Hallo,
Ik ben wat aan het wriemelen met het uploaden (en downloaden) van bestanden in een database)
Het volgende formulier gebruik ik om te uploaden:
-file_group en file_user worden ingevuld adhv inloggegevens. (tot die tijd gebruik ik daarvoor tijdelijke gegevens.
-file_data bevat het bestand
-file_description kan gebruikt worden om een noot te zetten bij een geupload bestand.
De bestandstabel 'file' ziet er zo uit:
FILE_GROUP -->tot welke groep behoort de file
FILE_USER --> tot welke gebruiker....
FILE_NAME --> de naam van de file (die moet dus automatisch ingevuld worden)
FILE_DATA --> de blob met binaire gegevens
FILE_DESCRIPTION --> de omschrijving
So far so good, het bestand komt succesvol in de DB te staan, alleen wordt FILE_NAME nog niet ingevuld! Nu kan de gebruiker dat wel handmatig doen, maar da's niet echt logisch natuurlijk. Ik moet dus op een een of andere manier de bestandsnaam van de file in een variabele krijgen....
Het tweede punt is de bestanden weer uit de database halen. Hiervoor gebruik ik de volgende (nog niet werkende) code:
Ik plaats steeds 1 record in de tabel file, maar dit 'downloadscript' doet niks.
Als ik de sql-querie handmatig in phpmyadmin plaats, dan zie ik netjes 1 regel in de tabel 'file' naar boven komen met daarin het geuploade bestand. Querie lijkt me dus ok?
(tevens vraag ik me af wat er gebeurd indien user bram 10 files op zijn naam heeft, maar da's nog bijzaak)
Bvd!
/edit
Voor het geval het nog niet uit deze post blijkt. Ik heb al diverse searchengines bezocht... maar steeds kom ik of op pagina's waar alleen de syntax van readfile() etc wordt uitgelegd, of ik kom bij fileuploads met behulp van gewone mapjes ipv een database
Ik ben wat aan het wriemelen met het uploaden (en downloaden) van bestanden in een database)
Het volgende formulier gebruik ik om te uploaden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" enctype="multipart/form-data">
File Description:<br>
<input type="hidden" name="file_group" value="<?php echo $filegroup; ?>"
<input type="hidden" name="file_user" value="<?php echo $fileuser; ?>"
<INPUT TYPE="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000">
<input type="text" name="file_description" size="40">
<br>File to upload/store in database:<br>
<input type="file" name="file_data" size="40">
<p><input type="submit" name="submit" value="submit">
</form> |
-file_group en file_user worden ingevuld adhv inloggegevens. (tot die tijd gebruik ik daarvoor tijdelijke gegevens.
-file_data bevat het bestand
-file_description kan gebruikt worden om een noot te zetten bij een geupload bestand.
De bestandstabel 'file' ziet er zo uit:
FILE_GROUP -->tot welke groep behoort de file
FILE_USER --> tot welke gebruiker....
FILE_NAME --> de naam van de file (die moet dus automatisch ingevuld worden)
FILE_DATA --> de blob met binaire gegevens
FILE_DESCRIPTION --> de omschrijving
So far so good, het bestand komt succesvol in de DB te staan, alleen wordt FILE_NAME nog niet ingevuld! Nu kan de gebruiker dat wel handmatig doen, maar da's niet echt logisch natuurlijk. Ik moet dus op een een of andere manier de bestandsnaam van de file in een variabele krijgen....
Het tweede punt is de bestanden weer uit de database halen. Hiervoor gebruik ik de volgende (nog niet werkende) code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| @MYSQL_CONNECT("localhost","*******","******"); @mysql_select_db("md-extranet"); $query = "select file_data, from file, where file_user='bram'"; $result = @MYSQL_QUERY($query); $data = @MYSQL_RESULT($result,0,"file_data"); echo $data; |
Ik plaats steeds 1 record in de tabel file, maar dit 'downloadscript' doet niks.
Als ik de sql-querie handmatig in phpmyadmin plaats, dan zie ik netjes 1 regel in de tabel 'file' naar boven komen met daarin het geuploade bestand. Querie lijkt me dus ok?
(tevens vraag ik me af wat er gebeurd indien user bram 10 files op zijn naam heeft, maar da's nog bijzaak)
Bvd!
/edit
Voor het geval het nog niet uit deze post blijkt. Ik heb al diverse searchengines bezocht... maar steeds kom ik of op pagina's waar alleen de syntax van readfile() etc wordt uitgelegd, of ik kom bij fileuploads met behulp van gewone mapjes ipv een database
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec