Goede TV voor het spelen van GAMES [xbox]

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 21:26
Ik ben op zoek naar een goede TV om op te gamen. Ik heb een aantal eisen onder elkaar gezet; kunnen jullie dit lijstje misschien aanvullen met aanbevelingen / opmerkingen?

1. ca. 70cm groot beeldscherm, geen breedbeeld; gewoon 4:3
2. vlak beeldscherm ipv licht bollend
3. RGB scart aansluiting
4. goede geluidskwaliteit
5. duurzaam product

De TV die mij erg goed lijkt is nu toevallig in de aanbieding bij Megapool:

De SONY KV29FX30 Kleurentelevisie [ http://www.sony.nl/view.x...2628&prod=22997&loc=en_NL ]

Hij kost 580 euro, wat ik veel geld vindt maar ik denk niet dat er iets beters is in deze prijsklasse.. of wel :? ik wil natuurlijk lang kunnen doen met deze aankoop.

THX voor de reacties in advance :)

" Play the violent strings of my symphony "

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 22:43
Een TV aanraden is nogal moeilijk, er zijn er namelijk zoveel dat er te veel zijn om aan te bevelen.
Die Sony valt trouwens wel mee in prijs, hij is 70 CM en dat is nou eenmaal niet zo goedkoop :)

The devil is in the details.

Verwijderd

waarom geen breedbeeld? heeft XBOX geen 16:9 output mogelijkheid?

• Symphony-X
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 20:35:
waarom geen breedbeeld? heeft XBOX geen 16:9 output mogelijkheid?
Jawel, maar ik zie de voordelen er niet van in.. Ik kijk ook TV en DVD's op die TV en het beeld wordt toch nog wel erg vaak uit elkaar getrokken. Wat zijn de voordelen dan?

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:13
uhm DVD zijn ook 16:9...

sensei_d.fpv channel

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Symphony-X schreef op 19 November 2002 @ 20:37:
[...]

Jawel, maar ik zie de voordelen er niet van in.. Ik kijk ook TV en DVD's op die TV en het beeld wordt toch nog wel erg vaak uit elkaar getrokken. Wat zijn de voordelen dan?
Over een tijd worden alle televisie uitzendingen, breedbeeld uitzendingen. Sommige programmas worden door de BBC en Belgie al in breedbeeld uitgezonden. Als je een winkel binneloopt waar ze tv's verkopen kunnen ze je er meer over vertellen, maar naar mijn weten zijn alle tv uitzendingen vanaf 2004 ofzo in breedbeeld. Het kopen van een "niet-breedbeeld" tv op dit moment is dus erg sterk af te raden.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Symphony-X
Heb ik er dan geen last van met gamen? Xbox ondersteund weliswaar breedbeeld.. maar krijg ik geen uitgerekte graphics?

Breedbeeld is toch ook een stuk duurder? Als je dezelfde kwaliteit wilt als met een 4:3 TV...?

• Johny58
Een breedbeeld televisie hoeft niet perse duurder te zijn. Voor 600 euros kan je vast wel een mooie 100hz 72 cm breedbeeld televisie kopen. Een vriend van mij had een paar maandjes terug een hele mooie grundig gekocht voor nog minder dacht ik.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Symphony-X
hmmm damn.. dus iedereen adviseert hier een breedbeeld?

• Johny58
Symphony-X schreef op 19 November 2002 @ 21:57:
hmmm damn.. dus iedereen adviseert hier een breedbeeld?
Ik wou eerst ook een normale tv kopen, maar ben ook omgepraat, vond het in het begin ook een erg vervelend ding. Het duurt even om er aan te wennen. Maar als je er eenmaal aan gewend ben kijkt het gewoon veel relexter. Ook omdat je ogen gewoon zo in elkaar zitten dat je nou eemaal gewoon meer in de breedte ziet dan in de lengte.

• Symphony-X
Is dit dan wat?

Een FINLUX breedbeeld, bij Megapool voor 399 euro.. Of kan ik dan echt beter voor een duurdere gaan?

TV => finlux CTW-2827TN [ http://www.finlux.nl/images/product/ctw2827t_gr.jpg ]

SPECS: http://www.finlux.nl/nl/indexnl.htm [geen directe link mogelijk, maar is heel snel gevonden => kijk bij TV / 16:9]

Verwijderd

geblaat 8)7

• Symphony-X
http://www.megapool.nl/site/shop/list.asp?intGroepID=201

dat is de link naar de Megapool site, met de aanbiedingen. Ik ga TOT 600 euro, welke raden jullie aan? ZEER BEDANKT :P

• Johny58
kijk anders op http://elcheapo.nl/ en dan bij beeld en geluid, dan kan je daar in een lijstje breedbeeld tv's aanklikken en het merk niet invullen, dan zie je vanzelf een lijst met mogelijkheden.

• Symphony-X
Johny58 schreef op 19 November 2002 @ 23:37:
kijk anders op http://elcheapo.nl/ en dan bij beeld en geluid, dan kan je daar in een lijstje breedbeeld tv's aanklikken en het merk niet invullen, dan zie je vanzelf een lijst met mogelijkheden.
THX :)
Ik denk toch dat ik voor een 4:3 TV ga. Dan kan ik voor een relatief laag bedrag een geheel vlakke TV krijgen, met een groot beeld, RGB scart en natuurlijk 60hz ondersteuning.

