Toon posts:

Officieele ondersteuning projecten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las in het draadje van het Neo project wat verwarrende dingen. Aangezien het niet echt met Neo te maken heeft, heb ik hier een nieuw draadje voor geopend.

Hoop dat niemand dit erg vindt :?

In het laatste bericht op pagina 16 verteld Funcracker dat Neo buiten de DPC boot valt en dat er om deze reden eigenelijk geen stats van horen te komen...

Na enig rondkijken op WDO en http://dpc.startkabel.nl kom ik tot de conclusie dat de volgende projecten wel "officieel ondersteund" worden: RC5, OGR, Genome@Home, Folding@Home, ECCp, THINK, SETI@Home.
(Dat zijn namelijk de enige projecten die overal voorkomen)

Dit zou dus inhouden dat de andere projecten (DF, D2OL, TSC, Muon, Neo) niet "officieel ondersteund" worden... Maar wat betekend dit dan :?
Volgens het draadje van Neo mogen er dan geen stats van gepost worden, maar van DF en D2OL zijn er al tijden stats.. En ook van TSC verschijnen deze al enkele maanden...

Mijn vraag dus eigenlijk...: wat houdt het precies in als een project officieel ondersteund wordt door de DPC-crew, en waarom zouden er van Neo en Muon geen stats mogen komen terwijl dan van de andere projecten wel wordt geaccepteerd/gepost....

Ik snap het namelijk niet meer.....

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Waarschijnlijk dat ze niet op de zeer druk bezochte site Dutchpowercows.org vermeldt worden en dat het niet op prijs gesteld dat er in /5 DPCH's gepost worden....

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49
Er is helemaal niets officieel en/of onofficieel, wel zijn er plannen om binnenkort eens een discussie te starten over welke projecten er wel en niet dagelijks op GoT kunnen of moeten worden gepost. Ideeen die zijn boven gekomen zijn bijvoorbeeld om het aantal dagelijkse DPCH's te limiteren op bv 10, en andere projecten minder frequent of niet te posten, dit om de duidelijkheid en overzichtelijkheid te vergroten alsmede de kracht van het team bij de "dagelijkse" projecten waarborgen. Dit zijn echter niet meer dan plannen, het ontbreken van projecten op de startkabel site en WDO komt puur door het niet up2date zijn van die sites :) Dit is momenteel puur in discussie tussen diverse mensen, die verschillende eigen meningen hebben, en blijkbaar hebben anderen daar wat van opgevangen en hebben ze het idee dat er een beslissing is genomen of uberhaupt -kan- worden genomen zonder het eerst hier ter discussie te stellen.

We spend our years as a tale that is told

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

[dutchman]
Ik ga ff dictatoriaal modden, om off-topic en langs elkaar heenlullen te voorkomen.
Lees mijn post eens is, en probeer het dan opnieuw.

Ik zal de (verouderde) faq die hier bovenaan het forum _zou_ moeten staan (in nieuwere versie) eens even quoten waar instond wie of wat de crew is:

------

Crew en contact informatie

Er zijn diverse mensen dagelijks actief voor de DPC die een min of meer vaste taak hebben, zoals het posten van statistieken of het beheren van een aan de DPC verwante website. Tevens is er een DPC crew die enkele ondersteunende taken op zich heeft genomen, en je altijd met het juiste persoon in contact kan brengen als je vragen of opmerkingen hebt over aan de DPC gerelateerde onderwerpen. Deze crew is als geheel via email bereikbaar op crew@dutchpowercows.org. Momenteel hebben de volgende mensen zitting in deze raad: Chaos, DSmarty, Dutchman, [eNeRGy], Onno en Sequence. De crew wordt ondersteund door tientallen actieve DPC leden.

Een overzicht van enkele functies:

Moderators: DSmarty
Forum posters: Blistimo, Chaos, Droopy-, DSmarty, Dutchman, Jeroon, KoW, Marc H, Bloem25, Onno, en Sequence
Frontpage posters: Chaos, DSmarty, [eNeRGy], Onno en Sequence
Statsbouwers: Onno (RC5 en OGR), Dutchman (Genome), KoW (ECCp en Folding),Jeroon (THINK en SETI) en Droopy- (ECO)
[/dutchman]

[ Voor 0% gewijzigd door Dutchman! op 19-11-2002 21:33 ]

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
_DPC_Scorpion schreef op 19 november 2002 @ 21:21:
Ik ga ff dictatoriaal modden, om off-topic en langs elkaar heenlullen te voorkomen.
Lees mijn post eens is, en probeer het dan opnieuw.

Ik zal de (verouderde) faq die hier bovenaan het forum _zou_ moeten staan (in nieuwere versie) eens even quoten waar instond wie of wat de crew is:

------

Crew en contact informatie

Er zijn diverse mensen dagelijks actief voor de DPC die een min of meer vaste taak hebben, zoals het posten van statistieken of het beheren van een aan de DPC verwante website. Tevens is er een DPC crew die enkele ondersteunende taken op zich heeft genomen, en je altijd met het juiste persoon in contact kan brengen als je vragen of opmerkingen hebt over aan de DPC gerelateerde onderwerpen. Deze crew is als geheel via email bereikbaar op crew@dutchpowercows.org. Momenteel hebben de volgende mensen zitting in deze raad: Chaos, DSmarty, Dutchman, [eNeRGy], Onno en Sequence. De crew wordt ondersteund door tientallen actieve DPC leden.

Een overzicht van enkele functies:

Moderators: DSmarty
Forum posters: Blistimo, Chaos, Droopy-, DSmarty, Dutchman, Jeroon, KoW, Marc H, Bloem25, Onno, en Sequence
Frontpage posters: Chaos, DSmarty, [eNeRGy], Onno en Sequence
Statsbouwers: Onno (RC5 en OGR), Dutchman (Genome), KoW (ECCp en Folding),Jeroon (THINK en SETI) en Droopy- (ECO)
Leuk verhaal, echter niet consequent, als ik bijvoorbeeld Blistimo een Folding@Home hitparade zie posten.... :/

Dictatoriaal is hier lichtelijk het goede woord ja.

• Chaos
  • Niet online
Bouwers en posters zijn niet hetzelfde. Het is juist het idee dat HTML-posters alle DPCHs kunnen posten zodat het niet al te lang duurt als er eens een keer iemand geen tijd heeft 's ochtends ofzo.

(En niet alles wat jou toevallig niet zint is dictatoriaal.)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Statsbouwen ?? hoe mot dat

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Chaos schreef op 19 November 2002 @ 21:38:
Bouwers en posters zijn niet hetzelfde. Het is juist het idee dat HTML-posters alle DPCHs kunnen posten zodat het niet al te lang duurt als er eens een keer iemand geen tijd heeft 's ochtends ofzo.

(En niet alles wat jou toevallig niet zint is dictatoriaal.)
Hij noemt het zelf dictatoriaal :+ ik bevestig dat alleen ivm het nogal
ongenuanceerd editen van een post die ook in het andere topic staat en nou
ook weer niet zo schokkend van inhoud was, een reply had ook gekund.

