat kun je heel goed in je manual/de search vinden)

Wat voor voeding heb je?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• DJ-NaRRa
ik heb een 340 watt Chieftec voeding erin zitten nu..

ik zat al te kijken naar mijn FSB maar kon het niet vinden in mijn bios.. ook niet echt in het boekje.. vind het maar vage shit.. ( zoiezo laatste keer dat ik een chaintech mobo koop !!! )

Verwijderd

hoe heb je de multiplier zitten??? ik bedoel wat is je multiplier met die athlon xp 2000 erin??? als je het niet weet download ff cpuid kan je het zo zien, het kan namelijk zijn dat de bouwers van je systeen de multiplier zelf handmatig hebben ingesteld!! ik heb namelijk ook een 7kjd en dat was ook zo!! als ze hem handmatig hebben ingesteld zou je hem even op auto kunnen zetten en dat zou ie het moeten doen!! ik heb er ook een xp 2000 in gehad en die deed het perfect! (8> ik denk dat dit het probleem is bij jou als ik naar de snelheid kijk waarop je cpu draait (de athlon xp)

en ik wil niet lullig doen maar deze chaintech is een superstabiel bordje!!! overclocken geen probleem :P dus ik zou nog maar even nademken over die chaintech in de toekomst :+

• DJ-NaRRa
hmz ik ben net thuis maat die het probleem heeft slaapt denk ik ondertussen al wel. ik heb de bios nog eens goed nagekeken en kan der nergens de FSB of de cpu speed instellen in tegenstelling tot andere mobo's waar dit normaal wel zou kunnen.

multiplier heb ik niet gechecked zal ik morgen wel ff doen als ik bij hem ben ofzo

bertjexp zou je dat proggie maybe ff kennen mailen DJ-NaRRa@ikdachtietsmet.nl

thx ik ga nog wel ff zoeken dadelijk maar ff tas inpakken morgen weer school :(

Verwijderd

Natuurlijk wil ik dat mailen!! maar ik kan natuurlijk ook ff een link geven!!! :D he damn ik weetnie hoe je een link invoert ;(. ik zal het ff opzoeken en mailen ofzo. mijn e-mail is berthiemstra@hotmail.com als je nog verdere vragen hebt is het wel handig dacht ik zo!! alvast veel succes, oja de multiplier zou met een xp 2000+ op 12,5 ofzo moeten staan
en de fsb op 133 133*12,5 = 1,66 GHz dat is ongeveer de snelheid waarop een xp loopt namelijk : 1,67 Ghz
:*)

ik weethet :P

http://www.amd.com/us-en/...pe/utilities/amdcpuid.exe

• DJ-NaRRa
ik heb ook al geprobeerd om die dipswitches te changen op het mobo maar dat helpt ook niet. ik heb 1 1 0 0 geprobeerd en dat zou dus 12,5 zijn. als ik dit doe start ie wel gewoon op maar geeft nog steeds aan dat het een 1261 mhz is en blijft hangen bij inlogscherm van windoos. ook heb ik voor de zekerheid 0 0 1 1 geprobeerd om er zeker van te zijn dat ik net het verkeerde had gekozen maar hiermee start hij dus niet eens op.

als iemand nog verdere tips heeft graag

( in de bios kan ik de FSB en / of de multiplier ook niet wijzigen ook niet met de nieuwste bios update :( )

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Je moet de multiplier niet veranderen maar de FSB van 100 naar 133Mhz zetten! Dit is één jumpertje (JP3) ergens tussen je AGP slot en IDE poorten.

Suc6

PS Dipswitches terugzetten.

• DJ-NaRRa
die staat al op 133 mhz heb ik ook al gechecked kweet niet of een duron op 100 of 133 draait maar hier staat de jumper van de FSB al op 133 mhz
Pagina: 1