Audigy & Minidisc vragen

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
De Audigy heeft een optical (digital?) out. Dus als ik een MiniDisc bijv. aanschaf welke kabels moet ik dan kopen? Gewoon een optische? En kan je op een minidisc ook rewriten? Of is het gewoon 1x op zo'n minidiscje en dan kan je het niet er af gooien en er weer op zetten of hoe werkt dat precies bij minidisc?

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:54
Jij wilt een TOSLink output hebben om op te nemen naar MiniDisc. Deze heeft alleen de Audigy Platinum (die met de Drive! dus). Anders zul je een uitbreidingsbracket moeten kopen, zoals die van http://www.hoontech.nl

[edit]
Qua kabeltje dus gewoon TOSLink (blokje-blokje of blokje-minijack, ligt aan je MiniDisc)

[edit2 :/]
Je kunt schijnbaar iets van 1000x opnieuw opnemen op een MD-schijfje voordat er slijtage optreedt (maar ja, da heb ik dan weer van Sony :|)

Verwijderd

bij MD is het zo dat je (na mijn weten) ontelbare keren muziek kan wissen en weer kan rewriten op een diskje, de meeste vaste (stand alone) MD spelers hebben wel een Optical In/Out anders zou het analoog audio zijn dat d8 ik niet, bij minidisk kan je je Index zelfs veranderen dus tracks verplaatsen of eruit gooien :) ikzelf gebruik ook een kleine MD van Sharp en die heeft een optical in die je gewoon op een cdspeler DigiOut, of een mooie Audigy kan aansluiten.

ik wou even reageren ;) Goodluck

• Drazzic
guillaume schreef op 19 november 2002 @ 20:37:
Jij wilt een TOSLink output hebben om op te nemen naar MiniDisc. Deze heeft alleen de Audigy Platinum (die met de Drive! dus). Anders zul je een uitbreidingsbracket moeten kopen, zoals die van http://www.hoontech.nl

[edit]
Qua kabeltje dus gewoon TOSLink (blokje-blokje of blokje-minijack, ligt aan je MiniDisc)
Ik heb een Audigy Platinum, dus ik kan gewoon een kabeltje van mijn Optical Out naar mijn MD Speler zetten, en dan mijn mp3tjes er op laten zetten?

Verwijderd

zeer vaak zit er al zon optische kabel bij je minidisk, bij mij en me broertjes MD iig(sony - philips) en je kan een MD rewriten

Verwijderd

Ja, heb ik ook.

• Drazzic
Jah kabeltje zal geen probleem zijn als hij er niet bij zit pech dan koop ik er wel 1. Dus als ik een kabeltje van mijn Optical Out naar mijn MD speler trek kan ik dan gewoon mp3tjes er op laten zetten met MiniDisc Center van Audigy bijv? Heb ik verder toch niks voor nodig ofwel?

• guillaume
Drazzic schreef op 19 november 2002 @ 20:58:
Jah kabeltje zal geen probleem zijn als hij er niet bij zit pech dan koop ik er wel 1. Dus als ik een kabeltje van mijn Optical Out naar mijn MD speler trek kan ik dan gewoon mp3tjes er op laten zetten met MiniDisc Center van Audigy bijv? Heb ik verder toch niks voor nodig ofwel?
Tenzij je ook wilt dat 'ie automatisch trackmarks kan zetten bij live-sets. Om trackmarks te zetten moet er namelijk tussen de nummers een pauze van ~3sec zitten. Als je dit wilt tegengaan moet je heftig aan het knutselen (tenminste als je een MD Walkman hebt: http://www.southcom.com.au/~tpitman/ en http://l.pawlowski.free.fr/mdcom/)

• Drazzic
Hey jah dat is niet nodig perse, dan maar geen livesets :)
Dus dat is geen probleem toch? Dus dat kan gewoon allemaal mp3tjes er op zetten en er weer afhalen enzo enzo voorts.

Verwijderd

Dat programma bij de audigy heeft een optie dat er 3 seconden pauze ertussen wordt gezet! Ideaal! Je hoeft alleen maar te selecteren en op opnemen te klikken.

Zo wordt die minidisc speler een soort van langzame mp3 speler. (Maar wel ontzettend veel opslag ruimte, met een aantal schijfjes)

Alleen kan ik heeft mijn Sharp geen optical out lijkt het, klopt dat? :?

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Volgens mij zijn er maar weinig portables met een optical out. Die van mij (Sharp) heeft ook alleen een optical in.

Verwijderd

Heeft dat te maken met het digital rights managment system?

• Drazzic
Moet mijn Minidisc nog bepaalde eisen hebben om die Optical Out van mun Audigy the kunne gebruiken of ken dat altijd?

Weet iemand nog een goede MD speler van rond de 100 Euro?

Verwijderd

Hij moet optical in hebben :)

Verwijderd

nog 1 vraagje ik heb ook een md sony mz r909
maar ik heb ook een mobo met zon kaart erbij optical maar hoe meot je dan precies opnemen want eerst op deze computer waar ik nu op zit, had ik een converter van een vriend maar dat was een partijtje lastig

gaat dat dan gewoon op rec drukken op je MD en dan een nummer indrukken op kazaa of iets dergelijks????

