Toon posts:

XP nakijken temp. XP proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn amd athlon xp word idle 51 graden als ik hem niet opvoer; zo wel dan 54. Dit is voor een thermaltake xaser2 kast en volcano 7+ niet zo goed. Ik kan echter geen rede vinden. Ik vermoed echter dat de sensor mischien niet goed is. Dus ik zet de pc uit en sluit adapter aan. Na een tijdje zet ik hem aan en zie ik tot mijn verbazing in het bios dat de central processing unit 45 graden celsius is. Mijn heatsink voelt echter niet warm aan. Mijn moederbord is maar 25 graden. Daarom wou ik vragen of er een alternatieve manier is om achter de temperatuur te komen; de sensor te testen.

Alvaste bedankt,
Sid 6.8

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 20:48 . Reden: Beetje scheef geschreven ]

Verwijderd

Als ik pc uitzet tijd op adapter fan aanlaat
Watte? :D

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik zeg niks meer :X

System specs

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

edit:
Woei, had dat in de eerste keer gedaan ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Tentacle1 op 19-11-2002 20:50 . Reden: Oeps, sorry. Volgende keer edit ik mijn vorige post ]

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Tentacle1 schreef op 19 November 2002 @ 20:42:
[...]

Nog niet echt, maak eens Nederlandse zinnen van :|
Muwahaha >:) 2x gecorigeerd nu beter
Tentacle1 schreef op 19 November 2002 iets later:
[...]

Nog niet echt, nu is het overdreven :|
Lol

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 20:49:
[...]

Muwahaha >:) 2x gecorigeerd nu beter

[...]

Lol
WTF? Dat heb ik niet gezegd :(

Maarum hij's nu beter :P

System specs

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Dat is toch niet zo heet....

Er is volgens mij niks aan de hand ofzo hoor :)

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

offtopic:
Post hieronder:

Jaja ik was de "er" vergeten, shame on me...

[ Voor 0% gewijzigd door Tentacle1 op 19-11-2002 20:59 . Reden: |:( ]

System specs

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 19 november 2002 @ 20:42:
[...]

Nog niet echt, maak eens Nederlandse zinnen van :|
wil niet lullig doen maar dis anders ook behoorlijk scheef :X

en volgens mij is dit casemod en elec?

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Maar nee ik vind het ook niet ernstig ofzo, maar wil je nou de sensor testen of wil je nou de juiste temperatuur van je proc weten?

System specs

Verwijderd

45 graden als hij uitstaat? :P
Ik denk dat je sensorretje kaputewitcz is, en ik zou nie weten hoe je zo'n ding test

Verwijderd

Topicstarter
thijz schreef op 19 november 2002 @ 20:51:
Dat is toch niet zo heet....

Er is volgens mij niks aan de hand ofzo hoor :)
Nee, dat snap ik dan zou dit een raar topic zijn; maar het gaat erom dat ie toch VEEL koeler zou moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 20:54:
45 graden als hij uitstaat? :P
Ik denk dat je sensorretje kaputewitcz is, en ik zou nie weten hoe je zo'n ding test
Nou het duurt heel even voordat ik in bios ben maar ik kan me idd niet voorstellen dat die temp ZO snel stijgt. En mijn multimeter zegt dat heatsink 24 graden is(niet accuraat uiteraard)

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:28
wat voor bord heb je?
als je een asus hebt kan dit kloppen!
asus geeft altijd te hoog aan

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Scatman_II
  • Laatst online: 19-02 21:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 20:54:
[...]

Nee, dat snap ik dan zou dit een raar topic zijn; maar het gaat erom dat ie toch VEEL koeler zou moeten zijn.
Waarom zoudie veel cooler moeten zijn :?

Een XP is nou eenmaal ook een redelijk heethoofd...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Scatman_II schreef op 19 november 2002 @ 20:59:
[...]

Waarom zoudie veel cooler moeten zijn :?

