[w2k] driver setup blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
Lui,

ik heb anderhalf jaar zonder problemen een dualboot W98/W2K (beide FAT32)systeem gehad maar door ernstige vervuiling werd het tijd van een re-install.
In tegenstelling tot vorige keer heb ik nu gekozen voor FAT32 voor W98 en NTFS voor W2K.

Tot zover alles ok, maar als ik in W2K nu een aantal drivers wil installen loop ik vaak tegen een hangende setup aan.
Neem bijvoorbeeld de CTRUN installer van de SBLive: die start vanzelf op maar er blijft dan een leeg vestertje op de desktop staan zoder dat er enige activiteit is.
Kijk ik in de taskman. dan draait ie gewoon :?
Sluit ik W2K af dan krijg ik de bekende melding dat 'het programma setup niet reageert'...

Hetzelfde voor de install van het Cinemaster pakket voor m'n MPEG2-kaart...

Nou valt er voor die Cinemaster shit iets te zeggen of het wel voor W2K geschikt is, maar die SBLive drivers zijn vers gedownd!

Mijn eerste ingeving is: die NTFS indeling fokt de zaak op, maar wat en hoe en waarom in godesnaam?

edit:
nog ff een toevoeging:
Het proces dat blijft hangen is ntvdm.exe.
navraag op het net levert dit op:
ntvdm.exe - ntvdm - Process Information
Process Name: ntvdm.exe or ntvdm
Description: Virtual Machine for 16-bit and Dos programs
Common Errors: N/A
System Process: No
Dat tezamen met zoeken naar het subproces wat ook hangt (wowexec.exe) levert de volgende pagina op:
http://www.jsifaq.com/SUBE/tip2100/rh2176.htm
Daar wordt voorgesteld om de VDM opnieuw te installen, maar heel W2K zit er net op..en ik ben al een keer opnieuw begonnen :/

tips/trucs/opmerkingen/afzeiken zijn welkom :)

edit:

misschien ten overvloedde: Google en de MS Db hebben to nu toe niets opgeleverd..

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

W2K opnieuw installen denk ik, er was iets mis bij de installatie van W2K, had ik ook gehad, toen kwam bij alles wat ik deed een error

• Hangloozz
Mja, ik had hem nu voor de 3e keer ge-installed en nog werkte het niet ;(
Daarna een install op FAT32 en dan werkt het weer wél :?
Maar dan mis ik de functionaliteit van NTFS dus...

Dat zal dan toch wel FAT32 gaan worden...
if so; kan ik dan toch beveiligingsvoordelen zoals afgeschermde profiles verkrijgen?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Je zal met FAT32 heel wat functies armer zijn, maar volgens mij alleen die betrekking hebben op je HD, zoals Quota Limit, en NTFS drivers in een map zetten.

Je kan nu trouwens ook nog naar NTFS converteren volgens mij, misschien werkt het dan wel :)

• Hangloozz
ah, dat converteren is idd ook nog een optie :)

Tis wel zo dat ik onder FAT32 die Cinemaster nu ook niet aan de praat krijg; iets wat vorige keer zonder probleem ging...

Ik loop me suf te piekeren wat er nu anders dan bij de installatie de vorige keer.

Anyways, ik geloof dat ik die NTFS conversie maar eens probeer en anders alsnog als NTFS install; beveiliging boven DVD, DVD kijken kan altijd nog op m'n Marantz'je :)

www.jurgroessen.nl