Mag ESSID ANY zijn in Ad-hoc wireless?

Pagina: 1
Acties:

• LordMatanza
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-04-2023
ehm... tsja, goedendag :p

Ik heb sinds kort een Ad-hoc wireless netwerkje draaien... nu heb ik dit zo draaien: een laptop met winxp (sitecom draadloos PCMCIA-kaartje) en een pc met winxp (sitecom USB-kaartje). De geavanceerde configuratie ziet er zo uit:

Laptop:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/melbo83/files/laptop.jpg

PC:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/melbo83/files/pc.jpg

Nu is de ESSID dus bij allebei KORT, maar omdat ik de laptop ook op school gebruik en dit natuurlijk een ander netwerk is waar ze met MAC-adressen (ben in afwachting van registratie zodat ik erop kan) en AP's werken, kan ik dit neem ik aan niet op KORT laten staan. Is het mogelijk om de ESSID thuis op ANY ofsow te zetten? Of maakt dit niks uit?

Ik kan overigens bij mijn laptop ook nergens het menu'tje "beschikbare draadloze netwerken weergeven" vinden. Aangezien ik dit op school wel nodig ga hebben... kan ik dit terugtoveren in het register ofsowiets?

En als laatste wil ik graag weten hoe ik met deze kaartjes WEP in kan stellen, want ik ben al bezig geweest, maar omdat het tabblad geavanceerd anders is zoals je ziet, kom ik hier niet uit.

Kan iemand mij helpen met deze vraagjes? _/-\o_ TIA!!!!!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon de computernamen gebruik als ESSID's voor de bepaalde computers.
Werkt veel makkelijker, wat ik zelfs heb gehad is dat pc1 met zichzelf ging verbinden toen ze alle2 ANY heette. En daar heb je nix aan

Ey!! Macarena \o/

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• LordMatanza
RaZ schreef op 19 November 2002 @ 18:33:
Gewoon de computernamen gebruik als ESSID's voor de bepaalde computers.
Werkt veel makkelijker, wat ik zelfs heb gehad is dat pc1 met zichzelf ging verbinden toen ze alle2 ANY heette. En daar heb je nix aan
tsja... maar dat ESSID is toch gewoon hetzelfde als de werkgroep bij een normale LAN? en kan ik hem dan op mijn school nog gebruiken of heeft dit er niks mee te maken? trouwens dat ANY is dat ook echt ELKE of is dat gewoon net als KORT wat ik nu heb een string zonder achterliggende betekenis?

En weet jij toevallig iets over dat WEP en beschikbare verbindingen weergeven???

• LordMatanza

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

PNS->NT is andere sectie van forum
wireless is niet echt professioneel namelijk

ESSID is dat je in een WLAN scanned op devices waar je naar kan connecten.
Dus waarom niet makkelijk doen, en elk device een eigen naam geven? net als een comp z'n eigen naam heeft in je netwerkomgeving. wel zo handig..

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

ESSID op een client moet dezelfde waarde hebben als het netwerk apparaat waarop de client moet connecten, dus wanneer bijv een AP de waarde PIET heeft dient de ESSID van de client ook PIET te zijn. Wanneer de AP echter zijn ESSID broadcast mag de client ook de ESSID ANY hebben. Het is natuurlijk niet aan te raden om ESSID te broadcasten. Elk device een eigen naam geven is dus onzin
Pagina: 1