Toon posts:

PCI TO USB, Is dit aan te raden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude P1 133 mhz die ik als proxy server wil gebruiker, maar er moet USB op omdat ik een USB modem heb, maar op de computer zit geen USB dus nu was mijn plan om een PCI TO USB kaartje te kopen, is dit aan te raden of werkt het voor geen meter?

Dit weekend HCC dagen en daar gaan we natuurlijk allemaal heen. :)

Verwijderd

yep, zou goed moeten werken.

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:02

deejee007

Ubuntu fan

Werkt kaaaaaaaaaaaaigoed. Heb er zelfs twee in zitten. ;)

Niels en Lieke in the house

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik verwacht problemen...
USB modems zijn net PCI modems, de driver laat de processor al het werk doen waardoor performance aan zowel het modem als de PC weg valt met het risico dat het modem uitvalt.

Praat je hier over een ADSL of een analoge/ISDN modem :?
In dat laatste geval zou ik voor een externe compoort versie gaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

ik geloof dat het modem al gekocht is..
Tsja, als het geen hardwaremodem is, dan gaat het een beetje vervelend worden, maar dat zien we dan wel weer. MIsschien is het ook wel een hardwaremodem.
Denk dat het gaat om ADSL, maar I'm not sure.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Zou op zich moeten werken, alleen ligt er aan welk OS je op die bak gaat draaien... Win95 en NT willen dus geen USB, en 98 lijkt me niet zo slim op een P133.... *nix moet geen problemen geven however.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37
98 werkt prima op een p133; ik heb zelf werken USB op een P75 gehad met '98, alhoewel ik geen USB-intensieve apparaten heb gebruikt deden muis en printer het uitstekend

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb hier ook een pci kaartje met een paar usb sloten...werkt prima (geen modem eraan)
maar probeer het gewoon...die kaartjes kosten niets meer dus wat maakt het uit :)

Verwijderd

hmm, je moet dus wel windows 98 met zo weinig mogelijk stuff installeren. Zodat je zo veel mogelijk ram / processorkracht overhoudt. Want hij zal het niet makkelijk hebben denk ik :).

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:58

McFizban

Hackito ergo sum.

USB wordt ook ondersteunt door Win95B en NT4 SP4 (en hoger)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

OgWok

U.N.C.L.E.

Kheb ook zo'n pci to usb kaartje op een AMD 300 MHz systeem en werkt prima onder W98 wel te verstaan.

Soms doet een usb apparaat wel eens lastig, maar dat ligt dan aan het usb apparaat en niet aan het kaartje is mijn indruk. Dit vooral als je een usb hub gaat aansluiten, daar werkt mijn memory-card reader niet lekker mee.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

McFizban schreef op 20 november 2002 @ 09:04:
USB wordt ook ondersteunt door Win95B en NT4 SP4 (en hoger)
NT4 :? :? :?

Volgens mij niet....

Maar 95B ofwel OSR 2 idd wel mits de USB update is geïnstalleerd.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54
Ik heb 'm dr ook inzitten, maar soms doet ie moeilijk. Heb er een externe HD aanhangen. hebt voor kaartje min 98 SE nodig. Ik weet niet hoeveel schijfruimte je hebt enzo en RAM, maar kan problems geven. Minimale install van win98 zou het moeten doen, en anders linux eropbv Mandrake? Maar dat kan weer problems geven met je modem. Moet idd maar gewoon ff proberen. Is denk ik het makkelijkst. Kaartjes kosten misschien 25 euro ofzo HCC vast veeeeeeeeeel minder :D
Pagina: 1