De discussie/verhaal in het andere draadje was dat de mensen met HTML rechten
het niet wilden posten omdat "de crew" het niet support. Blistimo is dus net zo
goed een van die statsposters, die ook hitparades post die ook niet "officieel"
ondersteund worden, hij wordt zelfs genoemde in de hier bovenstaande post.
Overigens niets persoonlijks tegen Blistimo, zijn inzet voor het dagelijks posten
wordt natuurlijk wel gewaardeerd.

Verwijderd

Ik heb zelf wel eens deelgenomen aan een discussie in #keyserver en toen kwam er ook geen duidelijk uitspraak naar voren.

ben dus zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

maar het idee van een sub-sub forum met daarin alle DPCH is dat niet wat?

en is het ook niet zo dat een crew af en toe eens ge f5't moet worden om zo het team jong en fris te houden?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

subforum is iig geen optie, dat willen ze hier op got vast niks van weten..

en wat betrefd het fris houden van de crew, afgezien van enkele brakke ochtenden ben ik best fris hoor ;) bovendien zie ik niet in wat iemand anders zou doen als ie het label crew krijgt.. daarmee krijg je niet opeens macht ofzo (iets wat sommigen blijkbaar wel denken..)

we proberen enkel de boel in goede banen te leiden, zoals Dutchman hierboven zegt staat er alweer iets op de planning op het vlak van de projecten. hierover dus later meer! :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor het beantwoorden van mijn vraagstuk.. _/-\o_

Vooral Dutchman, omdat ik nu ongeveer weet waar dit verhaal uit ontstaan is en me besef dat er niet zoiets bestaat als een officieel ondersteund project.. (vond het al een vreemde zaak)

En _DPC_Scorpion wegens het quoten van een stukje verouderse faq. De doelstellingen en indeling van de DPC-crew waren my tot dusverre ook niet helemaal duidelijk.

Daarnaast hoop ik dat bij het uitwerken van de plannen die er momenteel zijn, er rekening wordt gehouden met de wensen van de DPC'ers. Ik besef me terdege dat het heel moeilijk is om regels te maken waar iedereen achter staat. Daarvoor zijn we met teveel mensen met teveel eigen ideen. ;)

Om deze reden benijd ik de Crew zeker niet, want die krijgen vaak regelmatig kritiek te verwerken, terwijl ze vaak de beste bedoelingen hebben.

Ik weet niet met welk doel deze nieuwe plannen uitgewerkt worden. Maar ik ben ervan overtuigd, dat als je de rest van DPC van de noodzaak van dit doel kunt overtuigen, het invoeren van nieuwe plannen een stuk eenvoudiger zal worden.

Bij deze wens ik de crew succes !

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Misschien is het wel aan te raden dat "de crew" wat duidelijker communiceerd waar ze mee bezig is/zijn. Dan was dit topic bijvoorbeeld al voorkomen :)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Ik vind het dus juist duidelijk en overzichtelijk dat alle stats van de verschillende projecten prachtig hier op got -> dpc gesorteerd op project in een hitparade gepost worden (in tegenstelling tot Dutchman! blijkbaar). Nooit zoeken op sites naar je eigen stats, nooit zoeken naar de faq want die staat bijna altijd wel in de hitparade, dus niet weghalen die dagelijkse stats, want dan kun je gaan zoeken naar je project en dat komt de duidelijkheid imho absoluut niet ten goede.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

JustMe_ schreef op 20 november 2002 @ 01:35:
Ik vind het dus juist duidelijk en overzichtelijk dat alle stats van de verschillende projecten prachtig hier op got -> dpc gesorteerd op project in een hitparade gepost worden (in tegenstelling tot Dutchman! blijkbaar). Nooit zoeken op sites naar je eigen stats, nooit zoeken naar de faq want die staat bijna altijd wel in de hitparade, dus niet weghalen die dagelijkse stats, want dan kun je gaan zoeken naar je project en dat komt de duidelijkheid imho absoluut niet ten goede.

en hoe vindt je dit als je na gaat dat we 2 jaar geleden 2 hitparades hadden? en als je de lijn door zet dat we over een tijd nog meer hitparades hebben? op een gegevem moment krijg je dan te veel.. wanneer dat moment er is zal dus binnenkort over worden gediscussieerd.

Verwijderd

is er wel zoiets als te veel, kan het niet zo zijn dat de gemiddelde DPC'er gewoon smult van alles stats :?

ps. geef ff door wanneer en waar die discussie plaats vind, wil er graag aan deelnemen

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik denk dat DPC'ers zelf het aantal projecten bepaald en niet de crew. Want het is toch altijd leuk als iemand een nieuw project wil beginnen onder de naam DPC :? Dat er steeds meer DPCH's gepost worden is imho geen probleem aangezien ik graag op de hoogte gehouden wil worden van alles waaraan DPC mee doet :)

Mocht het zo zijn dat er strax misschien toch teveel projecten zijn kunnen misschien de wat kleinere projecten (met weinig (actieve-)leden en een kleine output t.o.v. andere) bij elkaar genomen worden in een overzicht maar misschien was dat al een idee van iemand ;)

oh en zoals mo-bees het al zegt lijkt het mij ook wel fijn om te weten waar en wanneer die discussie plaat vindt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 08:13:
is er wel zoiets als te veel, kan het niet zo zijn dat de gemiddelde DPC'er gewoon smult van alles stats :?

ps. geef ff door wanneer en waar die discussie plaats vind, wil er graag aan deelnemen
Absoluut! There's no better quality than quantity.

Maar ik kan me wel voorstellen dat indien er wildgroei in het aantal projecten ontstaan er een lijst moet komen met "preferred" projecten waarvan dagelijkse stats gebakken worden, en er misschien een sticky topic met links naar de sites van alle andere projecten onderhouden kan worden.

• ColdFusion
  • Laatst online: 16-03 12:02
Ik denk ook niet dat er gedacht moet worden aan het 'verbieden' van projecten. Maar zoals Nemesis ook al zei, meer in de zin van voorkeurs projecten. Om die enorme wildgroei tegen te gaan. DPC doet nu aan iets van 12 projecten mee (rc5-72 alvast maar meegeteld) en nergens blinken we echt meer uit. Dat kan toch veel beter?
Daarnaast kun je kijken of sommige projecten wel zo goed zijn en dan bedoel ik de organisatie en de structuur erachter. Hoe stabiel is het financieel, wat gebeurd er met de gegevens etc etc. En zo dan een onderscheid maken in voorkeurs cq aanbevolen projecten.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Ik ben het met Mo-Bees eens, en ik moet er niet aan denken dat er maar 2 hitparade's per dag zouden zijn. Als dat RC5 en OGR zouden zijn zou ik direct stoppen met Distributed computing, omdat ik die projecten niet nuttig vind. Voor mij zijn de andere hitparade's dus een must om me voor DPC in te zetten.

Er zouden wel voorwaarden aan projecten kunnen worden gebonden, bijvoorbeeld dat het moet gaan om een project dat gebruik maakt van idle cpu cycles, dat het non-profit moet zijn, of dat je iig kan instellen. Er moeten natuurlijk stats van gebakken kunnen worden die GoT-klaar zijn zeg maar en er moeten natuurlijk team optie's en dergelijke zijn. Zoiets, is vast wel meer te bedenken.

