[Mandrake] X Resolutie wijzigen.

Pagina: 1
Acties:

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Het probleem is:

Toen ik mijn Videokaart selecteerde als Generic Geforce 4, startte X niet meer op. Het "dos" gedeelte, oftewel de text laat ie wel in een hoge resolutie zien, maar zo gauw ik X dan wil opstarten, krijg ik een aantal foutmeldingen. De foutmelding zelf weet ik precies niet, maar die Post Mac11 hier zometeen mischien. Heeft iemand dit probleem eerder gehad? Het gaat om een Geforce 4 Ti 4400. (MSI)

Hoi.

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
LOL
...
sorry
>:)

• PLeX
  • Laatst online: 24-11-2025
Mja... ik zeg niks.. vind dit echt een belachelijke post...

Hoi.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Die foutmelding is wel belangrijk. Ik gok dat hij een module niet kan laden, namelijk de drivermodule :). Mocht dat het geval zijn, dan moet je even je vraag nogmaals posten in het grote topic over nVidia-drivers (een link is in de FAQ te vinden).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Die Nvidia-drivers liggen wel heel vaak dwars he, godsamme zeg.

Ps: Topicstarter, Post die errors maar eens hier.

• ProCal
  • Laatst online: 31-08-2023
PLeX schreef op 19 november 2002 @ 20:30:
[...]

Mja... ik zeg niks.. vind dit echt een belachelijke post...
Ja, je hebt gelijk.. Sorry. K vond alleen "DOS gedeelte" wel leuk... maar goed. Nogmaals sorry... ;(

• T-Blizzard
  • Laatst online: 15-05 18:05
xf86config draaien :) en vidkaartje selecteren...
Krijg je zoiets als no screens found?...

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde, heb in de console de rpm binaries van banaan-X geinstalleerd, in de xfconfig file nv veranderd in nvidia, en alles deed het prima.
Met de standaard 'nv' driver doet hij bij mij ook nada...
En sorry, ik weet dat banaan-X die drivers ergens geupload had, maar dat topic kan ik niet terugvinden vanwege de brakke search...
Kan ze wel voor je uploaden of naar je mailen als je wilt.

Onlangs op dezelfde bak redhat geinstalleerd, daarbij heb je wel meteen beeld, maar dat was omdat hij als je voor gf4 kiest automatisch omschakelt naar 'vesa' als driver.
Was meteen ook 60Hz in alle resoluties, dus ik ben met RH8 gekapt na 10 minuten...
(Wie een ftp adresje heeft met binary rpms, graag)

Oh ja, ik heb ook een MSI, een ti4200.
Wel aardig trouwens dat in de handleiding overal uitgebreid staat dat hij 'linux-compatible' is, incl 3d enzo... not out of the box, zullen we maar zeggen.

• PowerSp00n
  • Laatst online: 15-05 12:25

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 20:44:
Die Nvidia-drivers liggen wel heel vaak dwars he, godsamme zeg.
O? Ik heb er anders nog nooit problemen mee gehad. Waar ligt het dan vaak mee dwars?

• PowerSp00n
  • Laatst online: 15-05 12:25

PowerSp00n

There is no spoon

Ik zal dat topic thuis eens door lezen. Ík gebruik de nvidia drivers in slackware en tot nu toe nog geen problemen gehad.

Verwijderd

Ik kwam net nog dit tegen:
-I have a GF4 and the generic driver GF4 driver would not work, so I used the Geforce(fbdev) driver during the install so X would work

die persoon had ook Mdk9....

De nvidia drivers doen het prima, de nv driver doet het niet goed....
Pagina: 1