Toon posts:

[delphi] Aansturen van 8 ledjes via lpt1 met assemblercode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer via de lpt1 8 ledjes aan te sturen, nu weet ik niet wat ik na de asm code moet zetten. Iets van MOV DX,03BCH , maar hoe kan ik nu zorgen dat ledje d0 hoog wordt en zo kan gaan branden.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 22:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hier zijn al redelijk wat topics over geweest. Zoek voor de gein eens op lpt delphi, lpt aansturen etc. Je zult hier (P&W, maar ook in CME) en met behulp van google een hoop info vinden.

Als je dat met asm code gaat doen, dan gaat dit niet werken onder windows NT/2000/XP. Hiervoor zijn verschillende oplossingen voor waarvan het gebruik van DriverLinx Port I/O er 1 van is.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ghe, alleen dat MOV DX,03BCH doet nog niet echt veel hoor, daar komt wel wat meer bij kijken. Maar inderaad onder nieuwere Windowsen werkt het ook niet eens meer, moet het echt in Assembler of is dat omdat je dacht dat het de enige oplossing was?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:19
Waarom trouwens assembly in Delphi? Waarom niet gewoon vanuit Delphi (zonder assembly) of vanuit assembly (zonder Delphi)?

In een geprivilegeerde omgeving (DOS, Linux kernel module, Window driver, etc.) is schrijven naar de LPT port trouwens weinig meer dan 'mov Dx, 04BCh'.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52

Tomatoman

Fulltime prutser

Zie bijvoorbeeld hier. Onder Windows NT/2000/XP kun je trouwens niet zomaar een poort aanspreken, omdat je programma daar niet voldoende rechten voor bezit. Ook hierover kun je genoeg topics vinden in P&W.

Een goede grap mag vrienden kosten.