Ik hoop dat de crew wel blijft luisteren naar de 'gewone' DPC-ers, omdat we toch samen moet blijven presteren op topniveau 8)

ps. Ik hoef niet perse mee te discusseren op irc oid, maar als de log achteraf beschikbaar zou zijn vind ik het wel leuk om dat even door te lezen.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik denk dat een aparte SUB-SUB forum beter zou werken, maar dat is mijn mening.

Ook zouden we eens moeten gaan denken om de DutchPowerCows.org site VEEL meer up te daten. Dat is eigenlijk ons visite kaartje om nieuwe leden aan te trekken. En ik vindt het een heel erg oud visite kaartje... Misschien is een apart forum voor DPC ook wel een IDeee!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eigenlijk moet je de dpch's al als subforums zien.

Ik snap ook niet waar iedereen moeilijk over doet, als iedereen keurig in de betreffende dpch zijn 'zegje' post, is er i.i.g. een stuk minder zooi dan op de andere fora die er nu zijn, en waar iedereen maar willekeurig een topic opent.

En wat betreft teveel topics, en dat het er alleen maar meer worden.. ach, zo'n vaart zal het niet lopen, zeker nu er ook een tijd aanbreekt dat projecten worden opgelost (en dus aflopen). Het enige puntje waar ik het misschien mee eens kan zijn is dat het wel een DC project moet zijn, en niet een of ander klikfonds of zo.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Om nog even iets over WDO (www.dutchpowercows.org) te zeggen. Het kost gigantisch veel tijd om zo'n site in je eentje bij te houden. Zeg maar gerust dat dat niet te doen is. Daarom is vanaf het begin al gezegd. Jongens (en meisjes ;)), WDO moeten we met z'n allen een succes maken. Dus stuur dingen in. Nieuwsberichten, belangrijke projectinfo etc. Je kan niet verwachten dat 1 iemand alle projecten heel de dag doorspit op zoek naar nieuws.

WDO, van DPC-ers, voor DPC-ers. Verbeter WDO, begin bij jezelf. Etc. etc. etc. :)
-edit-
DukeBox, welke projecten worden er afgerond dan? Na het beeindigen van RC5-64 en ECCp-109 zijn heel snel TSC, Muon, Neo er bij gekomen. Dadelijk komen RC%-72 en ECC2K weer terug en ik zie voorlopig niks eindigen. S@H stopt, maar dan komt BOINC weer...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Ik zie zo snel DPCH's van:
-Folding@HOME
-Distributed Folding
-THINK
-SETI@HOME
-TSC
-Genome@HOME
-EcologyFund
-D2OL
-Muon
(vergeet ik er geen?)
Hier komen dan nog RC5-72 en ECC2-109 bij (GEEN 2k :P), en dan kom je op 12 dpch's.

Ik vind dit zelf wel genoeg DPCH's, aangezien je je anders door 25 titels heen moet worstelen om 'jouw' project te vinden. Zeker ook als je een minder populair project hebt, want die topics zijn niet zo actief als de rest, en staan dus ook meestal verder naar beneden.
Het idee van een 'vol' DPC project (dus het moet computer cycles slurpen ;)) vind ik wel een redelijk criteria voor DPCH's, anders mis ik nog een Dolphin DPCH. Dit betekent ook dat EcologyFund weg kan, en die kan je dan vervangen door NEO oid om toch op 12 te blijven.

my €0,02

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Bij dit soord iscussies , laat ik mij zelde uit, echter wil ik hier toch even wat zeggen.

Er word door de DPC crew nu hard gewerkt aan een oplossing voor alle zaken die de aandacht NU nodig hebben, alle kritiek is welkom, denk ik, maar laten we vooral niet vergeten, dat DPC ook uit een groep mensen bestaat die probeerd er het beste van te maken, en dat kost tijd, geef ze de gelegenheid om de zaken te bespreken, en ter discussie te stellen, ik denk dat het uit eindelijk wel goed komt, maar daar zullen wij allemaal aan mee moeten moeten werken, denk ook na, DPC zijn wij.

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 12:01
Je kunt natuurlijk grenzen stellen aan het aantal hitparades van projecten, door te kijken naar het belang van deze projecten voor DPC. Bijvoorbeeld: projecten met meer dan 5%(bijvoorbeeld... kan ook 10% zijn) van het totaal aantal leden van DPC/projecten met meer dan 5% van de totale power van DPC krijgen een dagelijkse DPCH, projecten met 3% leden/power 2 DPHC's per week en projecten <3% leden/power een weekelijkse DPCH/project update.

Voor de kleinere projecten zou je wellicht een sticky-topic kunnen maken met daarin links naar specifieke project-FAQ's/statpagina's ed.

Natuurlijk zou ieder DC-project een plekje in /5 moeten krijgen als er DPC'ers meedoen, persoonlijk zit ik niet op 25 verschillende dagelijkse DPCH's te wachten. Het zijn er nu al veel en het worden er nog meer wanneer de grote projecten weer beginnen (RC5, ECCP2, S@H2 (of whatever het ook gaat heten)).

meer €0,01's heb ik nu ff niet.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ingmar schreef op 20 November 2002 @ 17:21:
Je kunt natuurlijk grenzen stellen aan het aantal hitparades van projecten, door te kijken naar het belang van deze projecten voor DPC. Bijvoorbeeld: projecten met meer dan 5%(bijvoorbeeld... kan ook 10% zijn) van het totaal aantal leden van DPC/projecten met meer dan 5% van de totale power van DPC krijgen een dagelijkse DPCH, projecten met 3% leden/power 2 DPHC's per week en projecten <3% leden/power een weekelijkse DPCH/project update.

Voor de kleinere projecten zou je wellicht een sticky-topic kunnen maken met daarin links naar specifieke project-FAQ's/statpagina's ed.

Natuurlijk zou ieder DC-project een plekje in /5 moeten krijgen als er DPC'ers meedoen, persoonlijk zit ik niet op 25 verschillende dagelijkse DPCH's te wachten. Het zijn er nu al veel en het worden er nog meer wanneer de grote projecten weer beginnen (RC5, ECCP2, S@H2 (of whatever het ook gaat heten)).

meer €0,01's heb ik nu ff niet.
mjaw als je een knipperlicht idee wil moet je dat doen, denk dat ut ook vrij vervelend is te verkopen aan mensen die al een jaar op een project zitten: 'jah ut kan niet meer, er is een nieuw project dat groot is... jullie mogen geen DPCH meer :| '

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 12:01
Mja, dat snap ik wel, maar als je grenzen wilt stellen moet je ergens beginnen. Het was ook maar een suggestie.

Indien er echt grenzen gesteld gaan waorden, zullen er altijd (een paar) mensen zijn die zich genaaid voelen, zo werkt dat nu eenmaal, want grenzen zijn vaak arbitrair. :/

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Als ze nederland opsplitsen en de grens loopt dwars door je huis voel je je iig ook genaaid, en nog meer als je aan de 'foute' kant zit.

