[C#] MMC-plugin schrijven

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52
Weet iemand waar ik meer informatie kan vinden over hoe ik een MMC-plugin kan schrijven in C# ?

De help van VS.Net was ook niet echt duidelijk.
Ik heb ook al op Google gezocht, maar die kwam niet echt met goede antwoorden. Hopelijk jullie wel. :)

Verwijderd

Wat wil je precies gaan doen?

• maikel
Een MMC-plugin schrijven. :+

Ik ben bezig een soort IndexServer te schrijven. In grote lijnen werkt het allemaal al, maar nu moet ik dus nog een tooltje hebben om catalogs toe te voegen, te wijzigen of te verwijderen.
En aangezien Microsoft al die dingen als MMC-plugin schrijft, lijkt mij dat ook wel aardig. :)
En natuurlijk weer eens wat anders dan al die standaard-tooltjes.

• maikel
Weet iemand hier nog wat meer over ??

Verwijderd

http://msdn.microsoft.com...mc_programmer_s_guide.asp misschien? MSDN, zoeken op MMC API en voila!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Zoek eens op msdn.microsoft.com naar mmc. Dan vind je vast een heel verhaal over COM interfaces en Basic/C++ implementaties daarvan. Probeer dat maar om te zetten naar een C# en .Net verhaal.

http://msdn.microsoft.com...nt_console_start_page.asp

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• maikel
Bedankt voor die links, maar die had ik dus al gevonden. Het probleem is daarbij dat ik er niks van snap.
Bij die eerste link staat in het begin al ergens:
The two MMC-defined COM interfaces you need to implement are:
- IComponentData
- IComponent
Maar die kan ik dus al nergens vinden in .Net. En ik weet eigenlijk te weinig van C++ om dat goed om te kunnen zetten naar C#.
Wat ik eigenlijk zoek ik informatie die specifiek voor C# (of VB.Net, dat kan ik wel vertalen) is.

Verwijderd

Er is nog geen manier om zonder COM MMC plugins te maken. Dat komt volgens mij wel met de volgende versie van .Net. Voorlopg moet je het dus met de COM interface doen.

• maikel
Ja, ok, dat kan op zich ook wel. Maar dan zou ik wel graag informatie hebben over hoe dat ik dat kan doen in .Net.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ik heb helaas alleen aanwijzingen gevonden dat het (op dit moment) nog helemaal niet kan. Dat verbaast me opzich wel.

Je hebt nu een aantal opties:

a) Je kunt in C++ een stuk unmanaged COM-code maken om die snap-in te maken en die evt. laten communiceren met je managed C# code om zoveel mogelijk stuff in je C# te houden.

b) WMI gebruiken om een generieke MMC plug-in je managed C# code te laten aansturen. In .NET kun je WMI aansturing krijgen via System.Management.Instrumentation. Waarschuwing: Hier heb ik geen ervaring mee :)

• maikel
JeroenB schreef op 22 november 2002 @ 21:58:
Ik heb helaas alleen aanwijzingen gevonden dat het (op dit moment) nog helemaal niet kan. Dat verbaast me opzich wel.

Je hebt nu een aantal opties:

a) Je kunt in C++ een stuk unmanaged COM-code maken om die snap-in te maken en die evt. laten communiceren met je managed C# code om zoveel mogelijk stuff in je C# te houden.

b) WMI gebruiken om een generieke MMC plug-in je managed C# code te laten aansturen. In .NET kun je WMI aansturing krijgen via System.Management.Instrumentation. Waarschuwing: Hier heb ik geen ervaring mee :)
Optie A bevalt me niet echt aangezien ik alleen op school wat C++ (C++ Builder) heb gedaan. En dat is al weer enige tijd geleden.
En om me nou in C++ te gaan verdiepen en dan ook meteen maar al dat COM-gedoe, voel ik echt weinig voor. :)

Optie B is misschien wel een ideetje dan. Hoewel ik WMI eigenlijk alleen van naam ken. :)
Ik zal eens gaan zoeken naar mogelijkheden om het via WMI te doen.
Als iemand hier er al wat over kan vertellen dan hoor ik dat natuurlijk graag !

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je kan je .Net classes ook via enkele opties gebruiken als COM object. Dat lijkt me het makkelijkste. Die interfaces vind je vast in een tlb/dll van MMC. Tja, het zal wat uitzoeken worden voor je ben ik bang.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1