Een XP is nou eenmaal ook een redelijk heethoofd...
Met volcano 7+ op high en 5 casefans verwacht ik toch wel dat ie cooler is. Ik weet dat dit niks uitmaakt maar ivm met oa opvoeren wil ik graag de temp weten. Ik heb een asus a7v8x.

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 21:02:
[...]

Met volcano 7+ op high en 5 casefans verwacht ik toch wel dat ie cooler is. Ik weet dat dit niks uitmaakt maar ivm met oa opvoeren wil ik graag de temp weten. Ik heb een asus a7v8x.
Tja, ik hoor wel eens verhalen dat Asus mobootjes een iets te hoge temp aangeven, maar veel meer dan een paar graden lijkt me dat niet te zijn...

Bovendien coolen die vulcano's toch niet echt super?

Ieg geen goede cool / geluids verhouding...

M'n XP 1800+ begon met een coolermaster low noise op 62 graden licht gestressed ofzo, toen heb ik de coolpasta vervangen op 56 ofzow, en nu zit er over dat coolblok een 92mm fan en een gat in de zijkant van de kast met een 172mm fan op 7V [hoor je niet ;) ] idle temp 38, stressed 42 :P

Verwijderd

Topicstarter
Scatman_II schreef op 19 november 2002 @ 21:10:
[...]

Tja, ik hoor wel eens verhalen dat Asus mobootjes een iets te hoge temp aangeven, maar veel meer dan een paar graden lijkt me dat niet te zijn...

Bovendien coolen die vulcano's toch niet echt super?

Ieg geen goede cool / geluids verhouding...

M'n XP 1800+ begon met een coolermaster low noise op 62 graden licht gestressed ofzo, toen heb ik de coolpasta vervangen op 56 ofzow, en nu zit er over dat coolblok een 92mm fan en een gat in de zijkant van de kast met een 172mm fan op 7V [hoor je niet ;) ] idle temp 38, stressed 42 :P
Ik heb een stofzuiger op mijn pc (volcano 7+). En juist omdat mensen als jij lagere temperaturen halen vind ik dit raar.

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

mijn 1800 houdt zn hoofd koel !!!

http://home.tiscali.nl/~grundmep/got/naamloos.JPG

:7

watch out 461 kb !!

Specs

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Niet elke koeler is hetzelfde, waarom denk je anders dat der zoveel verschillende zijn?

Je hebt maar een paar mogelijkheden:
• De sensor werkt niet goed en er is niks aan de hand, anders probeer je het volgende:

• Haal je koeler eraf en maak de boel schoon en glad, smeer er dan een flinterdun laagje koelprut op (het liefste artic silver o.i.d.). En kijk dan nog eens.
• Je airflow is niet goed, kijk of je dit kan verbeteren (niet met meer fans, maar met de kabelzooi te ordenen en een juiste balans te vinden tussen intake en outtake).
• Sluit een externe sensor aan (desnoods een externe), maar geen multimeter, dat meet niet de juiste core temp en ook het koelblok niet.
• Koop een ander koelblok :P
• Wees tevreden met wat je hebt ;)

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Tentacle1 schreef op 19 November 2002 @ 21:24:
Niet elke koeler is hetzelfde, waarom denk je anders dat der zoveel verschillende zijn?

Je hebt maar een paar mogelijkheden:
• De sensor werkt niet goed en er is niks aan de hand, anders probeer je het volgende:

• Haal je koeler eraf en maak de boel schoon en glad, smeer er dan een flinterdun laagje koelprut op (het liefste artic silver o.i.d.). En kijk dan nog eens.
• Je airflow is niet goed, kijk of je dit kan verbeteren (niet met meer fans, maar met de kabelzooi te ordenen en een juiste balans te vinden tussen intake en outtake).
• Sluit een externe sensor aan (desnoods een externe), maar geen multimeter, dat meet niet de juiste core temp en ook het koelblok niet.
• Koop een ander koelblok :P
• Wees tevreden met wat je hebt ;)
Ken jij een luchtkoeler die veel beter is als de volcano 7+? >:) . Ik ga hem overniew plaatsen. Ik ging er vanuit dat salland het goed heeft gedaan. Maar hun zeggen:
Hallo,

Misschien moet u de koelpast vernieuwen.
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Salland Automatisering

Afdeling Technische Dienst

** Aan deze e-mail kunt u geen rechten ontlenen **

En ik heb al aardig wat afgebonden en alle kabels naar boven gedaan. Er zijn gewoon veel kabels door oa fancontrol spul

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 21:15:
[...]

