Toon posts:

Geforce ventilator kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Geforce 2 64mb zn ventilator doet het niet meer, als ik hem een zetje geef doet die het maar hij draait heel moeilijk. Ik heb al geprobeert hem schoon te maken, maar hij blijft hetmoeilijk doen, nu ga ik bijna iets bestellen bij een winkel en dacht dan bestel ik daar ook gelijk een ventilator voor me kaart, maar welke :?

Kan iemand mij helpen? de website is http://www.xxlcases.nl/ En dit is geen reclame ik wil gewoon hulp! Vraag me eigenlijk af of me ventilator het ooit deed, nooit naar gekeken. En wat gebeurt er als de ventilator het niet doet? crasht de computer dan?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

je kan er een crystal orbje opzetten ofzo..
der zit meestal op de g2 een orbje of iets vergelijkbaars...
nja, ze hebben daar een cristal orb :P
is dus een crystal orb, die is wel ok :)
20 euro, dus ietwat prijzig, maarja
je kan natuurlij ook zelf iets in elkaar flansen van een oude cpukoeler:)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Wat voor geforce is het precies?

Ik zou gewoon als eerst garantie bij je leverancier claimen en dan pas een nieuw koelertje bestellen.

Verwijderd

Je kan ook voor niks een fannetje bestellen bij de leverancier van je kaart. Bij mij tenminste wel (Hercules) en die was niet eens voor een videokaart maar voor muiskoeling >:)

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52
Wat voor koeler zit er op dit moment op? Merk van de kaart? Waarschijnlijk zit er een simpel 40mm koelertje op.
Anders zou je namelijk gewoon alleen het ventilatortje kunnen vervangen en dat kost je maar 10 Euro.....

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 20:44:
Je kan ook voor niks een fannetje bestellen bij de leverancier van je kaart. Bij mij tenminste wel (Hercules) en die was niet eens voor een videokaart maar voor muiskoeling >:)
:D
vette actie :)
volgens mij zou je van t blok van mn leadtek een goede harddiskkoeler kunnen maken :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 20:43:
Wat voor geforce is het precies?

Ik zou gewoon als eerst garantie bij je leverancier claimen en dan pas een nieuw koelertje bestellen.
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 20:41:
Mijn Geforce 2 64mb zn ventilator doet het niet meer
ff beter kijken he, staat duidelijk GF2 B)

maareh, koop gewoon idd bij een zaak als XXL een GF cooler,....

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 20:51:
[...]

[...]

ff beter kijken he, staat duidelijk GF2 B)

maareh, koop gewoon idd bij een zaak als XXL een GF cooler,....
denk nou zelf ff na, masera bedoeld: welke geforce2 is het, merk, mx, ti, gts, pro, ultra.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Fanatic_FS schreef op 19 november 2002 @ 20:57:
[...]

denk nou zelf ff na, masera bedoeld: welke geforce2 is het, merk, mx, ti, gts, pro, ultra.
ja, ik wilde ook net zeggen, dat t ook nogal uitmaakt welk type en welk merk t is, maarja.
de gaatjes voor d pins zitten neit overal t zelfde en er zitten soms ook dingen in de weg :)
maar met een orbje kan je niet echt verkeerd gaan, ook omdat de standaard koeling meestal neit verbluffend is :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op 19 November 2002 @ 20:57:
[...]

Pine GeForce2MX-400 64MB retail en de ventilator is een: Evercool, 2pin, 40mm

• Kolonel_E
Fanatic_FS schreef op 19 November 2002 @ 20:57:
[...]

Second that.....ieder merk heeft zowat een verschillende cooler d'r opzitten tegenwoordig :/ .....
k :) Pine Geforce...zal ik wel ff plaatje zoeken, weten we zo wat voor koeler erop zit....
D0h! op de site ervan zitten er bij de MX versies alleen maar een koelblok van zo'n 40x40mm op, zonder fan :P .....kan je misschien beschrijven hoe je hsf eruit ziet(als die wel een koeler heeft)?

