Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke energiezuinige hardware voor adsl?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij nieuwe pc die veel stroom vreet. Een 19 inch monitor, Athlon
1900 XP, Radeon 8500,300 W voeding, etc.

Eigenlijk wil ik mijn adsl basic aansluiting gebruiken om te downloaden
wanneer het uitkomt, dus ook 's nachts en als ik op mijn werk ben.

Dit gaat met mijn huidige pc teveel kosten aan stroom. Welke hardware zou
hiervoor geschikt zijn? Dus laag energieverbruik maar genoeg power om adsl
vol te benutten?

Verwijderd

Pentium MMX?? Gewoon een sys van 5 jaar oud ofzow. Voor downloaden heb je echt geen power nodig hoor. Maar ik zou zeker geen nieuwe hardware kopen om stroomkosten te besparen.

Enne een modern systeem met uitgeschakeld scherm vreet ook geen energie hoor. Dat denk ik altans, want mijn PC staat bijna heel de dag aan en hoor nooit wat over de stroom van me ouders.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 21:15 . Reden: kut windows. In IE alle leestekens door elkaar ]

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Precies, als je je oude PC nu had bewaard...:)
Ik heb hier nog een P166@200MHz, uitgerust met een 8GB hdd, die voldoet uitstekend voor zoiets...Kan het helaas pas volgend jaar echt uit gaan proberen, aangezien dan pas ADSL komt hier...

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:23
Als die pc niets staat te doen (downloaden) dan vreet ie ook niet zoveel stroom. Die videokaart hoeft geen berekeningen te maken, die processor draait op 1 % dus zo heel veel stroom verbruikt ie echt niet.
Anders moet je even eea uitrekenen, wat kost een simpel pc-tje? Wat bespaart die op mijn huidige systeem? Hoeveel Kilo watt uur is dat? Hoeland duurt het voordat je je kosten eruit hebt? EN: zet je dat nieuwe systeempje wel uit als je je AMD aanzet? Anders heb je overdag 2 pc's aanstaan en 's nachts 1 terwijl je anders de hele dag maar 1 pc aan hebt staan!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 19:32

Kleintje81

Blaat

Hier heb ik een P133, met 30 GB altijd aanstaan >:)

Draait perfect op linux, kan ik via me werk dmv ssh inloggen en downloads
checken/aanzetten. :P

BF2 stats Systemen

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:22
paar alternatieven, onderklokken van je athlon xp

wake-on-lan :P vind dit nog steeds de leukste technologie die er is (nooit werkend gekregen maar da tis een ander probleem :P) in zet een wakonlan kaartje op een wake on lan board (asus ofzo) en 5 min voordat je wil downloaden gwoon via je internet aansluiting een magic package sturen, compter start op je kan iets laten downloaden via vnc en je kan hem ook weer aflsuiten als hij klaar is :P

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 17:17

FastBunny

Give it the Works !

Pak gewoon een oude Pentium ofzo met een leuke harddisk erin. Monitor enzo kan allemaal uit, en als je hem meteen inricht als internet servertje heeft ie nogneen dubbele taak ook. Een Pentium kan je al prima gebruiken met een 150W voeding :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ik heb hier een AMD Athlon 1400@1533 met 70 Gb diskruimte en die staat altijd aan. Vorig jaar eens uitgerekend wat dat systeem nou eigenlijk kost om 7/24 aan te laten staan. Kwam op iets van 40€ per jaar ofzo.. nou lekker belangrijk.. aan laten staan je spaart niet verschrikkelijk veel uit door een pc van 5 jaar oud te knutselen.
Als je dat leuk vind moet je dat vooral doen maar dat je daar geld aan over gaat houden..nee.. wel scherm en boxen uitzetten als ze niet nodig zijn.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:58
Heb hier een oude P166MMX laptop staan met 6GB HD, die laat ik soms lekker 's nachts aan staan. Je systeem gebruikt wel wat stroom, maar ten eeste staat je monitor al uit(grote stroomvreter) en gaat 's nachts het daltarief in. Ik denk dat het stroomverbruik niet opweegt tegen de kosten van een nieuw systeem. Mijn hoofdreden om mijn laptop aan te sluiten is dat mijn PC teveel herrie maakt om nog fatsoenlijk te kunnen slapen.

• justice strike
  • Laatst online: 28-11 15:22
bedenk wel dat een oude proc ook op een oude procede gemaakt is en veelal een veel hogere corevoltage heeft en dus relatief veel vermogen kan verbruiken. ik denk dat je beter een nieuwe proc kan kopen onderklokken en core voltage omlaag kan gooien, jammer dat intel of amd niet oude procs op nieuwe procede gooit zou serieus veel stroom besparen en de proc zou iets hoger kunnen klokken.

(overigens wel logisch niet veel mensen kopen verouderde hardware:))

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• EXX
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

Bovendien kan je ook nog power safe inschakelen, zodat je HDD en eventueel de CPU na gedane arbeid in suspend gaat. Dan zijn de 2 grootste stroomvreters uit.
justice_strike schreef op 20 November 2002 @ 10:19:
bedenk wel dat een oude proc ook op een oude procede gemaakt is en veelal een veel hogere corevoltage heeft en dus relatief veel vermogen kan verbruiken. ik denk dat je beter een nieuwe proc kan kopen onderklokken en core voltage omlaag kan gooien, jammer dat intel of amd niet oude procs op nieuwe procede gooit zou serieus veel stroom besparen en de proc zou iets hoger kunnen klokken.

(overigens wel logisch niet veel mensen kopen verouderde hardware:))
IIRC heeft intel een 400 MHz Celeron met tualatin core die speciaal voor servers is gemaakt en superzuining is.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1