Een 100hz TV is enkel mooi als je de nieuwe generatie ervan hebt; die advanced pro 100hz ofzow. Ik vind het beeld meestal niet natuurlijk; ondersteund een game geen 100hz dan verschijnen er vaak vreemde clitches/artifacts.. 60hz is goed genoeg; als ut beeld maar lekker groot is 8)

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan dit niet beter in Gadget :? Dit heeft imo niks met games te maken.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:11
Peertje schreef op 20 november 2002 @ 01:01:
Kan dit niet beter in Gadget :? Dit heeft imo niks met games te maken.
Denk het niet, hij zegt in de openingspost al:
Ik ben op zoek naar een goede TV om op te gamen.
Dus is het een game gerelateerde vraag, en als het dat niet was zou het denk ik eerder naar Audio, Video en Hifi forum gaan dan naar Gadget, toch?

Join het GoT Pulse-Team!

• Symphony-X
Ik heb 2 vragen voor jullie:

- De 'FD Trinitron WEGA' Beeldbuizen van Sony; hebben die veel/vaak last van convergentieproblemen? Is het beeld kwalitatief minder goed dan die van de 'Philips Blackline S' beeldbuis?

- Wat houd 'virtual dolby' in?

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Als je een Sony neemt voor DVD/Games/Gewoon TV zit je altijd goed ik heb hier op bijna elk merk TV een PS2 getest, en ik vind de Sony het BEST!!!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Symphony-X schreef op 20 november 2002 @ 20:21:
Ik heb 2 vragen voor jullie:

- De 'FD Trinitron WEGA' Beeldbuizen van Sony; hebben die veel/vaak last van convergentieproblemen? Is het beeld kwalitatief minder goed dan die van de 'Philips Blackline S' beeldbuis?

- Wat houd 'virtual dolby' in?
Persoonlijk ben ik qua beeldschermen van PHILIPS :r PIXEL zijn altijd veel te groot :'( en de helderheid vind ik ook tegen vallen!!!

• Symphony-X
Qorne schreef op 20 november 2002 @ 21:09:
Als je een Sony neemt voor DVD/Games/Gewoon TV zit je altijd goed ik heb hier op bijna elk merk TV een PS2 getest, en ik vind de Sony het BEST!!!
:D kijk, das een reactie waar ik wat aan heb!

-Op de Sony TV zit 'virtual dolby'
-Op de Philips TV zit 'incredible surround'. Op een duurdere philips zit weer virtual dolby.

=> Is het dan zo dan virtual dolby béter klinkt dan incredible surround? heeft iemand daar ervaringen mee?

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Hmmmz, een beetje oude topic, maar ik probeer het gewoon ;)

Ook ik zoek een tv voor mijn consoles. Ik heb al een breedbeeld bak staan, en aangezien ik ook een retro gamer ben, zoek ik dit keer een 4:3 tv.
De eisen en wensen die ik nu in mijn hoofd heb zitten zijn de volgende:

- 4:3
- 50 hz.
- minimaal 2x SCART
- front s-video
- flat screen
- 28 inch
- comb filter

Mijn voorkeur voor 50 hz. heeft te maken met het feit dat light guns het niet doen op 100hz. tv's (uitzonderingen van tegenwoordig daar gelaten).

Via Kieskeurig kwamen er met die eisen heel weinig tv's uit rollen en dan leek me de meest interessante optie de JVC AV-29FT1

De comb filter optie kwam ik ook tegen op Kieskeurg en daar had ik nog nooit van gehoord, maar mede door deze topic [Comb filter] leek me dat wel een interessante optie. NES games in s-video kwaliteit klinkt niet slecht :o

Het lastige is alleen die comb filter. Als je er naar vraagt in de winkel hebben ze geen idee waar je het over hebt en ik heb ook Philips gebeld en die man zei het ook niks en hij zou het navragen en me terugbellen. Nadat hij me terugbelde vertelde hij me dat Philips alleen comb filters in 100hz. tv's heeft. Dus ik vertelde hem dat er bij Kieskeurig nog wel aardig met Philips 50hz. tv's met comb filter stonden en toen kreeg ik een twijfelachtig "Dat is dan fout" als antwoord, dus dat allemaal maakte het er niet gemakkelijker op.

Maar nu was ik vandaag bij Stafhorst in Utrecht en daar staan her en der wat uitgebreidere specificaties bij televisies dan de standaardwinkel, en er stonden nog een aantal andere filters of zaken die het beeld beter maken. Dus ik vroeg me af of er naast de comb filer ook nog andere interessante techniekjes zijn die goed van pas komen voor een game tv.

Please let me know!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Om hiervoor nu een topic te kicken dat 2,5 jaar oud is niet al te handig. Je kan beter een nieuw topic openen, en dan volgens mij ook het beste in Audio, Video & HiFi Forum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.