Toon posts:

Adsl Speedtoch ports forwarden kan niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL getweakte speedtouch modem. Nu weet ik hoe ik hiermee moet ports forwarden maar sinds kort mag het opeens niet meer :? Het lijkt wel of ik het maximale aantal ports heb geforward ofzo want vroeger mocht het wel gewoon maar sinds kort zegt ie dit:

Failed to create static NAT entry.

dit is wat ik doe om een port te forwarden:

[nat]=>create
protocol = tcp
inside_addr = 10.0.0.151 (dis me ip adres @ netwerk)
[inside_port] = 80
outside_addr = 0
[outside_port] = 80
Failed to create static NAT entry.
[nat]=>

zo moet ie het toch doen maar toch zegt ie failed :? Weet iemand of er een max port forwarden aan zit of kan je ook op een andere manier port forwarden met deze getweakte modem? Is er misschien ook een speciaal programmatje die dit kan fixen want ik vind het beetje irritant om per port dit alles in te tikken.

Alvast bedankt

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
heb je t al eens geprobeert met die autoportmappingtool die hier op t forum rond gaat?? Wat je nog effies kunt doen is je modem resetten, zodat alle entries eruit zijn...dan zul je t wel opneiuw moeten natten, maar t werkt weer. Volgens mij zit er niet een max aantal ingebouwd

iRacing Profiel

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

kan kloppen, de alcatel heeft namelijk maar een max aan NAT entries die hij aan kan. Flushen wil nog wel eens helpen, maar daarna moet je wel alle poorten opnieuw aanmaken. incl. je templates.

een rebootje op zijn tijd werkt uitstekend. :)

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Dit is ook mijn ervaring, de gehackte alcatel speedtouch home kan maar een beperkt aantal poorten aanmaken, en hij 'vergat' ze ook om de zoveel tijd bij mij. Ik heb dit opgelost dmv een sip_spoof en een linux firewall, zodat ik lekker door kan gaan met ports forwarden :) Zie voor sip spoof bv www.jelmerbarhorst.com

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de info. Ik weet nu dus dat ie maar een beperkt aantal entries aankan. Als ik dus some een spel wil spelen via direct ip ofzo, stel ik gewoon ff een defserver in, dan werkt het altijd :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Is het niet zo dat er nog een oude portmap in staat op poort 80 want ik kreeg toen ook zoiets error , oude portmap weggehaald en voila

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

nicxz schreef op 20 November 2002 @ 11:30:
Dit is ook mijn ervaring, de gehackte alcatel speedtouch home kan maar een beperkt aantal poorten aanmaken, en hij 'vergat' ze ook om de zoveel tijd bij mij. Ik heb dit opgelost dmv een sip_spoof en een linux firewall, zodat ik lekker door kan gaan met ports forwarden :) Zie voor sip spoof bv www.jelmerbarhorst.com
LOL ... ik heb hem nu tweaked naar 510 :+

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
He bedankt voor de tip. Heb er zelf niets aan, vind de linux firewall oplossing mooier, maar dit is zeker handig voor wat mensen die ik ken die wat minder handig zijn met linux/lui zijn :)
tarzan24 schreef op 20 November 2002 @ 18:55:
[...]

LOL ... ik heb hem nu tweaked naar 510 :+

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Die SIPspoof oplossing gebruik ik ook en het werkt echt perfect.

Dit is zeker een aanrader icm een Linux based firewall/router distro zoals IPcop.
Deze draait op een 486 met een MB'tje of 8 RAM (of minder) en is zeer makkelijk te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door MrJ op 22-11-2002 10:06 . Reden: typo ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Pagina: 1