Age of Kings werkt niet onder XP!?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
IK heb de (legale) cd van Age of empires 2 en ik wil het spel installeren onder windows XP maar als eerste krijg ik al een melding dat er files in gebruik zijn terwijl ik geen enkel proggie open heb. Als ik dat negeer en het spel installeer en ik wil daarna het spel opstarten krijg ik zo'n xp-melding dat "microsoft encountred a Problem...."

Deze foutmelding blijft ook wanneer ik het spel onder de compabiliteitsodus van Win98 wil spelen...

Help _/-\o_

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:36
We willen graag wat meer specs weten :)
Heb je al gezocht of er een patch/update is om Age of Empires 2 onder XP te spelen?

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik draai XP en heb totaal geen problemen met Age of Empires 2. Dus waar het bij jou aan ligt, zou ik zo niet durven zeggen.

Maar misschien is het inderdaad handig om de vraag in bovenstaande post te beantwoorden :)

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
sjempie schreef op 19 november 2002 @ 21:49:
IK heb de (legale) cd van Age of empires 2 en ik wil het spel installeren onder windows XP maar als eerste krijg ik al een melding dat er files in gebruik zijn terwijl ik geen enkel proggie open heb. Als ik dat negeer en het spel installeer en ik wil daarna het spel opstarten krijg ik zo'n xp-melding dat "microsoft encountred a Problem...."

Deze foutmelding blijft ook wanneer ik het spel onder de compabiliteitsodus van Win98 wil spelen...

Help _/-\o_
Ik heb totaal geen problemen onder winXP, ik draai wel SP1 misschien dat dat uitmaakt

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Phant0m schreef op 20 november 2002 @ 07:29:
[...]

Ik heb totaal geen problemen onder winXP, ik draai wel SP1 misschien dat dat uitmaakt

Dat maakt niet uit, ik heb ook 2 XP machines zonder SP1.
Werkt gewoon goed zonder :)

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
mmm, ik heb wel sp1 en er is geen patch voor helaas... ik ga nog wel een en ander proberen maar in elk geval bedankt voor de info

Verwijderd

hoi ... :9

ik had eenzelfde probleem met age of empires II op xp 8)7 ...ik heb het opgelost door windows schoon op te starten ....zie deze link...dan herkent age of empires je videokaart en is er geen verder probleem :)

waarschijnlijk geld dit voor alle oudere spellen met windows XP ;)

link: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;331796

v55 O-)

Verwijderd

pas wel op je systeem wordt er erg onstabiel van 8)7 duszz alleen doen bij ernstige ontwenningsverschijnselen :9~

Verwijderd

Bedankt voor de tip, ook al was dit topic al erg oud :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.