Verwijderd

Drazzic schreef op 19 november 2002 @ 20:41:
[...]

Ik heb een Audigy Platinum, dus ik kan gewoon een kabeltje van mijn Optical Out naar mijn MD Speler zetten, en dan mijn mp3tjes er op laten zetten?
Dat kan idd, maar vergeet niet om dan de sampling-frequentie van je optische poort op 48 kHz of lager te zetten ipv 96. 96 kHz is teveel voor een minidisc en zal hij "no signal" tegen je zeggen.

• Drazzic
Owkeej! Thankz.
Weet iemand zo nog een goede MD speler?

• Drazzic
Owkeej... alles is duidelijk maar weet iemand zo een goede MD speler, met optical in.

ik zag btw MD-spelers en MD-recorders... kan je met die MD-speler niet opnemen dan?

• guillaume
Drazzic schreef op 23 March 2003 @ 12:48:
Owkeej... alles is duidelijk maar weet iemand zo een goede MD speler, met optical in.

ik zag btw MD-spelers en MD-recorders... kan je met die MD-speler niet opnemen dan?
klopt

Neem hier eens een kijkje: http://www.mdcenter.nl/

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55

icecreamfarmer

en het is

allemaal moeilijk doen met optische kabeltjes koop een net md gewoon via usb is het zo gedaan+)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Drazzic
Sony MZ-R 501 S MD recorder

http://www.dixons.nl/Stor...FMinidisc&prid=0007031001

Optische Line in : Ja
Aansluitbaar op computer : Nee

Ik heb een Creative Audigy Platinum (Met Optical Line in & out) kan ik hem dan wel daarop aansluiten om op te nemen of ook niet?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Drazzic schreef op 14 April 2003 @ 14:38:
Sony MZ-R 501 S MD recorder

http://www.dixons.nl/Stor...FMinidisc&prid=0007031001

Optische Line in : Ja
Aansluitbaar op computer : Nee

Ik heb een Creative Audigy Platinum (Met Optical Line in & out) kan ik hem dan wel daarop aansluiten om op te nemen of ook niet?
Ja, je kan deze gewoon op de optical Out van je Audigy aansluiten. Dat "Aansluitbaar op computer" slaat op NET-MD van Sony, waarbij je via een USB aansluiting je MP3's op de MD-speler kan knallen (simpel gezegd).

In de specs staat trouwens dat er al een optical kabel bij zit, dus dat probleem is ook meteen opgelost!

[ Voor 10% gewijzigd door Rum op 14-04-2003 14:53 ]

• Drazzic
aha owkeej super bedankt! Dan ga ik die die denk ik halen, iemand ervaring mee?

• Drazzic
of weet iemadn waar deze goedkoop te halen is want had gehoor dat dixons 1 van de duurste was betreft minidisc

Verwijderd

Neem eens een kijkje op www.minidiscworld.nl :)

Verwijderd

Zie net opeens dat deze thread een winterslaap heeft gehad van 4 maanden... van 21 novemeber tot 23 maart. Dat vind ik knap _/-\o_

Als je het geld hebt ga dan voor een mooie compacte NETMD. Zo veel handiger dan via optical fiber.

• Drazzic
kost weer 60 euro duurder!

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Ik wil zelf ook zo'n netMD halen, zeer mooi spul.
ik heb enkele vragen / opmerkingen :

Als je dan die minidisc op je opt-out aansluit en mp3 afspeelt, lijkt het me sterk dat je dit kan opnemen op een standaard md-recorder, want die kan toch niet overweg met het mp3 formaat ? of komt er een standaard cd signaal uit zelfs als je mp3 afspeelt ? verlies je wel een hoop geluidskwaliteit lijkt me.

Ik weet wel dat de net-md wel met mp3 overweg kan, wanneer je mp3's overzet op de md worden deze opgeslagen op de md in atrac formaat, als je die songs dan wil uploaden naar een andere pc....wordt het dan auto omgezet of heb je daar sony software voor nodig ?

voor prijzen :
*www.elcheapo.nl
*www.kieskeurig.nl

om maar wat bekende sites te noemen (kieskeurig heeft sinds een week een nieuwe interface en de afdeling portable md's is hier nog niet in opgenomen, maar dat zal niet lang meer duren)

En tegenwoordig is het idd zo dat een md 1.000.000+ keer overschrijfbaar is....woohoo

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Verwijderd

Hmm, NetMD heeft ook nadelen ben ik achter gekomen. Via je usb zal je nooit betere kwaliteit op kunnen nemen dan LP2 mode. Let op, er is wel een manier om muziek in SP mode op je mindisc te "branden" maar op je computer is het al in LP2 mode gecodeert dus de kwaliteit is nooit beter dan LP2.. en dat vind ik slecht nieuws.

Goede nieuws is dat LP2 mode best wel aardig klinkt! :)
Pagina: 1