Muis en kbd doen het niet meer in win2k

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik moest even opnieuw opstarten, en nou doen opeens mijn muis en toetsenbord het niet meer in windows 2000, ben dus nu bezig in 98 (zelfde computer/muis/kbd)

Win2k start wel gewoon op, alles doet het en geen foutmeldingen. ook in safe mode e.d.

wat kan hier de oorzaak van zijn?
Het is heel erg lastig moet ik zeggen, want mijn computer fungeert nu als een soort heel erg saai tv-programma, en met win98 kan ik even niks.

Ik zie nu trouwens in win98 dat zonealarm ongeveer 100(!) block per minuut doet
onder andere van ip 194.237.245.236 op tcp 1579

is dit wel normaal?

[ Voor 0% gewijzigd door pianoman op 19-11-2002 20:59 . Reden: virusscan leverde niks op ]

• pianoman
sorry dat ik nu al kick, maar ik moet morgen 30 demo's branden, en als ik voor die tijd eerst win2000 helemaal opnieuw moet installeren gaat dat dus echt veel en veel te lang duren

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46
Heb je toevallig usb appartaten uitgeschakeld in het aparaten beheer?
Dat heb ik ook ooit gedaan. Bleken later na een frisse start dat mijn Ps/2 muis en keyboard het niet meer deden.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• pianoman
Usb staat nog aan, want hij initialiseert wel de usb modem, maar muis en keyboard zijn ps/2
keyboard doet het wel bij opstartmenu, maar als windows eenmaal gestart is dus niet meer.
(num-lock gaat ook niet meer aan of uit)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46
Iets kwa Drivers gedaan?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• pianoman
ik heb alleen mijn geluidskaart uitgeschakeld en weer ingeschakeld, verder niets
maar heeft iemand misschien een idee hoe ik dit weer zou kunnen hestellen?

Ik kan de hd en alle directories wel benaderen via win98 op dezelfde pc

• pianoman
Ik kan trouwens als win2k is opgestart die computer ook benaderen via het netwerk (hij is zelf server) dus het is echt alleen muis en toetsenbord.

Is er geen manier om de configuratie aan te passen "van buitenaf" ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Heb ik ook een keer gehad met XP, geen oplossing kunnen vinden dus de boel maar opnieuw geinstalleerd. In dos en met een schoon os werkte alles perfect, onder die betreffende installatie werkte zowel de muis als het keyboard niet (beide ps/2), ook niet in veilige modus. USB muis en keyboard aangesloten, je hoorde wel de 'pling' dat er nieuwe USB hardware was gevonden, ook als je 'm weer ontkoppelde, maar werken ho maar, heel vreemd.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
er heeft toch niemand anders aan uw computer gezeten
en aan uw register geprutst?
zoiets van rundlle.exe keyboard,disable
en rundll.exe mouse,disable in de runsleutel van het register gezet

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Zijn er misschien ook virussen die dit kunnen doen ? Als ik het me goed herinner had die pc wel een virus infectie gehad, weet zo niet meer welke.

• pianoman
hmmm.... lag aan de logitech muisdriver, heb ik alleen al meer dan twee maanden geleden geinstalleerd, dus dat snap ik niet.

vond de oplossing (helaas) op microsoft :

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;256233

Moest uiteindelijk nog wel alle hardware opnieuw installeren, maar is toch allemaal gelukt in een kleine vier uur, beter dan een format c: dacht ik

anyway, bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1