Toon posts:

Problemen met AGP x4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem, en ik hoop dat er meer mensen onder jullie zijn geweest die dit bizare probleem eerder hebben gehad.

Mijn videokaart (GF4 MX440/Asus v8170DDR) ondersteunt AGP X4
Mijn Mobo (MSI 6321/694D pro) ondersteunt AGP X4

Nu werkt mijn WinXP Pro (SP1) Stabiel met AGP X4
Alleen alle games die ik wil draaien vertonen rare kuren.

ook DXdiag vertoont rare kuren, tijdens het draaien van de DirectX test
krijg ik de melding dat de test is afgebroken omdat "IK?/de gebruiker" op een toets heb gedrukt, spellen hebben dezelfde kuur. zodra ze opgestart zijn springen ze direct naar windows, als ik alt-tab doe dan krijg ik 1 seconde beeld en spring dan weer terug naar windows :S pffffffff Snap er geen bal van, jullie?

Door wat tweaken krijg ik alles zover dat de pc vastloopt na 5 seconden directx weergave....

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met dit vreemde probleem, alle hulp wordt op prijs gesteld :)

specs...
MSI-694d Pro (bios 1.9)
2x P3-733mhz (OC-810mhz resp. 23c-24c)
785mb kingston c2 mem (1x 512mb, 1x 256)
Asus V8170DDR (GF4 mx440)
SBLive!
promise fasttrack 100 + 4x 20gb maxtor

Drivers....
nvidia 29.40, 29.90, 30.xx, 40.71, 40.72
Via 4.30, 4.43

tools
NVmax
NVtweak
NVhardpage
Powerstrip.

Heel graag hoor ik van jullie want ik kom er echt niet meer uit 8)7 |:(

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet een brakke Windows?

Hoezo ligt het aan AGP4x denk je? Dat snap ik niet helemaal.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

moet je hem ff op 2x zetten in de bios :)
weet je het snel genoeg.
en zoveel scheelt het niet 4x of 2x.
en waarom zoveel tweak proggies :?
gebruik je die allemaal voor je kaart :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Heb een verse install van xp.
Als ik alles op AGP x2 zet dan draait alles perfect en stabiel. 3880 3dmarks, weet niet of dat echt snel is... mijn gf2 gts draaide 2900 3dmarks.

Het gaat mij eerder om het feit dat het moet kunnen, en ik wil heel graag weten waarom dat niet lukt. en natuurlijk wil ik weten wat de performance winst is.

Ik gebruik diverse proggies om te kijken of dat helpt, maar helaas dat is geen oplossing.

thnx ;)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan via madonion.com kijken of je een goede score hebt. Dat 'compare results' gedoe enzo :)
En zoveel scheelt 2x niet tov 4x, zou het lekker zo laten als het dan wel goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Aikon, bedankt voor je reactie. ;)

Maar wat mij zo frustreert |:( is dat het zou moeten werken volgens de specs van mijn video kaart en mobo. Ik heb vannacht zelfs even naar MSI gemailed om te kijken of hun een oplossing hebben. (hun reactie zal ik op deze thread posten)

Door mijn arbeids en hobby verleden kan ik het dus gewoon niet op x2 laten staan

Door zeer intensief te googlen ben ik er achter gekomen dat er diverse patches zijn om de AGP bus op X4 te laten draaien, alleen die patches zijn er alleen maar voor alle windows versies ..... Behalve XP.... :(

;) thnx

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

ik ben dan wel benieuwd naar waar je die patches kan vinden. Ik draai nu ook op 2x ipv 4x. Het werkt nog steeds niet helemaal top maar werkt tenminste wel. op 4x kan ik het ook helemaal vergeten. Voor systemspecs: see below ;-)

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Pagina: 1