Ik heb een stofzuiger op mijn pc (volcano 7+). En juist omdat mensen als jij lagere temperaturen halen vind ik dit raar.
Mensen zoals ik?

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die 'zoals ik' een 92mm fan over hun coolblok hebben staan en daarboven weer een 172 mm fan hebben draaien...

En dat die orbb een stofzuiger is zegt nix, mijn ouwe fan die bij het coolblok hoorde was ook een stofzuiger en kreeg em niet onder de 58 stressed...

[edit]
Jahoor, een zeer goede [dure...] luchtcooler is die zalman met waaier...

Helemaal van koper, grote 92mm erboven hangen... Dat koelt wel hoor :)
jammer dattie €40 is ofzo :P

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Hier zit een temp meetfoutje denk ik. Als je case 35 graden is en je pro 34 dat kan nooit. Ik neem aan dat je pro cooler in je case zit dus wordt die minimaal 35 graden, eerder warmer. Hier klopt iets niet. Of heb je waterkoeling en je rad buiten je kast ofzo?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort meer in DOC thuis..

CME => DOC dus :)

Overigens is het ook wel belangrijk om te weten of er een externe tempsensor wordt gebruikt (zo'n sensortje dat onder de cpu zit).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo ergens artic silver halen, en @ scatman een volcano 7+ en daarlangs zuigen 2 fans naarbuiten is niks mis mee dacht ik zo. En jou temp meter is idd volgens mij ook niet goed. Maar ik probeer ergens een extern sensortje vandaan te toveren.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:54

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Misschien kan je de volgende keer alleen het MBM paneeltje laten zien? :/ En die waarden kloppen sowieso niet, want je CPU kan met enkel luchtkoeling nooit onder de temperatuur van je kast komen. Met een TEC of een Prometeia wel en misschien een waterkoeling met actief gekoeld water, maar in dit geval is je sensor gewoon maf.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een vraagje, zou iemand met een 1800xp zijn begintemperatuur in zijn bios kunnen vertellen. Dan weet ik tenminste of de sensor klopt.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
begin temp bij mij is 23 graden

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja als je dat ding 1 mm van je cpu haalt daalt meteen je temp megaveel graden :)

Verwijderd

Topicstarter
SilentSniper schreef op 20 November 2002 @ 17:56:
Dan is het dus duidelijk dat mijn sensor hartstikke kapot is. Mijn moederbord doet btw ook raar met de power fan (soms -102342 rpm). Erg vervelend. Ff naar raalte :? :? (salland)

• Scatman_II

Scatman_II

SilentSniper schreef op 20 November 2002 @ 17:56:
Dit hangt heel hard van de omgeving af...

Als je kamer 18 graden is zal dat ding de 20 niet halen in de bios, als je kamer 23 is dan issie al stukken warmer...

Verder klopt mijn temp sensor wel aardig lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Scatman_II schreef op 21 November 2002 @ 20:45:
[...]

Dit hangt heel hard van de omgeving af...

Als je kamer 18 graden is zal dat ding de 20 niet halen in de bios, als je kamer 23 is dan issie al stukken warmer...

Verder klopt mijn temp sensor wel aardig lijkt me...
Als mijn kamertemperatuur 20,3 (kasttemperatuur) is. Is cpu 43 graden in bios bij opstarten. Dus lijkt me overduidelijk.
Pagina: 1