Internet Delen via Linux met een draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jo,

Ik woon in een gat genaamd overdinkel ergens achterin twente en wij hebben geen breedband, maar binnenkort komt er een oplossing.

Genaamd Skyaccess, www.skyaccess.nl dit is draadloos internet. Kort gezegd in de gemeente losser staat er een Grote antenne en stuurt signalen naar de antennes bij de mensen in huis.

Als je skyaccess wil hebben moet je software installeren op je pc als dit eenmaal gedaan is maak je connextie en heb je breedband internet.

Alleen nu wil ik een linux server maken om mij internet te delen met meerdere pc's ( eerst linux leren want ik ben een linux-n00b , heb wel iets unix op school gehad maar vond het wel lastig ) maar moet ik dan de graphisce versie installeren voor die software ?

ik weet niet of andere mensen al zo'n soort probleem hebben gehad?

maar als iemand mij kan helpen zou ik het graag willen weten

alvast bedankt.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40
Jaja, ga dan ook in Oldenzaal wonen daar hebben ze wel kabel :)

Maar ja. K weet nie hoe 't werkt. k denk met een netwerkkaart? Da kan je Smoothwall installeren op een oude 486. Heb ik ook ;)

Deze deelt je internet verbinding heel easy. Verder niks in te stellen ofzo gaat allemaal vanzelf. Wel eerst ff de habndleiding lezen. dat si wel makkelijk :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Erm, als die software waar je het over hebt ook voor Linux bestaat, is het gewoon een kwestie van verbinden en routen met Linux.
Daarvoor kan je elke Linux gebruiken, maar als je (net als ik) het nog nooit gedaan hebt raad ik je Red Hat 8 aan in combinatie met Guidedog. Met guidedog zet je letterlijk in 2 klikken je netwerk op.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40
Pentium of AMD Athlon/Duron PC met minimaal 32Mb RAM, 10MB vrije harddiskruimte en Windows® 95/98/ME/NT/XP/2000. Voor het USB modem heeft u uiteraard een vrije USB poort nodig; USB werkt NIET met Windows 95 of NT. Voor het Ethernet modem heeft u een geïnstalleerde 10/100Mb ethernetkaart nodig.

't kan dus met een netwerkkaart. Je kan gewoon Smoothwall odzo zo downloaden en op een oude 486 installeren Liefst met PCI Sloten dan vind ie de kaarten vanzelf). :)

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nouw mense bedankt voor alle links , ik zal binnenkort eens na vragen of de software ook op linux geinstalleerd kan worden dan moet het niet zo moeilijk weze om internet te dele?

en met linux redhat gebruik je toch niet de server installatie ofwel ?

nouw bedankt mense
Pagina: 1