Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL]Tijdschakeling die aan gaat als er stroom loopt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein technisch probleem:

Een collega van me wil graag zijn Grafisch LCD voor een Home Theater toepassing gebruiken. Hij gaat het lcd via de pc aansturen enzo, dat is dus allemaal geregeld/bedacht.. moet alleen nog gemaakt en geprogrammeerd worden...

Maar nu:

Het lcd komt onder z'n TV te hangen, en hoeft (moet) niet continu fel zijn (backlight aan) dus daar moet een schakelingetje voor komen...

Het zou dus als volgt moeten werken:

Als er info naar het LCD gestuurd wordt zal het backlight aan gaan...
Na 5 tot 20 seconden kan het backlight weer uit gaan... (instelbaar als het kan)
(beetje vergelijkbaar met het OSD van een tv als je zenders switcht)

Ik had het idee om zo'n IR/bewegings schakeling te kopen voor buitenlampen.. en dan de IR sensor vervangen door een optocoupler ofzo... De stroom voor de optocoupler zou van de parallel kabel afgetapt moeten worden, deze zorgt er dan voor dat de tijdschakelaar gaat aftellen... als er geen data meer via de kabel verstuurd wordt zal het backlight dus automatisch uit moeten gaan...

Is er iemand die nog andere ideeen heeft? En zijn er mensen die me precies kunnen uitleggen wat voor onderdelen nodig zijn? Schema's o.i.d. zijn ook welkom! ;)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
hmm ...

maar met een transistortje kun je die backlight perfect aan de printer poort hangen
timing doe je met een stukjhe software

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Als je toch software moet schrijven daarvoor (en dat zal wel), dan kun je die backlight het beste aan een apparte pen knopen en via software aansturen. Dan ben je altijd flexibel met de aansturing van je backlight.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Check site van LCD smartie, daarop staat schema om backlit softwarematig aan/uit te zette

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tipz, ik ga ff kijken... als ik er niet uitkom schop ik deze thread wel weer omhoog ;)