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11
Je kunt ook een 6 cm of 8 cm koeler er onder ertegen aan laten blazen, wordt de kaart nog minder warm ook. Ik had dat mijn geforce 3 ti200 koeler aanliep, ding er uit gegooid, 8 cm koeler op 5 volt er tegen aan laten blazen, en het scheelt nog 7 graden en is een stuk stiller (geruisloos that is :))

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
Kolonel_E schreef op 19 November 2002 @ 21:02:
[...]

Second that.....ieder merk heeft zowat een verschillende cooler d'r opzitten tegenwoordig :/ .....
k :) Pine Geforce...zal ik wel ff plaatje zoeken, weten we zo wat voor koeler erop zit....
D0h! op de site ervan zitten er bij de MX versies alleen maar een koelblok van zo'n 40x40mm op, zonder fan :P .....kan je misschien beschrijven hoe je hsf eruit ziet(als die wel een koeler heeft)?
Je die heb een 6mm koeler met grote koelvinnen, en hijs sterk :P en blaast goed:)

• Kolonel_E
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 21:11:
[...]

Je die heb een 60mm(hoop ik?) koeler met grote koelvinnen, en hijs sterk :P en blaast goed:)
Maarjah, als er een 60mm fannetje opzit kan je die Ubermakkelijk vervangen.....
Weet je 't trouwens wel zeker?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar me 3D kaart wil een ventilator me Hsf niet.
Dit zit op me 3Dkaart: Afbeeldingslocatie: http://www.evercool.com.tw/products/images/vc_b_1.jpg

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 12:54
Fannetje reviseren. Demonteren, even wat olie (1 druppeltje!) bij het asje, even goed laten indraaien (stofzuigermond voor de fan houden) en hij draait weer jaren goed!
Kost niks en werkt al twee jaar bij het brakke mainboardfannetje van mijn Abit KT7 Raid.

Hou wel even in de gaten of ie wel goed blijft draaien!

Verwijderd

Toen het fannetje op mijn GF1 kapot ging, pakte ik een 80mm fan erbij, 4 tieripjes, een pen uit een cdrom speler, nog een moertje en twee veertjes, zit perfect, (zit er niet in, heb nu een ander systeem) en koelde perfect hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik ga um gewoon maken want al die fans op die website zijn 3 pins en ik moet 2 pins.... en het scheeld me weer wat geld :) Tnx voor de hulp :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 21:36:
Hmmm ik ga um gewoon maken want al die fans op die website zijn 3 pins en ik moet 2 pins.... en het scheeld me weer wat geld :) Tnx voor de hulp :)
You've got mail. Ik heb mn koelblok van mijn Leadtek GF4 Ti4200 128mb ViVO over omdat ik passief dat ding ga koelen. Misschien wel overkill maar wel supervet.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 22:04:
[...]

You've got mail. Ik heb mn koelblok van mijn Leadtek GF4 Ti4200 128mb ViVO over omdat ik passief dat ding ga koelen. Misschien wel overkill maar wel supervet.
Hoe ga je dat ding passief koelen? ze worden nog wel behoorlijk heet hoor.

Tweakers Discord

Verwijderd

tweakduke schreef op 19 november 2002 @ 22:25:
[...]

Hoe ga je dat ding passief koelen? ze worden nog wel behoorlijk heet hoor.
Wat dacht je van een Zalman ZM80-HP ??? Die moet dat klusje wel klaren hoor!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Mijn vorige videokaart (geforce2mx400) heeft 2 jaar zonder ventilator gewerkt.

Toen ik hem kocht werd ie in mijn systeem gezet (toen was ik nog n00b), en toen ik hem eruit haalde om hem te vervangen door mn GF4ti4200 kwam ik er achter dat er geen ventilator opzat...
Pagina: 1