Imo gewoon de huidige DPCH's -ecologyfund dus, omdat dat niet echt om cycles gaat (ja ok, windhoos moet die klikjes in je browser verwerken, page parsen enzo, en kost allemaal cycles, maar ik bedoel meer het flinke gebruik) En dan kunnen neo, ecc2 en rc5 er bij. 12 dpch's is imo zat

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

ColdFusion schreef op 20 november 2002 @ 09:35:
Ik denk ook niet dat er gedacht moet worden aan het 'verbieden' van projecten. Maar zoals Nemesis ook al zei, meer in de zin van voorkeurs projecten. Om die enorme wildgroei tegen te gaan. DPC doet nu aan iets van 12 projecten mee (rc5-72 alvast maar meegeteld) en nergens blinken we echt meer uit. Dat kan toch veel beter?
Dan doen we toch niet mee aan rc5-72 en eccp2. ?

• ColdFusion
  • Laatst online: 16-03 12:02
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:54:
[...]

Dan doen we toch niet mee aan rc5-72 en eccp2. ?
Denk je dat dat realistisch is dan? Als je als een dictator maar zegt 'Aan dit project doen wij niet mee' Dan krijg je een afsplitsing van mensen die het toch willen doen en zelf dan maar wat verzinnen. Ik zie persoonlijk geen heil in het schrappen of verbieden van projecten, daar schiet je totaal niets mee op.

Verder heb je twee groepen DPC'ers, misschien eigenlijk wel 3.
1) Mensen die het puur voor de stats doen en overal 1e willen staan. Dit zijn de mensen die projecten willen verbieden/schrappen om zo meer mensen op een ander project denken te krijgen;
2) De mensen die het voor de lol doen, dus gewoon puur voor de gezelligheid of om het doen van een DC project waarvan het doel verder niet belangrijk is;
3) Mensen die een project puur voor een doel kiezen, of bijvoorbeeld in geval van Seti uit hobby/interesse. Dit soort mensen geven geen drol om stats in 9 van de 10 gevallen. Denk dat je zelfs wel kunt stellen dat die misschien niet eens op GoT komen, want er staan toch alleen maar stats hier, nooit in depth discussies over een bepaald project.

Je kunt ze nooit allemaal tevreden stellen. Geen nieuwe projecten toelaten werkt imo gewoon niet.

[ Voor 0% gewijzigd door ColdFusion op 20-11-2002 20:10 . Reden: te vroeg geklikt ]

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

Witlof schreef op 20 November 2002 @ 08:17:
Ik denk dat DPC'ers zelf het aantal projecten bepaald en niet de crew. Want het is toch altijd leuk als iemand een nieuw project wil beginnen onder de naam DPC :? Dat er steeds meer DPCH's gepost worden is imho geen probleem aangezien ik graag op de hoogte gehouden wil worden van alles waaraan DPC mee doet :)

Mocht het zo zijn dat er strax misschien toch teveel projecten zijn kunnen misschien de wat kleinere projecten (met weinig (actieve-)leden en een kleine output t.o.v. andere) bij elkaar genomen worden in een overzicht maar misschien was dat al een idee van iemand ;)

oh en zoals mo-bees het al zegt lijkt het mij ook wel fijn om te weten waar en wanneer die discussie plaat vindt :)
Zo is het,
als er projecten afgerond zijn, en weinig nieuwe projecten met en aantrekkelijk imago zijn om te joinen, worden er nieuwe projecten opgestart onder de DPC vlag. Heb hier eerder al wat over gepost, maar zo is het uiteindelijk gekomen dat ik en o.a. THEUNO met NEO aan de slag zijn gegaan. No offence voor de degenen die ik hier niet noem. ;)

Theuno heeft inmiddels de stats voor NEO goed in elkaar zitten, en er zijn door min of meer gebrek aan bestuur van bovenaf '' '' team gejoind die naar mijn idee ook onder de DPC hadden kunnen werken. allemaal veloren CPU tijd lijkt me zo, maar dat is alleen puur een constatering. 8)

Ik denk dat DPC democratisch te werk moet gaan, en 'het volk' zijn mening moet respecteren, als er dus gevraagd word om stats, moeten de mogelijkheden onderzocht worden. En in principe moeten we het toch met zijn allen waar maken , en niet alleen de mods, statsbouwers en stats poster toch :?

en voor wat betreft de NEO Stats, die zijn toch 24/ 7 up to date, dus die hoeven naar mijn mening alleen in een sticky :D LOL

Verwijderd

ColdFusion schreef op 20 November 2002 @ 20:07:
[...]

Denk je dat dat realistisch is dan? Als je als een dictator maar zegt 'Aan dit project doen wij niet mee' Dan krijg je een afsplitsing van mensen die het toch willen doen e

Je kunt ze nooit allemaal tevreden stellen. Geen nieuwe projecten toelaten werkt imo gewoon niet.
Nee maar om te zeggen dat we nu al te veel projecten hebben en er willen gaan schrappen in stats. Maar dan wel eccp2 en rc gaan toevoegen is ook erg krom

• Cow_tipping
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Misschien is een poll een eerlijke manier om ook bij de keuze als hulpmiddel te gebruiken?
Domweg projecten verbieden of schrappen omdat er 'te veel' projecten komen vind ikzelf geen optie.
Als er toelatingscriteria zijn in combinatie met een poll kan in pricipe iedereen er over meebeslissen en de crew bepalen of ze naar de uitkomst van die poll willen luisteren. (In ieder geval is het in veel gevallen een goede indicatie van wat DPC zelf wil)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Het 'niet toelaten' vind ik niet erg en is misschien wel noodzakelijk. Het schrappen van van huidige projecten wordt iets anders.
Mensen iets afnemen levert altijd problemen op. Je moet zorgen dat ze het niet krijgen, dan hoor je ze niet (of in ieder geval minder). Kijk Ubero en nog 1 of 2 zijn er wel te noemen als je minder bier op hebt :9

Verwijderd

Mobster schreef op 20 november 2002 @ 23:07:
Het 'niet toelaten' vind ik niet erg en is misschien wel noodzakelijk. Het schrappen van van huidige projecten wordt iets anders.
Mensen iets afnemen levert altijd problemen op. Je moet zorgen dat ze het niet krijgen, dan hoor je ze niet (of in ieder geval minder). Kijk Ubero en nog 1 of 2 zijn er wel te noemen als je minder bier op hebt :9
hoe wil je iets verbieden als er eigenlijk geen officiele leiding is.

niemand tekend een contract weer is staat te luisteren naar wat de crew zegt, of iets dergelijks.

ps. discussie begint al aardig :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 08:48:

Het gaat er tenminste fatsoenlijk aan toe, dat hebben we wel eens anders gezien :+

Als starter van dit draadje was ik bang dat de discussie al snel uit de hand zou lopen en er een slotje zou volgen voor ik een antwoord op mijn vraag had.. ;) Gelukkig had ik ongelijk .....

Gaat zo door... Respecteer de mening en ideeen van andren en wees gerust zo vrij om die van jezelf te geven.. :) (Opbouwende kritiek natuurlijk geen bezwaar :+ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:23:
[...]

Het gaat er tenminste fatsoenlijk aan toe, dat hebben we wel eens anders gezien :+

Als starter van dit draadje was ik bang dat de discussie al snel uit de hand zou lopen en er een slotje zou volgen voor ik een antwoord op mijn vraag had.. ;) Gelukkig had ik ongelijk .....

