Toon posts:

[muis] computer uit muis aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn net aangeschafte logitech cordless setje, doet een paar dingen die ik niet echt begrijp:

als ik mijn compter uitschakel dan zou je toch verwachten dat de optische sensor onder de muis ook ophoudt met branden, maar dit is dus niet het geval.. hij blijft snel knipperen..

hoort dit zo te zijn, of doe ik iets niet goed, ik heb namelijk weinig zin op elke keer de batterijen te gaan vervangen.

en als het wel zo hoort hoelang doet zo'n muis dan met een paar batterijen?

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Hoort zo, en daarom zijn die cordless zetjes ( zeker optical ) nogal snel ( iets van 4 weken bij veel gebruik ) leeg ... niet erg handig van logitech idd :P

Ad Astra Per Aspera

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 07:03
Die arme muis weet niet wanneer jij je PC uitzet. Er zit alleen een zendertje in, er is geen manier waarop de PC je muis kan laten weten dat hij uit moet gaan. Is het niet zo dat die cordless dingetjes zichzelf uitschakelen als je ze een tijdje met rust laat?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Dit hoort zo. Ik heb 2 van die optische muizen en beiden hebben dat.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
Hoe langer jij die muis niet aanraakt, hoe langzamer het lampje gaat knipperen.. er zitten geloof ik 3 of 4 van deze energie-spaar modi op. Je moet gewoon oplaadbare batt. gebruiken. Met goede (1800 mah) doe ik ong. een 1,5 maand (gemiddeld 3 uur gebruik per dag)

Verwijderd

Topicstarter
hmm toch raar van logitech ( die jongens staan toch bekend om hun kwaliteit) nja dan maar een een doos met batterijen aanschaffen :)

tnx voor de snelle reacties!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56
De kwaliteit van Logitech is dat er een energie spaar modus opzit. Bij "cheap-ass" optische muizen is dit niet aanwezig, of in veel mindere mate. Ik zou idd voor oplaadbare batterijen gaan, aangezien je anders na een paar maanden met een berg batterijen zit (wat ook niet echt goed voor het milieu is). Als je je pc niet vaak gebruikt, kun je bijvoorbeeld ook je batterijen er efkes uithalen, zoals mijn opa doet, die de pc maar een paar keer per week gebruikt :)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
tja heb je gelijk in maar.. een knopje onder de muis zou dan handiger zijn (zoiets had ik toch eigenlijk wel verwacht van logitech)

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
mijn goedkopie safeway muis gaat wel gewoon na 5 minuten uit :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Pagina: 1