Externe IDE behuizing voor brander

Pagina: 1
Acties:

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
Hallo, heb ff op de search gekeken maar kom allemaal halve topics tegen zonder goed bruikbaar antwoord.

Ik zoek een externe IDE behuizing voor een brander, dvd-speler of Harddisk...
Aansluiting op USB 1 of 2 (weet het ff niet zeker)...

Iemand een goede tip?

Alles kan stuk.

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

zou je denk ik moeten kijken naar een "oude" externe hp brander, dan kan je de brander zelf eruit halen, en dan je hd o.i.d. erin fabrieken

Specs

Verwijderd

het kan volgens mij ook bij alternate, die zetten IDEbranders in externe firewire of usb1/2 behuizingen.

Verwijderd

Ik zelf heb een externe bay van Q-tec, zo'n aluminium (spellingserror??) exemplaar en het werkt monster... Is USB 2.0 en voorzien van een klein fannetje als koeling... Hij is wel vrij zwaar maar zeer solide... Waar je wel rekening mee moet houden is dat het geheel vrij warm wordt als je er een 7200 rpm schijf in hangt... Ik heb er nu ff tijdelijk m'n brander inzitten, maar het is heel gemakkelijk om van configuratie te wisselen... Vandaag de brander.. Morgen een harde schijf...

ps. er is ook een kunstof exemplaar beschikbaar maar ik vond deze mooier.. :)

ff vergeten.. dit is wel een exemplaar wat voor z'n voeding netspanning nodig heeft.. klein nadeel :(

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Reken er wel mee dat niet alle branders zomaar in een usb behuizing gaan werken. Heb er ooit een 6-tal geprobeerd en maar de helft werkte. De rest gaf de gekste fouten.

Verwijderd

Angels2 schreef op 19 November 2002 @ 20:49:
Reken er wel mee dat niet alle branders zomaar in een usb behuizing gaan werken. Heb er ooit een 6-tal geprobeerd en maar de helft werkte. De rest gaf de gekste fouten.
Tja, Daar heb ik geen ervaringen mee.. wat ik wel kan zeggen is dat m'n lite-on 48X brand ijzer er geen problemen mee heeft in combinatie met Nero.... Zolang hij maar op master staat in de behuizing...

Verwijderd

ik heb zelf een externe storage box van SNT (een of ander Taiwanees merk.. (8> ) via fire wire op mijn laptop....met HDD's geen enkel probleem maar met een brander krijg ik het niet aan de praat 8)7 ( zie mijn eigen topic: problemen met brander extern gebruikt )

De box werkt op 22o volt en de HDD/ brander is via IDE aangesloten

Verwijderd

Zou zo'n externe ide2usb case misschien ook werken met een dvd brander?
Pagina: 1