Toon posts:

Kenmerken van een isdn modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging zojuist op zolder kijken voor een isdn modem voor een vriend, en kwam terug met 3 potentiele isdn kaartjes, helaas staan er geen merken ofzo op en ook niet of het inderdaad isdn kaartjes zijn, ik vroeg mij dus af:
A) Hoe zie ik of het uberhaupt (een) isdn kaartje(s) zijn/is?
B) Hoe kan ik hier drivers voor gaan zoeken zonder merknaam enzo?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 07:03
Druk ze in een windows XP/2000 machine, en met een beetje mazzel geeft Windows dan aan welke hardware gevonden is.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op typenummers van de hoofdchips zoeken (bij Google of zo). En er zit uiteraard een RJ45 connector op de achterkant !

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

yep en het verschil tussen een netwerk en isdn kaart: op een isdn kaart zitten geen ledjes, en ze zijn meestal groot formaat, terwijl netwerkkaartjes nogal vaak van die hele kleine dingetjes zijn

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
FreeRider schreef op 19 november 2002 @ 19:46:
Op typenummers van de hoofdchips zoeken (bij Google of zo). En er zit uiteraard een RJ45 connector op de achterkant !
RJ45 is toch juist bij een netwerk-kaartje een aansluiting :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

typenummers opschrijven en in google invoeren is de snelste manier.
Verder zitten er vaak (niet altijd) 2 van die gaten in een isdn kaartje ;).

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

ISDN kaartjes mixen met ethernetkaartjes is geen goed idee hoewel het allebei RJ45 stekkers zijn, zelfs ledjes of geen ledjes geven geen uitsluitsel. Het formaat van de kaart evenmin. De hub / switch en / of andere netwerkkaart zouden het wel eens "spannend" kunnen vinden als je er een ISDN kaart op aansluit.
Aanwezigheid van een RTL 8139 chip duidt zeer sterk op een low budget netwerkkaart. (Of een overpriced netwerkkaart als ie niet low budget was)

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 19:32
Op een ISDN kaart zitten minder componten dan een ethernetkaart. En als er 10/100 of 10 op de achterzijde van de kaart staat is het een ethernetkaart (duh ;-))

Als je het zeker wilt weten druk je de kaart toch ff in je comp.
Pagina: 1