gezocht: ontstoorder op de antenne

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Wanneer de tvout (G450) aan de tv is gekoppeld en tevens de antenne kabel verbonden is met de tv dan heb ik een stoorsignaal. Een horizontale streep die ong. 1x per 3 seconden snel van onder naar boven door het beeld loopt. Haal ik de antenne los dan heb ik een perfect beeld.
Ik neem dus aan dat de antenne op een of andere manier stoort. Bestaan er een soort ontstoorders / filters die dit kunnen voorkomen, zodat ik niet iedere keer de antenne los moet halen?

signature

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
ik geloof niet dat het een aardlus is. (ben wel bekend met het fenomeen), maar inderdaad een tip: even naar Conrad.nl

signature

Verwijderd

Ik denk zelf wel dat het met de massa van de antenne aansluiting op de tv te maken heeft.
Heb je wel eens met de antenneplug uit de tv zowel de massa van de plug als van de aansluiting op de tv aangeraakt (met de tv aan)? Schokkende ervaringen mee, geloof ongeveer 110 Volt.
Probeer anders eens of je alleen het middenpootje van de coax contact kan laten maken, of alleen de massa, om zo wat zekerder te zijn of het door een aardlus zou kunnen komen?
Om er zeker van te zijn dat er geen sprake is van instraling op de coax zou je Hoog frequente afgeschermde kabel en pluggen van Hirschmann kunnen gebruiken.