Toon posts:

[msn] Bij versturen van een file elke keer een fout melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik via msn een file wil verzenden krijg ik de volgende fout:

We could not send this file because the connection is blocked. Please contact your system administrator or Internet service provider; they may be able to enable file transfers

Weet iemand hoe dit komt. Ik zit achter een firewall. Messchien dat dat het is? Maar heel soms lukt het namelijk wel? Ik snap het echt niet en heb bij microsoft op hun uitgebreiden site gekeken maar.... nee niets. :'(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hoe maak jij je internet verbinding ?
Via NAT ?

Het is namelijk zo dat MSN nog niet goed samen kan werken met NAT qua. bestanden versturen.
Dit wordt in versie 5 opgelost.

Dit is overigens niet de eerste keer dat dit langskomt, probeer de volgende keer even de search of de alternatieve search te gebruiken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah die heb ik ook gebruikt. Je zult wel ZOneAlarm gebruiken ofzo? Moet je ff instellen dat MSN ook als server kan dienen, iig voor het Internet. Probleem opgelost als het goed is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb MSN 5.0 en hoe weet ik of ik via NAT zit? En ik gebruik ook geen ZoneAlarm of ander firewall proggie

Verwijderd

hier t zelfde probleem.. al zooo lang.. ik zit ook op een netwerk, NAT idd
heb gehoort dat dit met route add :? op te lossen is
Ik heb ook messenger 5.0 en geen zonealarm dus daar ligt t niet..
ik heb t in ieder geval nog nooit op kunnen lossen een errug vaag iets

• Attilla
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 21:56:
Maar ik heb MSN 5.0 en hoe weet ik of ik via NAT zit? En ik gebruik ook geen ZoneAlarm of ander firewall proggie
Msn 5.0 is nog beta bij mijn weten.
Je moet dus niet gaan klagen als iets dan niet goed werkt. ;)

Hoe maak jij internet verbinding ?
Heb je adsl ?
Heb je Kabel ?
Telefoon ?

Msn 5.0 is geen beta meer. :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
[Airwolf] schreef op 19 November 2002 @ 22:01:
[...]

Msn 5.0 is nog beta bij mijn weten.
Je moet dus niet gaan klagen als iets dan niet goed werkt. ;)

Hoe maak jij internet verbinding ?
Heb je adsl ?
Heb je Kabel ?
Telefoon ?
Nope MSN 5.0 is offi gereleased vorige week :)

• The Eagle

The Eagle

MSN 5.0 is GEEN beta meer. Zo, dat is er uit.
Met route ad kan ik me iets voorstellen, maar dat betekent dat je op je proxy de poort moet forwarden voor MSN. Weet zo niet welke het is

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Via ADSL, en er zit router tussen.

• Attilla
The_Eagle schreef op 19 November 2002 @ 22:02:
MSN 5.0 is GEEN beta meer. Zo, dat is er uit.
Rustig maar hoor, ik werk praktisch nooit meer onder windows.
En er staat ook "bij mijn weten".

Maar dan weet je zeker ook wel of de problemen met het versturen van bestanden en NAT ermee zijn opgelost, aangezien je dit zo hard schreeuwt ?
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:02:
Mja dan is de kans groot dat je met NAT werkt.
En met versie 4.* kon msn geen bestanden versturen daarover, blijkbaar is dat nu dus nog niet opgelost.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 22:02:
Heeft waarschijnlijk met je router te maken, zie -=Het grote Msn Messenger topic=-

• The Eagle

The Eagle

k Airwolf, bij deze mijn excuses. FF iets te snel gelezen.
als je achter router zit: poort voor MSN openzetten. FF zoeken op google moet dat wel te vinden zijn

• Attilla
The_Eagle schreef op 19 November 2002 @ 22:06:
k Airwolf, bij deze mijn excuses. FF iets te snel gelezen.
als je achter router zit: poort voor MSN openzetten. FF zoeken op google moet dat wel te vinden zijn
ok :>

Hier staan de poorten die open moeten:
:? MSN Messenger Service

Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minumaal poort 6891 beshikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.

Internet-telefonie:
De meeste verbindingen lopen via poort 6901. Bij communicatie tussen een computer en een telefoon (Net2Phone) word een waarde tussen 7801 en 7825 gebruikt. De Net2Phone-service verzendt en ontvangt de UDP-pakketten via poorten 6801, 6901 en de poorten van 2001 tot 2120.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kon niet vinden op internet hoe ik m`n poorten open kan zetten en op de e-tech site staat wel een handleiding maar van 4 pagina`s of zo. Heb je niets aan.

Want, ik heb eerder poort moeten open zetten maar niet gelukt. Heb me echt rot gezocht :(

• Attilla
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:12:
maar ik kon niet vinden op internet hoe ik m`n poorten open kan zetten en op de e-tech site staat wel een handleiding maar van 4 pagina`s of zo. Heb je niets aan.

Want, ik heb eerder poort moeten open zetten maar niet gelukt. Heb me echt rot gezocht :(
Dit moet echt in de handleiding van je router staan.
Dit is namelijk een best wel essentiele functie ervan.

Welk type e-tech router heb je, dan kan ik wel even helpen met zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
e-tech DSL/cable router kan verder geen type vinden maar er staat er maar 1 op hun site.

[slijm]
Zulke GOT`s zie je niet vaak meer
[/slijm]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
ikke heb die pooortjes hiero :) zal ff screenshoot maken voor je :D (zelfde router :P)

• Icey
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/router.JPG

voor iedere computer ben je er dus 4 kwijt, je kan er max 10 inzetten, dus max 2 computers via msn.

etch is bezig met nieuwe fireware, waar je er meerdere in kan tikken :)

bij een vriend werkte het niet, totdat hij de nieuwste fireware had geddled :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank u allen vriendelijk (mag niet weet ik, mijn excussen dan maar. Maar ben zo opgelucht)

Icey zat er bij jouw wel een normale handleiding bij? Of heb jij digitale handleiding ergens?

• Icey
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 22:26:
Dank u allen vriendelijk (mag niet weet ik, mijn excussen dan maar. Maar ben zo opgelucht)

Icey zat er bij jouw wel een normale handleiding bij? Of heb jij digitale handleiding ergens?
normale handleiding (die ik niet nodig had, echt simpel in te stellen, username en password en alels werkte al :P).

maareh, vragen zijn welkom. mail = profiel
Pagina: 1