Toon posts:

Pentuim 4 Moederboarden

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Komend weekend (HCC Beurs) Wil ik een nieuw systeem aanschaffen. Na vele reviews doorgespit te hebben ben ik er nog niet helemaal uit. Daarom aan jullie de vraag.

Welk Pentuim 4 Board raden jullie mij aan?

Rimm is voor mij te duur, dus kom ik uit op de ddr boarden.

Nu de vraag, welke chipset is het nou het snelst, stabielst en het beste overclockbaar? Ik lees verschilende dingen, maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk.

Sis schijnt het snelst te zijn aleen de nieuwste versie van deze chipset schijnt vol te zitten met kinderziektes.

De Tweakers.net Best Buy Guide gebruikt bij de Gaming pc de : Asus P4S8X. Een sis s-478 chip. Ik was positief begonnen aan het nalezen van de reviews en user reacties van dit board, helaas is er niet veels goeds van gekomen.

Er schijnen veel kinderziektes in te zitten, en zelfs vele revisies van dit board waardoor het een soort gok spel word. Voor mij een teleurstelling, en de reden om verdere research te doen naar andere boarden.

Proccesor, word dus iig een 533fsb boxed proc. Het aantal mhz is afhankelijk van de prijs van het moederboad. Ik probeer een C1 Stepping te krijgen, want die schijnen erg goed te kunnen clocken.

Er zijn maar weinig recente P4 Topics te vinden op GoT dus ik hoop dat ik hiermee vele mensen die van plan zijn om binnenkort een p4 systeem aan te schaffen een plezier doe.

Verwijderd

Gebruik de search, zoek op google, genoeg mogelijkheden

Dit is geen helpdesk. Lees de FAQ ook door voordat je een topic opent

Moe word je er af en toe van ... :r :r

Verwijderd

Rimm te duur heb nog een moederbord Asus P4T533 met 256Mb Pc4200 rimm erop raid & sound onboard niets voor je mag je hebben voor de prijs van €225,- nou niet te veel toch
ik hoor het wel mail maar e.dehommel@chello.nl

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41
euh Edje01 ik denk niet dat dit hier de bedoeling is, mail hem anders gewoon.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Neem een Intel 845PE chipset, die werkt prima. Stabiel en leuk overklokken.
Of wacht op Dual DDR. Wachten is :Z :)

Asus p4p-e of Gigabyte Ga667-ultra :P

• Hoyden
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 21:05:
Rimm te duur heb nog een moederbord Asus P4T533 met 256Mb Pc4200 rimm erop raid & sound onboard niets voor je mag je hebben voor de prijs van €225,- nou niet te veel toch
ik hoor het wel mail maar e.dehommel@chello.nl
En nu in ABN plz.

|:(

Verwijderd

SandeR, dat gigabyte 845PE mobo schijnt aardig brak te zijn, werkt bijvoorbeeld bijna nooit met meer dan 1 geheugenmodule.
Ik hoop dat ze de Albatron hebben op de HCC, dat lijkt een prima bord voor een lage prijs.

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36

EgoPro

Time is an illusion.

Tja, ik ga zelf voor de Asus P4PE op de HCC dagen, lijkt mij een goede keus, toch?

Verwijderd

Ik ga zelf op de HCC een Gigabyte 8PE667-Ultra bord kopen. Ik heb na wat reviews voor de chipset gekozen, en er zijn weinig alternatieven met die chipset. Die Asus vind ik te duur (E. 200+) en die Albatron is niks. Blijft die Gigabyte dus over :) Verder heb ik goede ervaringen met Gigabyte..

• Hoyden
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 21:34:
SandeR, dat gigabyte 845PE mobo schijnt aardig brak te zijn, werkt bijvoorbeeld bijna nooit met meer dan 1 geheugenmodule.
Ik hoop dat ze de Albatron hebben op de HCC, dat lijkt een prima bord voor een lage prijs.
Tis maar wat je brak vind..

Er is idd een probleem met pc2700 mem oid.

Maar verder een lekker board. Werd ook prima getest etc.

• Hoyden
jrutjes schreef op 19 November 2002 @ 21:35:
Tja, ik ga zelf voor de Asus P4PE op de HCC dagen, lijkt mij een goede keus, toch?
Ik vond de p4pe in het begin te weinig normale ide sloten hebben, daar passen me 4 hd's en 2 atapi cd drives niet op. Vandaar voor mij de ga667 ultra.

Maar nu ik er wat meer over weet, ondersteunt ie Dual Channel Raid, dus moest het allemaal wel gaan passen.

Maar dat is nu al te laat.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 16:37
Kijk eens op de aldi site.
Lijkt mij een mooi alternatief voor de HCC aanbiedingen.
Compl. systeem voor 1250.-- pluro

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:20
Ik heb een paar weken terg een ASUS P4PE moederbord aangeschaft, ik ben er zeer tevreden over ;)

Verwijderd

SandeR schreef op 19 November 2002 @ 21:39:
[...]

Tis maar wat je brak vind..

Er is idd een probleem met pc2700 mem oid.

Maar verder een lekker board. Werd ook prima getest etc.
Heb jij wat meer informatie voor mij over dat 'probleem' met PC2700??
Marinus-Roro schreef op 19 November 2002 @ 21:41:
Kijk eens op de aldi site.
Lijkt mij een mooi alternatief voor de HCC aanbiedingen.
Compl. systeem voor 1250.-- pluro
Sommige mensen bouwen liever zelf hun systeem zodat ze kunnen bepalen wat erin komt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover.

Ik heb na verder lezen en searchen de Asus P4PE op het oog gekregen.

Jmmr genoeg heeft hij geen raid onboard? Iemand die dit board in bezit heeft?

Verder schijnt de sis chipset niet overweg te kunnen met Hyper threading wat mij dus van die chipset af doet denken.

edit : ASUS M/B P4B533-E Spreekt me ook wel aan, compleet met raid en audio en heeft ook ondersteuning voor HT net als de p4pe. Zit nu te twijfelen tussen deze 2

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:37
Gigabyte Ga667-ultra is een top bordje maar heeft inderdaad problemen met 2 reepjes op 333Mhz. Daarom ben ik op 1 reepje van 512Mb overgegaan :)

• Hoyden
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 21:48:
Bedankt voor de reacties zover.

Ik heb na verder lezen en searchen de Asus P4PE op het oog gekregen.

Jmmr genoeg heeft hij geen raid onboard? Iemand die dit board in bezit heeft?

Verder schijnt de sis chipset niet overweg te kunnen met Hyper threading wat mij dus van die chipset af doet denken.

edit : ASUS M/B P4B533-E Spreekt me ook wel aan, compleet met raid en audio en heeft ook ondersteuning voor HT net als de p4pe. Zit nu te twijfelen tussen deze 2
Heeft wel raid, dual channel raid.
P4b533-e is voorloper van de p4p-e, dus oud :)

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36

EgoPro

Time is an illusion.

Weet iemand wat over het mobo in die aldi PC??? Sorry beetje offtopic

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check gewoon wat reviews. Een echte Tweaker komt er heus wel uit ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.