Gaat zo door... Respecteer de mening en ideeen van andren en wees gerust zo vrij om die van jezelf te geven.. :) (Opbouwende kritiek natuurlijk geen bezwaar :+ )
ik ben het volledig met je eens

/me houd ook van discussie maar dan wel op een fatsoenlijke manier

keep up the good work !!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 08:48:
[...]

hoe wil je iets verbieden als er eigenlijk geen officiele leiding is.

niemand tekend een contract weer is staat te luisteren naar wat de crew zegt, of iets dergelijks.

Mee eens, en verder is het toch alleen maar goed voor DPC als er mensen een project willen doen onder de teamnaam DPC :? Als iemand dat zou verbieden wordt het project waarschijnlijk toch wel gedraait alleen dan niet onder de DPC-vlag :)

• Chaos
  • Niet online
Het punt is dat DPC met al die projecten langzaam begint op te splitsen in kleine DPCtjes die alleen nog de naam gemeen hebben. Mensen zijn alleen nog maar geinteresseerd in hun eigen projectje, lezen alleen nieuwsberichten en hitparades die daar betrekking op hebben, kennen alleen de DPC-leden die ook dat project doen... ze weten niet wat de andere projecten inhouden, hoe goed het er met DPC gaat, het interesseert ze gewoon niet.

In de tijd dat we nog rond de 6-7 projecten deden kon ik een argeloze voorbijganger zo een heel verhaal vertellen over een willekeurig project en waarom hij ook een client daarvoor moet installeren. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik van de nieuwste projecten niet veel meer weet dan de naam.

Dit is dus het begin van het einde van DPC als 'groot' DC-team.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49
offtopic:
ah, mijn reply vlak voor het down gaan van het forum heeft het niet gehaald :/ , ik probeer het nog eens; natuurlijk slechts een slap aftreksel van de litterair baanbrekende vorige tekst die ver boven het niveau van schrijvertjes als Shakespeare was ;)

Het meedoen aan projecten staat hier niet ter discussie, zolang het iedere DPC'er vrij staat zelf een project te kiezen mag hij ook projecten kiezen waar we (nog) niet aan meedoen of waar geen DPCH's van worden gepost. Zoals ik in mijn eerste post blijkbaar zonder veel succes heb proberen over te brengen ;) is dat het hier echt enkel en alleen over de dagelijkse DPCH's op GoT gaat. Het is simpelweg niet nuttig als er dagelijks 5000 DPCH's worden gepost, dat is niet goed voor het team, voor de duidelijkheid en overzichtelijkheid voor bestaande en nieuwe leden en voor de kracht bij de diverse onderdelen. Daarom moet er een vooropgestelde limiet op het aantal dagelijkse DPCH's komen, want als er achteraf paal en perk moet worden gesteld levert dat teveel discussie en ruzie op. Een limiet waar we hier nu over kunnen beslissen kan er iig voor zorgen dat iedereen vooraf weet waar hij aan toe is, en of die limiet nou op tien, vijftien, twintig, vijfentwintig of drieduizendzeshonderdachtentwintig komt te liggen, daar kunnen we het hier over hebben, het liefst met goed beredeneerde meningen. 'Alles moet kunnen' is dus een bijdrage die niet echt nuttig is, want die limiet die moet er gewoon komen. En als er iemand 3628 roept dan ben ik toch wel heel benieuwd naar de beargumentatie :)

We spend our years as a tale that is told

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
Dutchman! schreef op 21 november 2002 @ 19:17:
offtopic:
ah, mijn reply vlak voor het down gaan van het forum heeft het niet gehaald :/ , ik probeer het nog eens; natuurlijk slechts een slap aftreksel van de litterair baanbrekende vorige tekst die ver boven het niveau van schrijvertjes als Shakespeare was ;)

Het meedoen aan projecten staat hier niet ter discussie, zolang het iedere DPC'er vrij staat zelf een project te kiezen mag hij ook projecten kiezen waar we (nog) niet aan meedoen of waar geen DPCH's van worden gepost. Zoals ik in mijn eerste post blijkbaar zonder veel succes heb proberen over te brengen ;) is dat het hier echt enkel en alleen over de dagelijkse DPCH's op GoT gaat. Het is simpelweg niet nuttig als er dagelijks 5000 DPCH's worden gepost, dat is niet goed voor het team, voor de duidelijkheid en overzichtelijkheid voor bestaande en nieuwe leden en voor de kracht bij de diverse onderdelen. Daarom moet er een vooropgestelde limiet op het aantal dagelijkse DPCH's komen, want als er achteraf paal en perk moet worden gesteld levert dat teveel discussie en ruzie op. Een limiet waar we hier nu over kunnen beslissen kan er iig voor zorgen dat iedereen vooraf weet waar hij aan toe is, en of die limiet nou op tien, vijftien, twintig, vijfentwintig of drieduizendzeshonderdachtentwintig komt te liggen, daar kunnen we het hier over hebben, het liefst met goed beredeneerde meningen. 'Alles moet kunnen' is dus een bijdrage die niet echt nuttig is, want die limiet die moet er gewoon komen. En als er iemand 3628 roept dan ben ik toch wel heel benieuwd naar de beargumentatie :)
Een limiet stellen aan het aantal DPCH's op GoT prima, maar dan moet er wel een mogelijkheid zijn om bijvoorbeeld een appart DPC forum los van GoT te hebben waar ze wel allemaal op gepost worden want de DPCer is hoe je het ook wend of keert stats verslaafd.

Als limiet op Got zou bijvoorbeeld gekeken kunnen worden naar het aantal actieve leden per project. De 10 grootste projecten zouden bijvoorbeeld dagelijks gepost kunnen worden en de andere 1x per week. Daar moet (we zijn toch uitzonderlijk Dutch) natuurlijk ook weer een uitzondering op zijn voor belangrijke DPCH's. Zoals bijvoorbeeld bij een MF of als DPC een plaats stijgt in de stats dan moet er zeker een tussentijdse DPCH gepost kunnen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door sweetdude op 21-11-2002 19:34 ]

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
sweetdude schreef op 21 november 2002 @ 19:28:
[...]

Als limiet op Got zou bijvoorbeeld gekeken kunnen worden naar het aantal actieve leden per project. De 10 grootste projecten zouden bijvoorbeeld dagelijks gepost kunnen worden en de andere 1x per week. .
Geen probleem mee. Begin ik ff met m'n werkpc's losse accounts en splits ik ons subteampje op. Als de andere leden dat ook doen hebben we opeens heel veel actieve users bij het project wat anders buiten de boot zou vallen. Lijkt me ook geen goed uitganspunt.

Je moet waar hier op GoT in het DPC subform al over is gesproken door de leden (ja DPC leden) accepteren en niet naderhand verbieden. Is net als een kind een snoepje voorhouden, misschien aan laten ruiken, en dan snel wegtrekken. Nee je voldoet niet!

