Toon posts:

HP Deskjet 670C probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Wanneer ik wil printen met HP Deskjet 670C, print hij hooguit een halve pagina. Daarna bromt hij een seconde erg hard, en spuugt de rest van de pagina uit zonder tekst. Krijg dan de volgende melding op het scherm: "fout bij schrijven naar LTP-poort, uw taak is uit de wachtrij verwijderd."
Dit probleem doet zich niet altijd voor, maar wel erg vaak :(. Dit probleem heb ik niet altijd al gehad, het is begonnen nadat chello geïnstalleerd werd.

Specs:

PII 300 Mhz.
64 MB SD-Ram.
Moederbord P2L97
Diamond Stealth 4000, 4 MB
Diamond Monster II, Voodoo, 12 MB.
Netwerkkaart 3Com PCI TPO NIC (3C900B-TPO) (nieuwste drivers)
5,2 GB Quantum Fireball
SB 16
CD-Rom 36X
Re-writer 32X12X8
HP Deskjet 670C (nieuwste driver V11,0)

Overige informatie:
- Overal info gezocht: GoT search, google, HP Customer Services, UPC, Microsoft, 3Com.
- Geen conflicten/delen van IRQ (7 in dit geval).
- Bij besturingssystemen: Win95, 98, 98SE en ME. Allen clean install.
- Bij programma's: Office, Adobe, IEX, Kladbok, Wordpad, enz.
- Printer aangesloten op andere PC en werkt naar behoren.
- Met "lege" kast geprint (dus alles eruit geluidskaart, voodoo2, netwerkkaart)
- Nieuwste drivers, andere drivers, standaarddrivers (HP deskjet 500).
- Communcatietest in werkset van HP slaagt.

Ik begin nu dus ècht wanhopig te worden ;(. Je zou denken dat er iets met de LTP-poort is, maar waarom slaagt de communicatietest wel en de printer doet het af en toe wel gewoon goed. Is die com. test misschien niet volledig? En kan een printer het af en toe doen, terwijl de LTP-poort stuk is? Lijkt mij van niet.

Heeft iemand nog suggesties of tips? Let me know please, dan ben ik zeer dankbaar :).

Verwijderd

vaag probleem. Je zou niet denken dat de LTP poort kapot is, omdat hij het soms ook wel doet.
Misschien ligt het aan je geheugen. Daar kunnen de vreemdste fouten van komen. Je kunt het testen met memtest86 (memtest86.com)
En verder mag 64 mb niet te weinig zijn, zeker niet op een clean install, maar je weet het toch maar nooit zeker... Heb je niet ergens nog een reepje liggen ofzo?
Ik zou anders ook aan irq probs denken, maarja, die zijn het dus niet..

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 19:45
Heeft geen zak met Chello te maken, trust me :)
Ik heb exact dezelfde printer, en toen ik alleen je topictitel al las, wist ik waar het over zou gaan :o
Ik heb exact hetzelfde, enige oplossing, tegen de muur ermee ;)

[edit]
Ik denk dat het komt door de ouderdom: 4,5 jaar :/
Wel snel ik weet het ja |:(
[/edit]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Brrr. Ik heb ook zo'n HP 670 gehad (ook een 610). Wat een bagger ding, het maakte een geluid of ie elke moment uit elkaar kon vallen (al vanaf de eerste dag). Heb je het al geprobeerd op een andere computer?

• FitNiX
Ik ooit een keer, en dat maakte geen zak uit :'(
Dat wordt dus toch een nieuwe kopen voor pa en ma :P

Verwijderd

Topicstarter
Heeft geen zak met Chello te maken, trust me
Ik had al zo'n voorgevoel dat het niet aan sjello zou liggen. Dan is dàt dus puur toeval.
Misschien ligt het aan je geheugen. Daar kunnen de vreemdste fouten van komen. Je kunt het testen met memtest86 (memtest86.com)
Geheugen lijkt me niet de issue, want bij Win'95 doet hij het gewoon, en daar lijkt me 64 MB wel genoeg ;). Uit die test kwam niets naar voren trouwens.
Ik heb exact hetzelfde, enige oplossing, tegen de muur ermee
Maar waarom doet hij het op een andere comp wel? En tja, tegen de muur gooien, dat mag m'n pa dan wel doen :).

Maar ja, ik moet dus concluderen dat er maar een nieuwe moet komen, over de aanschafprijs moeten ze maar niet zeuren, die is laag genoeg.
Nog suggesties welke ik vooral NIET moet aanschaffen? Ik heb ik geen zin in nog een "miskoop" :(.

P.S. Ik hoop ècht dat het aan de printer ligt, anders ben ik wel erg in de aap gelogeerd als die nieuwe ook problemen geeft :(.

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

wvp

Je hebt Chello geïnstalleerd? Welke versie van de cd-rom heb je gebruikt? Het probleem wat jij beschrijft heeft te maken met een instellinkje van Windhoos !

[ Voor 0% gewijzigd door Kees op 20-11-2002 02:19 ]

• FitNiX
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 19:23:

...knip...
Maar ja, ik moet dus concluderen dat er maar een nieuwe moet komen, over de aanschafprijs moeten ze maar niet zeuren, die is laag genoeg.
Nog suggesties welke ik vooral NIET moet aanschaffen? [b]Ik heb ik geen zin in nog een "miskoop" :(.

