Toon posts:

Gaatje in cpu maken

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hij eerder is geweest maar ik kon hem niet terug vinden met de search :( vandaar dat ik jullie dus weer stoor.

Ik heb dus een cpu die ik sleutelhanger wil maken maar dat wil niet echt lukken.

Heb een kolomboor tot mijn beschikking maar een ijzerboortje en een steenboortje weigerden beide mijn cpu te doorboren.

Ik heb er toen een ringetje aan gesoldeerd maar dat is na een paar dagen afgebroken (het metaal, het solderen zat wel goed)

Ik denk dus dat een gaatje toch het beste is maar hoe krijg ik er een gaatje in? Ik heb geen bevriende tandarts die met zijn boortje even mee kan helpen :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

De beste manier die ik tot nu toe heb gehoord is een boortje te gebruiken met een diamanten kop, deze slijten "ietwat" trager en zullen wel door je CPU heen komen. Ik kan me alleen niet meer herrinneren waar je die kon kopen...

Suc6

Bericht hierboven

Verwijderd

je kunt in principe elk stukje brilliant op jist gevormd diamant in je normale boortje proppen en daarmee aan de gang. Dit snijdt met gemak door silicium (soort veredeld zand) heen. Je kunt ook de BINAS ter hand nemen en een willekeurige andere stof met hogere graad van hardheid (dichtheid dus?) opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een boortje met diamantenkop zou het moeten kunnen..

Wat kost zo'n ding? (klinkt nl niet goedkoop)

Aangezien ik vorig jaar natuurkunde aan de kant heb geschoven heb ik geen binas meer dus nagaan welke stof harder is zal vrij moeilijk gaan.

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nee, niet de BINAS he... godver, wat wordt ik toch altijd teringziek van dat nerdboekje..

Wat voor een processor heb je trouwens geflambeerd (waarvan je je sleutelhanger wil maken)?

Verwijderd

Topicstarter
Niet 1 geflambeerd :)

Vond nog een oude 386 dx 40 en ik vond ut zielig om hem na jaren trouwe dienst weg te gooien :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/65371

ga eens met hem praten zou ik zeggen

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Neem anders zo'n miniboormachine op 12v meestal zitten daar wel stevige boortjes bij :)
En het hoge toerental is ook gunstig :)

Als je de volgende keer weer bij de tandarts bent moet je eens goed naar die boortjes kijken.
Dan zal je zien dat ze sprekend lijken op die boortjes die ook met die miniboormachientjes worden gebruikt ;-)

Powered bij meergranenbrood.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Anders ga je even naar je tandarts om te vragen of hij even een gaatje in dat ding wil boren...die boortjes gaan echt overal doorheen...jaja twee maanden tandheelkunde gestudeerd en ik heb het uitgetest op de gehard stale stoelen die daat staan!!! ;)

Toen kwam ik erachter dan computers eigenlijk mijn voorliefde hadden :)

Je kan ook proberen bij een doe-het-zelf zaak, daar kan je toch ook hout laten zagen. Misschien hebben ze ook wel een boormachine waarmee dan zo'n figuur een gaatje kan maken, tegen een geringe vergoeding!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 10:55

Ruudjah

2022

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 12:01 schreef laurensl het volgende:
Nee, niet de BINAS he... godver, wat wordt ik toch altijd teringziek van dat nerdboekje..

Wat voor een processor heb je trouwens geflambeerd (waarvan je je sleutelhanger wil maken)?[/quote]Dit is toch een forum voor nerds?

TweakBlog

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ruud P. schreef het volgende:
Dit is toch een forum voor nerds?[/quote]Nee, dit is een forum voor "computerdeskundigen" :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 23:27

Klippy

Still Game

en ruudje hoort daar dus niet bij >:)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals gezegd: diamantkop. Dat procje is van keramisch materiaal, retehard dus. Daardoor komt een gewone steenboor of metaalboor er niet doorheen. Je kunt ook een wolfraam boortje proberen, maar ga ervan uit dat het een duur boortje wordt. Kweenie hoe duur, maar reken op 10x (?) de normale prijs. Hoe harder het materiaal waar de boor van gemaakt is hoe duurder die ook is, vanwege het moeilijke produceren van zo'n boor.

Ik zou als ik jou was wel voorzichtig te werk gaan, zo'n proc breekt snel hoor, eigenlijk gewoon een soort glasplaatje he, qua hardheid/buigzaamheid.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Je kan boortjes zeker niet huren? :)

Ik heb nog wel eens problemen met de cashflow :)
Pagina: 1