Dat Chaos spreekt over vroeger imo niet relevant. Vroeger was DPC klein (i.i.g. qua leden) en kende ik de meeste ook wel bij nickname (Sueno, Gregoor, Rubzie, WausMaus, MiWa'r, OezieWoezie etc). Die tijden zijn veranderd. Vroeger was t.net en GoT ook klein, nu allang niet meer, je moet gewoon meegaan met de tijd. Ken je de nieuwe projecten niet? Als je echt een DC fan bent dan lees je die toch eens een keertje? :)

[ Voor 3% gewijzigd door MarcyDarcy op 21-11-2002 19:49 ]

Verwijderd

[mod breakin]
Gaarne on-topic te blijven, zie de probleemstelling hier.

Voor jouw vragen en opmerkingen kan je beter een nieuw topic openen, het verkorte antwoord is: er is geen echt bestuur, we proberen het als team zo democratisch mogelijk te regelen. Evt reacties op dat antwoord ook in dat evt andere topic graag :)
[/mod breakin]

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 23:38 ]

• MarkB
  • Niet online
Mijn mening is dat DPC aan veel minder projecten moet gaan meedoen. Mijn ideale limiet ligt zo rond de 7 projecten maximaal. Ikzelf had het volgende in gedachten: RC5-72,OGR,Think,SETI,Folding,ECC2 en D2OL krijgen gewoon een dagelijkse DPCH. Deze projecten doen we het langst en hebben zich reeds bewezen, de organisatie is goed de client stabiel en we weten zeker dat onze computertijd naar een DC-project gaat en niet naar een vaag commercieel iets.

De volgende projecten moeten volgens mij een wekelijkse DCPH krijgen, Dfolding: weinig deelnemers, heeft zijn kans gekregen d.m.v. dagelijkse DPCH maar kans niet gegrepen de dagelijkse DPCH wordt niet geheel vervuld, G@H: project lijkt een beetje dood te bloeden doordat stanford Folding veel meer (gaat) ondersteunen dan Genome en TSC: ook hier komt geen DPCH vol (betekend 30 members) de client is vrij brak en als laatste lijkt dit project wel erg veel op Think en D2OL en daar kunnen we de power zelf genoeg gebruiken.

Wat betreft de nieuwe projecten Muon en NEO, hier heb ik zo mijn twijfels over of deze wel op GoT gepost moeten worden.
Over Muon zegt Stephen Brooks zelf
Stephen Brooks @ ARS-forum
Should I include somewhere one of those "PayPal" things so people can send the odd bit of cash to help pay for any increased bandwidth I might need? I don't really like the idea of asking people for it, but it might be either that or I limit subscriptions to the project somehow.
M.a.w. als er teveel users komen dan moet er of voor betaald worden of het aantal users wordt gecapped. Dit is onacceptabel voor een volwaardig DPC-project. Verder zit er geen grote organisatie achter die het voortbestaan van dit project kan garanderen.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor NEO, die door donaties (hardware) van Randy en co. door kunnen blijven draaien. Wat gebeurt als er weer hardware kapot gaat, moeten de deelnemers dan weer bijspringen :?.
Mike Curry @ the NEOsite
but this project isn’t corporately or university sponsored and we have been relying on some of our user’s donations to help the project get off the ground.
Ook dit lijkt me niet echt wenselijk, verder zit hier ook geen grote organisatie achter (zie verder Muon).

Verder vind ik dat de ECO-DPCH geen toegevoegde waarde heeft voor /5 (dpc-gedeelte op GoT). Deze hoeft ook dan ook niet meer gepost te worden.
Nogmaals dit is hoe ik erover denk.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

effe heel snel een reactie op dat laatste:

persoonlijk vind ik dat ECO en ook collega Dolphin juist heel goed zijn voor DPC.
Het zijn projecten waar je leden mee binnenkrijgt bij DPC. natuur saven spreekt veel meer aan als zo'n vage RC5 encryptie kraken, en typestats doet het blijkbaar ook goed onder de jeugd.

Als die nieuwe leden eenmaal statsgeil zijn nemen ze er vanzelf wel een DC-DPC projectje bij :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:43:
[mod breakin]
Gaarne on-topic te blijven, zie de probleemstelling hier.

Voor jouw vragen en opmerkingen kan je beter een nieuw topic openen, het verkorte antwoord is: er is geen echt bestuur, we proberen het als team zo democratisch mogelijk te regelen. Evt reacties op dat antwoord ook in dat evt andere topic graag :)
[/mod breakin]
jammer dat dit zo moest, het waren geen vragen maar gedachten, (lezen !) juist ook over deze break ging het. jammer dat het zo moet. misschien was dit overbodig geweest, maar goed apologies accepted

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik ben bang dat ik het voor een heel eind eens ben met MarkB... ;( :P

Alleen het schrappen van dagelijkse hitparades die nu (nog) wel gepost worden, vind ik discutabel... G@H en DFolding dus...
Dolphin en Eco mogen wat mij betreft ook wel weg of anders een weekposting... Beide projecten zijn trouwens ook nogal cheatgevoelig of in ieder geval stats-onstabiel...

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Maar een vrouw zou zeggen dat muon eheft ook wel weer iets schattigs ;)

Waarom? het is klein je heb makkelijk invloed bij de eigenaar hij is bereikbaar en hij wil er best wel tijd insteken.

ik krijg van stephen meer response dan ik ooit van DNET heb gehad

en hoe zat het dan met eccp? was toch ook 1 persoon? ok hij had een dikke lijn om mee te beginnen.

Stephen is gewoon in het diepe gesprongen...hij heeft nu distributed FTP servers voor de files en ook kan hij ene dikke uni of lab pijplijn gaan gebruiken als het goed is.

Ik kots echt op bv TSC en D20l. hoe die hun organisatie doen als je het vergelijkt met Muon

zegt niet dat ik niet meedoe want ik doe bijna aan alle projecten mee

maar wat zijn criteria? hoe ga je die dingen met elkaar vergelijken en hoe wege je dat af?

LAten we dan WDO een soort overzicht maken zoals we die ook oop www.dpcstats.tk hebben (Thnx DROOPY !!!)

dan kan hier gewoon een afspiegeling staan en oop de frontpage 2* per maand een mooi stukje

laten we ook dit forum gebruiken voor andere dingen (diepgang) en dat je vooral allle 501230 DPCH's op WDO kan zien

ps. als deze post rommelig overkomt? ---> Dat klopt :p

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

MarkB schreef op 21 november 2002 @ 22:59:
De volgende projecten moeten volgens mij een wekelijkse DCPH krijgen, Dfolding: weinig deelnemers, heeft zijn kans gekregen d.m.v. dagelijkse DPCH maar kans niet gegrepen de dagelijkse DPCH wordt niet geheel vervuld
En daar begint het dus al mee.
DF heeft meer actieve members dan er op de DPCH te zien zijn. Doordat dit project geen subteams ondersteund zijn er subteams die onder dezelfde handle (user) flushen om toch alles op een naam te krijgen. In principe kan je alleen maar gissen naar het werkelijke aantal actieve users omdat dit simpelweg niet te achterhalen is. (Bovendien zijn we momenteel bezig met een MF wat ook voor een lagere output zorgt)

Er moet echt goed over worden nagedacht door personen die dicht bij alle projecten staan en daar de ins en outs over weten. Zomaar knippen en plakken is in ieder geval geen optie omdat daar altijd een behoorlijke groep DPC'ers mee wordt benadeeld.

