Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Het heeft zin als je er een 12 cm op zet maar anders niet want die fan van zalman zelf is een paps fan.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
ow...........
hmmz ja dat wordt listig dan
hmmz ja dat wordt listig dan
Onzin!Astennu schreef op 19 november 2002 @ 19:45:
Het heeft zin als je er een 12 cm op zet maar anders niet want die fan van zalman zelf is een paps fan.
Met een papst zal hij idd nog stiller worden.
hieronder staat dat de fan van zalman 20-33 DB haalt, tov een Papst 120x120 fan die meer lucht verplaatst en ongeveer 15-26 doet.
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6500b-cu.htm
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=386
Ik heb een 120mm enermax erop zitten (ong. 20 euro) en hij koelt hem redelijk op 1000 toeren
Is dat een papst fan zeker weten?? Bij mij staat er zalman op. MIsschien eigen stikker zuo kunnen. Maar ik denk datie echt van zalman is en niet van papstAstennu schreef op 19 November 2002 @ 19:45:
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
ok misschien toch 120mm proberen, ik vraag me alleen af of ik dan nog wel efficient aan het koelen ben, het lijkt me goed mogelijk dat je bij 120mm het vervelende effect krijgt dat je op de omgeving een dusdanige druk zet dat de lucht daar niet meer heen kan ontsnappen wat de airflow blokkeerd, overigens zou vanuit dat principe het ideaal zijn om een 120mm van met zijn linkerhelft boven de waaier te hangen en de rechterhelft boven de mem sloten zodat de lucht naar links van de processor en dus de achterkant van de kast kan ontsnappen
past die waaier eignk wel op een ECS K7S6a, er zit 5cm onder de huidige 60x80 heatsink een chipset (onlogische plek trouwens) , 1cm links ervan condensatoren en 1cm rechts ervan de mem sloten
past die waaier eignk wel op een ECS K7S6a, er zit 5cm onder de huidige 60x80 heatsink een chipset (onlogische plek trouwens) , 1cm links ervan condensatoren en 1cm rechts ervan de mem sloten
Verwijderd
Uit ervaring kan ik zeggen dat de bijgeleverde Zalman fan een stuk luidruchtiger is dan de stilste Papst 80 en 120 mm fans.
Verwijderd
Ik heb zo een casefan papst 8214 NGL geloof ik, die zal t vast niet goed doen als cpu fan toch ?Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:09:
Uit ervaring kan ik zeggen dat de bijgeleverde Zalman fan een stuk luidruchtiger is dan de stilste Papst 80 en 120 mm fans.
Verwijderd
ik heb ook de 92 mm zalman vervangen door een 120mm papst.
ik hoorde amper verschil eigenlijk, nu heb ik de 92mm op mn zalman zm80-hp videokaart koeler gezet.
nu draaien ze allebei op de minimale stand.
ik hoorde amper verschil eigenlijk, nu heb ik de 92mm op mn zalman zm80-hp videokaart koeler gezet.
Verwijderd
een 12 cm is eigenlijk te groot waren mijnbevindingen de lucht word er dan te veel langs heen geblazen
Ik heb op de 120mm fan een airduct zitten
zodat het er beter op geblazen wordt.
Verwijderd
da's een goed ideerobbynaish schreef op 20 november 2002 @ 15:55:
Ik heb op de 120mm fan een airduct zitten
Verwijderd
Ik ga dit ook uitvoeren. Alleen maak ik die 120mm papst dan in de zijkant van m'n kast zodat ie koude lucht aanzuigt.
Aan de beugel? Het lukt me niet om daar een fan aan te hangen zonder dattie in de kastdeur hangtVerwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:25:
ik heb ook de 92 mm zalman vervangen door een 120mm papst.
Pagina: 1