Toon posts:

[winxp] default mail client per user ipv HKLM ?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of het mogelijk is om de default mailclient per user in te stellen in plaats van per systeem?

de 2e persoon op deze pc gebruikt outlook express maar ik gebruik TheBat. En dat werkt dus irritant bij mailto: links en dergelijke. Ook de koppeling met .msg en .vcf files is hetzelfde :\

Verwijderd

Neem Outlook 98/2000/XP met profielen, werkt geweldig !

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil echt per user verschillende software gebruiken :)

ik kan mij trouwens van outlook herinneren dat het nogal gericht is op de business user en het nogal veel reqources vreet?

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:48
kan vast wel, ik gebruik hier voor gewoon reg bestanden.
[HKEY_CLASSES_ROOT\mailto\shell\open\command]
Ik doe het op basis van het mailto protocol.
Normaal staat hier: "\"C:\\PROGRAM FILES\\OUTLOOK EXPRESS\\MSIMN.EXE\" /mailurl:%1"
Als vb pmail ipv normaal: @="C:\WinPmail\winpm-32.exe -p Mail -t %1"

hoop dat je hier wat aan hebt

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Topicstarter
maar dan in HKCU ?!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:48
ehm ik check het ff voor je op me xp bak, dit was copy van me 98bak

<edit>
Nou ik heb ff op me XP bak gekeken. Maar ik zie al dat daar de default mailprogramma altijd het laatst gestarte mailprogramma is.
Wat je natuurlijk zou kunnen doen, is dat bij het aanloggen die regel die ik je gaf, aangepast wordt voor de desbetreffende gebruiker(s). Dus gewoon ff dat stukje uit het register exporteren van hoe het nu staat, en dat in de startup van de gebruiker van outlook zetten, daarna aanpassen dat voor jou mail programma het mailto gaat werken. En dit vervolgens in je eigen startup zetten.

Ik hoop dat je hiermee wat hebt, het is niet helemaal wat je wil. Maar in HKCU zie ik geen f*ck over mailto gedoe etc.

https://d4armory.io/Player/803500

Pagina: 1