Nu ook zonder stropdas

• MarcyDarcy
Ik zou voordat er overhaaste beslissingen worden genomen eerst de conferentie die, betrekking heeft op Distributed Folding, begin december afwachten waarin de resultaten van de CASP's targets die we gedurende de zomer hebben berekend bekendgemaakt. Lijkt me een aardig belangrijke mededeling
09/09/2002

- Our final CASP5 target has been submitted. The remaining targets will be added to the Results section shortly. It has been a fun and exciting CASP season, and we thank everyone who has helped out in this prediction experiment. We look forward to getting the results in early December at the CASP5 meeting in Pacific Grove, California.
[edit]
Dfolding een kans gekregen? Wat was al sinds het begin van DPC de beste manier om nieuwe leden aan te trekken? Juist de t.net frontpage post. Heeft Dfolding die ooit gehad? Nope. Dan doc 123, het handboek waar destijds veelvuldig naar werd verwezen, staat daar dan Dfolding in vermeld? Nope. WDO misschien, de moederpagina van DPC. Staat daar wat over Dfolding. Nogmaals nee.

MarkB kun je nu nog steeds zeggen dat Dfolding een 'volwaardige kans' heeft gekregen?

Daarnaast G@h en DF zitten nu dagelijks tegen de 30 flushers aan (subteamleden niet meegerekend). Bij G@h levert dat een top10 notering op met uitschieters t/m #3 en overall staan ze zelfs in de top10. DF zit dagelijks rond de 10e plaats (waarbij veel leden aan het sparen zijn) en overall rond de 17e plaats. Stel dat deze 2 kleine projecten voor DPC een verdubbeling van het aantal leden zou krijgen dat doen ze opeens mee in de top5. Het zijn over de hele linie gezien geen grote projecten met extreem (1000+) leden.

[ Voor 53% gewijzigd door MarcyDarcy op 22-11-2002 07:24 ]

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Misschien is het een idee om in het forum van DPC voor ieder project een apart SUb forum te maken. Veel overzichtelijker voor degene die vragen hebben en met de DPCHP

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

X-G schreef op 22 november 2002 @ 09:13:
Misschien is het een idee om in het forum van DPC voor ieder project een apart SUb forum te maken. Veel overzichtelijker voor degene die vragen hebben en met de DPCHP
maar dan krijg je de afsplitsing die niemand wil, want dan is het helemaal "mijn project eerst"....

ik ben het eens met de stelling dat we 8 dagelijkse DPCH's moeten krijgen en de rest weekelijks (elke dag van de week een andere)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• MarkB
  • Niet online
Hagar schreef op 22 november 2002 @ 03:39:
[...]

En daar begint het dus al mee.
DF heeft meer actieve members dan er op de DPCH te zien zijn. Doordat dit project geen subteams ondersteund zijn er subteams die onder dezelfde handle (user) flushen om toch alles op een naam te krijgen. In principe kan je alleen maar gissen naar het werkelijke aantal actieve users omdat dit simpelweg niet te achterhalen is.
Dit geldt ook voor de andere projecten, daar zitten ook subteams in die maar als 1 "user" worden geteld. Ik wil alleen maar zeggen dat er blijkbaar niet genoeg animo is om met Dfolding te beginnen.
MarcyDarcy schreef op 22 November 2002 @ 06:44:

Dfolding een kans gekregen? Wat was al sinds het begin van DPC de beste manier om nieuwe leden aan te trekken? Juist de t.net frontpage post.
D2OL heeft bijvoorbeeld ook nooit een fp-post gekregen toch heeft deze geen problemen om leden aan te trekken, hier staan we al op plek nummer 1.
Dan doc 123, het handboek waar destijds veelvuldig naar werd verwezen, staat daar dan Dfolding in vermeld?
Jarenlang heeft doc 123 alleen naar RC5 (en nog iets later ook naar OGR) verwezen. Pas sinds kort heeft Dutchman! een aantal namen van projecten toegevoegd. Daar zitten echter geen volledige FAQ's bij. Wederom worden alleen RC5 en OGR volledig uitgelicht. Over FAQ's gesproken, is er eigenlijk een volwaardige FAQ van Dfolding (niet dat ene topic van KoW). Als er al een ander project op de frontpage werd geplaatst kreeg deze ook een vermelding naar zjin eigen FAQ.
WDO misschien, de moederpagina van DPC. Staat daar wat over Dfolding.
Eerst wordt het door iedereen onderuit gehaalt alszijnde een verouderde pagina, nu wordt door jou als criteria aangestipt om een volledig ge-accepteerd project van DPC te zijn. Een beetje vreemd vind je niet :?
Trouwens jij en ik hebben het hier al eens op icq over gehad, en toen heb ik jou toegezegd dat als jij een FAQ of een nieuwsfeit over Dfolding zou submitten dat ik hem dan op WDO zou plaatsen. Heb ik ooit iets gezien van MarcyDarcy nope. Misschien dat je hier je hand in eigen boezem moet steken.

Verder wordt er altijd gezegd dat als men een dagelijkse DCPH op GoT zou krijgen, dat het project dan vanzelf zou gaan lopen. Dfolding heeft nu 10! maanden elke dag een DPCH op GoT gekregen, nu echter is deze nog steeds niet vol. Dan is het inderdaad mijn mening dat Dfolding zijn kans heeft gekregen.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Werk aan de winkel dus MarcyDarcy ;) Ik ben nog steeds beschikbaar om MarkB zijn ongelijk te bewijzen hoor ;)

• Gulpener
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Als de stats van de kleinere projecten nou eens in een "everlasting topic" geplaats worden ? Dan heb je niet dat er dagelijks 14 verschillende topics geopend worden met stats, (immers alleen de grotere projecten) en krijgen de kleintjes toch een kans :)?

Het probleem van de versnippering blijft, maar voorop staat dat iedereen zelf mag kiezen aan welk project hij/zij wil mee doen.

Verwijderd

Goed laat ik ook maar even mijn mening spuien, heb er lang en goed over nagedacht dus het is een flink verhaal ;)

Ten eerste denk ik dat je onmogelijk mensen kunt verbieden een project te gaan draaien: iedereen is vrij in zijn keus. Bij Ars wordt over precies hetzelfde onderwerp ook gepraat en ook daar zie je veel reacties van mensen die gewoon een project willen doen omdat ze dat leuk vinden. Wel is het zo dat je mensen kunt voorlichten over een project: als het bijvoorbeeld echt zo is dat NEO of Muon of TSC een slechte organisatie of client hebben dan kun je ze dat vertellen, en ze vertellen dat andere projecten dit wel op orde hebben. Dus ik denk dan aan een aantal voorkeursprojecten: daarvan zijn FAQ's beschikbaar, daarvan wordt nieuws gepost op een centrale site en daarvan worden DPCH's neergezet.