P.S. Ik hoop ècht dat het aan de printer ligt, anders ben ik wel erg in de aap gelogeerd als die nieuwe ook problemen geeft :(.
Snap ik, ik denk (hoop) dat het bij ons ook aan de printer ligt, hij heeft het vrijwel altijd gedaan onder WINDOWS 98SE En sinds een hele tijd al, doet ie dit.

Daarom print ik vrijwel alles op school of op het werk van m'n pa..... :/

Verwijderd

Topicstarter
wvp schreef op 19 November 2002 @ 19:27:
Je hebt Chello geïnstalleerd? Welke versie van de cd-rom heb je gebruikt? Het probleem wat jij beschrijft heeft te maken met een instellinkje van Windhoos !
Ik heb dus geen Cd-rom gebruikt, ff wizard-internet gedraaid ==> LAN. En trouwens heb ook zonder de netwerkkaart proberen te printen (dus zonder internet) en deed hij het ook niet.

En volgens mij is die site down?!!??

Verwijderd

Topicstarter
vrijwel altijd gedaan onder WINDOWS 98SE
Draai ik normaliter ook :). Maar ja, dat garandeert dus eigenlijk niets. Ik had eigenlijk gehoopt dat het aan m'n instellingen lag of zo.

WVP kun je jouw suggestie misschien wat toelichten svp?

• FitNiX
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 19:37:
WVP kun je jouw suggestie misschien wat toelichten svp?
Idd, miscshien komt er nog wat nuttigs voor mij om de hoek :)

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

wvp

Je printer HPdj670c werkt niet volledig op je systeem, staat in je BIOS de printer op ECP? Probeer eens een nieuwe printer toe te voegen en probeer direct printing eens.
Welke site is volgens jou down? Die van mij?

Verwijderd

Topicstarter
wvp schreef op 19 November 2002 @ 21:12:
Je printer HPdj670c werkt niet volledig op je systeem, staat in je BIOS de printer op ECP? Probeer eens een nieuwe printer toe te voegen en probeer direct printing eens.
Heb in mijn BIOS de printer op ECP gezet, en daarna in spool-instellingen "rechtstreeks naar printer afdrukken" aan gevinkt. Maar geen resultaat, de printer blijft dezelfde kuren hebben. Misschien nog meer suggesties, ik zag dat de BIOS nog meer instellingen kent mbt de printer. Kunnen die misschien nog nut uithalen?
Ik klikte op "chello installeren" en die link werkte niet.

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb dat ding ook al jaren, maar ondanks het lawaai en de traagheid, heb ik negens problemen mee. :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Ik neem aan dat je al geprobeerd de printer te olien? (dat moet af en toe gebeuren)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
StratoFarmer schreef op 19 November 2002 @ 22:57:
Ik neem aan dat je al geprobeerd de printer te olien? (dat moet af en toe gebeuren)
Jah, dat weet ik :). Maar heeft hier NIETS mee te maken.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
site weggehaald = pure spam & warez..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

geheugen kan wel een probleem zijn als er op de achtergrond dingen meedraaien en Windows dus gaat swappen, des te meer win moet swappen des te groter is de kan dat de printer de verbinding verlies omdat het te lang duurt voor hij weeer data ontvangt.
Een andere is dat de kabel mischien niet optimaal is, probeer eens een andere (goed afgeschermde kabel, bv van domesticon van het type IEEE 1284 compliant, dit moet op de kabel gedrukt zijn, deze zijn dubbel afgeschermd waardoor overspraak tussen de verschillende aders vermeden wordt
het kan zijn dat er een storings signaal in de kabel wordt opgewekt waardoor hij dus stopt met printen
LPT Poort moet op ECP staan(in BIOS instellen) omdat hij anders ook de verbinding kan verliezen

Verwijderd

Topicstarter
geheugen kan wel een probleem zijn als er op de achtergrond dingen meedraaien en Windows dus gaat swappen, des te meer win moet swappen des te groter is de kan dat de printer de verbinding verlies omdat het te lang duurt voor hij weeer data ontvangt.
Dit lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien ik ook helemaal niets draai dan het noodzakelijke bij het printen. En de pc is echt wel krachtig genoeg om die swap te hanteren. Ik denk dat Win'95 zelfs helemaal niets hoeft te swappen met 64Mb.
Een andere is dat de kabel mischien niet optimaal is, probeer eens een andere (goed afgeschermde kabel, bv van domesticon van het type IEEE 1284 compliant, dit moet op de kabel gedrukt zijn, deze zijn dubbel afgeschermd waardoor overspraak tussen de verschillende aders vermeden wordt
het kan zijn dat er een storings signaal in de kabel wordt opgewekt waardoor hij dus stopt met printen
Dit gaat ik proberen :) ! Ik blijf het alleen raar vinden dat die communicatietest van HP dit niet naar voren laat komen.
LPT Poort moet op ECP staan(in BIOS instellen) omdat hij anders ook de verbinding kan verliezen
Staat zo ingesteld :).

Verwijderd

Al eens eraan gedacht om die netwerkkaart van 3Com er een dagje uit te laten en eens te kijken hoe het dan gaat? Het is per slot van rekening de enige hardware verandering aan je pc voordat het probleem begon.

Mocht dat lukken dan is er vermoedelijk een vaag conflict in je systeem en is het mischien voldoende die 3Com te vervangen door een ander goedkoop netwerkkaartje.

[edit: laat maar, niet goed gelezen]
Pagina: 1