Toon posts:

[NES] probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een NES (nintendo 8bit ;) ) gekocht, alleen blijkbaar is hij omgebouwd. Ik krijg een knipperend wit naar zwart beeld.

Nou had ik op internet al wat gezocht naar unlocken van zo'n ding en wel gevonden hoe dat dan moet. Ik heb dat gedaan, maar het start nog steeds niet op. Ik krijg dat juist een stilstaand wit beeld. Alles maar weer terug gezet zoals ik hem kreeg

Mijn vraag is of iemand ook ervaring heeft met die dingen.. Niet dat ik hem zo graag wil ombouwen, maar hem aan de praat krijgen is al heel wat. :) Je kan hem ombouwen door een pinnetje aan een chip los te maken, dat weet ik in ieder geval. Alleen zit op mijne een schakelaartje die 2 punten op het circuit verbinden, alleen heb ik geen id wat dat zou moeten doen... :( Iemand?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Goed blazen in de console en over de cartridge-pinnetjes blazen. Primitief en effectief.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
ik heb et geprobeerd maar het schijnt niet te helpen. Ik denk dat het met die 2 contactpuntjes te maken heeft, maar veel verder kom ik ook niet ... helaas

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ik heb ook eens geprobeerd zo'n NES Cleaning Kit te kopen, maar die dingen worden nergens meer verkocht.

Die man zei toen dat ik het eens met wasbenzine/wasbenzeen ( :? ) moest proberen schoon te maken. (Die pennetjes dan)

Ik heb ook een omgebouwde BTW, maar ik heb er meestal geen problemen mee. Dat knipperend beeld van wit naar zwart houd in dat de NES gewoon geen cartidge vind. Dat zie je als je de NES aanzet zonder cassette.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31

Verwijderd

Hmmm haal ff je NES uitelkaar check de printplaat en de cartridge houder waarschijnelijk is hij heel vies van binnen of meschien is er wat stuk dat hij omgebouwed is is niet zo een erg probleem.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-12 10:22

FastBunny

Give it the Works !

Zwart en Wit knipperd doet ie zonder dat er een spel inzit als het goed is. Dus het spel of de connector is verstopt. Dat ombouwen is voor amerikaanse spellen, als hij het niet doet, schakelaar omdraaien en weer proberen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-12 18:56
Mijn nes geeft als ik hem aanzet ook alleen een wit/grijs-achtig beeld, maakt niet uit of ik hem met of zonder spel erin aanzet. Heb ook geen idee over hoe ik dat ding weer aan de praat kan krijgen. Is er misschien ergens een zaak waar je die dingen kan laten nakijken? Kan namelijk niet zomaar een andere kopen, heb een aantal US-spellen liggen en die kunnen alleen op een omgebouwt 8bitje.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08
De cleaning kit voor een NES stelt helemaal niks voor een soort cartridge met een stukje katoen erop. Bij mij heeft het niks geholpen. Ik heb toen maar het metalen schild uit de NES gehaald (dient voor ontstoring) en toen deed ie het weer perfect :p Alleen is nu mijn SNES een beetje aan het overlijden. :'(

Verwijderd

Topicstarter
whee, ik heb em aan de praat gekregen :) :) mario ruled :D

Ik had hem al helemaal open gemaakt en alles een beetje schoon zitten maken.. Opeens ging hij aan en werktie weer een beetje. Helaas blijf je blazen om hem steeds weer aan de gang te krijgen. Ik bouw hem sowieso in mn computer in over een paar weekjes, dus dan kijk ik er nog wel even naar.

hier nog een handige link waar je even naar kan kijken als t niet goed werkt
http://simplynes.emucamp.com/nesuni.html
Pagina: 1