Het aantal voorkeurs projecten is een heel andere zaak: het lijkt mij dat je, zoals al eerder opgemerkt, niet zomaar mensen moet gaan afpakken wat ze al hebben. Ook al ís het huidig aantal DPCH's eigenlijk teveel (stuk of 12 straks met ecc2 en rc5) dan nog kun je deze niet zomaar weghalen. Dit levert een hoop protest op, en ik zou er ook niet blij mee zijn als D2OL en TSC zometeen opeens niet meer gepost worden. Dus ik zou dan voorstellen om gewoon te blijven posten wat nu door de statsposters gepost wordt, plus die projecten te posten waar DPC zeker op veel leden kan rekenen (ecc2, rc5). Dan zijn het er maar teveel, als DPC groeit (laten we daar maar even vanuit gaan) dan komen deze DPCH's vanzelf wel vol. We moeten uitgaan van de huidige situatie, ook al is die vervelend, en zorgen dat het in de toekomst in ieder geval niet meer gebeurt.

Dan in de toekomst: er moet naar mijn mening een groep zijn (noem het crew, noem het commissie, whatever) die beslist over welke projecten een officiele ondersteuning verdienen en welke niet. In eerste instantie welke bestaande projecten, maar zoals ik al zei lijkt het mij geen goed plan projecten te verwerpen die al "geaccepteerd" zijn door een groot aantal DPC'ers. In tweede instantie over nieuwe projecten die zich aandienen.

Stel een nieuw project dient zich aan: iemand is dit project op het spoor gekomen en is enthousiast. Naar mijn mening moet dan de project-beslissingsgroep dit project onder de loep nemen en alles eens grondig doorwerken: clients testen, organisatie bekijken, stats bekijken, doel van het project goed doorlezen, etc. Vervolgens kijkt de groep naar het aantal huidige projecten en hoe deze lopen. Stel dat alles goed gaat, alle DPCH's zitten flink vol en bijna alle projecten gaan lekker. Dan kunnen ze besluiten, als het een goed project is, het aan te nemen en er FAQ's, stats en nieuws voor te verzorgen. Ook als het project echt totaal iets nieuws is (dus niet weer een crypto of een medisch project, maar echt totaal iets anders) dan zou het zinnig kunnen zijn het project te ondersteunen.

Misschien is het zelfs een goed idee om hier ook democratisch mee om te gaan: deze groep komt met een voorstel die door een soort referendum kan worden verworpen of kan worden aangenomen.

Tot slot is er dan nog de discussie wie er in deze groep zouden moeten zitten. Naar mijn mening moeten er van meerdere projecten mensen vertegenwoordigd zijn. In de huidige crew zitten veel mensen die veel met RC5 bezig zijn geweest. Als de groep uit alleen maar mensen van 1 project bestaat loop je het risico dat niet van alle kanten de zaak goed bekeken kan worden. Volgens mij moeten er gewoon allerlei verschillende projecten vertegenwoordigd zijn zodat je de nieuwe projecten goed kunt vergelijken met bestaande projecten en kan zien of nieuwe projecten iets toevoegen of niet.

Pfoei, wat een verhaal :D

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

* Mobster totally agrees with griz!

Dat heb je mooi gezegd mien jong...

[ Voor 10% gewijzigd door Mobster op 22-11-2002 14:56 ]

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Goed verhaal griz!
* Mar agrees

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

/me kan wel een politieke partij beginnen ;)
offtopic:
Als mental theo dat kan...

Wat ik nog even kwijtwilde, is dat het IMO een goed idee is om een algemene lijst met criteria op te stellen. Leden die een nieuw project zien kunnen dan direct al zien of het uberhaupt "kans heeft" om aangenomen te worden. Er zijn wel 1000 criteria te verzinnen, maar als ik zo eens een gooi doe, dan lijken organisatie, client, stats en doel me vrij essentieel.

Maar dat moet je niet zo in 1 keer in elkaar flanzen, daar moet je wel even goed over na denken. En je moet natuurlijk wel op een fatsoenlijke manier alles kunnen toetsen, dus als je bijvoorbeeld roept dat de organisatie goed moet zijn, moet je dat natuurlijk wel uit kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 15:14 ]

• MarcyDarcy
MarkB schreef op 22 november 2002 @ 10:22:
[...]
D2OL heeft bijvoorbeeld ook nooit een fp-post gekregen toch heeft deze geen problemen om leden aan te trekken, hier staan we al op plek nummer 1.
D2OL werd wel in punt 2 & 3 genoemd, overigens heeft D2OL ook 'maar' rond de 30 actieve flushers.
Over FAQ's gesproken, is er eigenlijk een volwaardige FAQ van Dfolding
Ik dacht dat je toch mijn recente post had gelezen over dat ik binnen 2 weken de 1e versie online (niet inline :+) wilde plaatsen.
Eerst wordt het door iedereen onderuit gehaalt alszijnde een verouderde pagina, nu wordt door jou als criteria aangestipt om een volledig ge-accepteerd project van DPC te zijn. Een beetje vreemd vind je niet :?
Ik heb WDO nog nooit onderuit gehaald. Het is gewoon de moedersite. Of ie nou druk wordt bezocht of niet daar veranderd het niks aan.
Trouwens jij en ik hebben het hier al eens op icq over gehad, en toen heb ik jou toegezegd dat als jij een FAQ of een nieuwsfeit over Dfolding zou submitten dat ik hem dan op WDO zou plaatsen. Heb ik ooit iets gezien van MarcyDarcy nope. Misschien dat je hier je hand in eigen boezem moet steken.
Kay da's het enige...so shoot me. Dan wordt er een bericht geplaatst wat gaat over DFolding, maar een plaats met diverse links zoals de overige projecten het hebben zal het nooit hebben gekregen. DFolding heeft een kans gekregen dat ben ik het met je eens maar een volwaardige kans t.o.v. de overige projecten vind ik het niet. Laat het duidelijk zijn, zo'n beetje alles wat in een topic wordt gepost is een eigen mening.

Laten we hier maar mee ophouden voordat het te persoonlijk gaat worden. Het gaat om de discussie over de officieele ondersteuning van projecten en niet om iemand proberen te vangen op z'n uitstpraken.

Het gaat nu niet alleen over DFolding. Griz heeft het goed verwoord over de projecten in het algemeen en daar wil ik het wel bij houden :)

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 12:28:
...
Dan in de toekomst: er moet naar mijn mening een groep zijn (noem het crew, noem het commissie, whatever) die beslist over welke projecten een officiele ondersteuning verdienen en welke niet. In eerste instantie welke bestaande projecten, maar zoals ik al zei lijkt het mij geen goed plan projecten te verwerpen die al "geaccepteerd" zijn door een groot aantal DPC'ers. In tweede instantie over nieuwe projecten die zich aandienen.

...
Waar kan ik me aanmelden?

het is een schitterend verhaal btw
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Over FAQ's gesproken, is er eigenlijk een volwaardige FAQ van Dfolding

--------------------------------------------------------------------------------
Ik dacht dat je toch mijn recente post had gelezen over dat ik binnen 2 weken de 1e versie online (niet inline ) wilde plaatsen.
FAQ's nodig van projecten? jullie mogen de onze gebruiken die op ons forum staan (www.teamswitch.org) we maken altijd een FAQ aan van ieder project wat we doen. Ze mogen door iedereen gebruikt en aangepast worden. Het is dan wel zo aardig om een bronvermelding te gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door sweetdude op 22-11-2002 20:21 ]

Pagina: 1