Data van centrale database in Word

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 20:11
Ik heb een template gemaakt met VBA voor Word. Bij het openen van het document krijgt de gebruiker een schermpje waarop hij een aantal standaard dingen kan invullen. Waaronder NAW, datum, onderwerp, etc.
Nu wil ik het zo maken dat de gebruikers middels een pull down menu een naam kunnen selecteren (inclusief NAW, etc.) Deze gegevens moeten van een centrale plek op internet komen, omdat het door een aantal bestuursleden van een club gebruikt word. Zo houden we de adressen altijd up-to-date.

Hoe kan ik dat het beste doen met de minste toestanden op de client computers.

Ik dacht zelf aan een XML bestand die bij het starten van het document ingeladen wordt. Of misschien een koppeling naar een mysql database. Dan moeten de gebruikers alleen wel MyODBC hebben.

Iemand?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:55

TeeDee

CQB 241

Waarom maak je hier dan niet gewoon een Web applicatie voor?

Net zo makkelijk. Ik bedoel, er moet toch een connectie met Inet gemaakt worden door de gebruiker. Is het toch handig om gewoon een "simpel" webappje daarvoor te maken?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

TeeDee schreef op 19 November 2002 @ 19:13:
Waarom maak je hier dan niet gewoon een Web applicatie voor?

Net zo makkelijk. Ik bedoel, er moet toch een connectie met Inet gemaakt worden door de gebruiker. Is het toch handig om gewoon een "simpel" webappje daarvoor te maken?
Een webapplicatie in combinatie met een set macro's in Normal.dot (of een ander template) zou dit probleem op kunnen lossen. ER zijn ook wel controls die je een deel van het werk uit handen nemen trouwens. Een goede combinatie van controls, macro's en een web-interface zou hier de oplossing moeten zijn.

Localhost, sweet localhost

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 20:11
kvdveer schreef op 19 November 2002 @ 19:53:
[...]

Een webapplicatie in combinatie met een set macro's in Normal.dot (of een ander template) zou dit probleem op kunnen lossen. ER zijn ook wel controls die je een deel van het werk uit handen nemen trouwens. Een goede combinatie van controls, macro's en een web-interface zou hier de oplossing moeten zijn.
Dat was me inderdaad al duidelijk. Maar dat was niet zozeer de vraag. Ik vroeg me meer af HOE ik dat het beste zou kunnen realiseren.
Zoals ik al noemde: Een xml bestand wat door een php script uit een database getrokken word en vervolgens daar een word template weer word ingelezen.
Of direct een koppeling naar de MySQL database.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:22
Is het nu mogelijk om met word gegevens direct uit een mysql database te halen?
dus met ODBC?

Verwijderd

Yohost! schreef op 25 February 2003 @ 10:44:
Is het nu mogelijk om met word gegevens direct uit een mysql database te halen?
dus met ODBC?
ODBC staat voor Open Database Connectivity. Als je de driver voor mysql installeert kan het dus prima.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:22
Ja alleen hoe?
Die driver had ik al geinstalleerd.

In Access lukt het me prima, maar hoe roep ik in word een DSN op?
Zodat ik het kan gebruiken met afdruk samenvoegen...

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Ik heb ooit voor een klant een overzicht gemaakt van artikelen. Deze staan in een access database en kunnen eventueel naar een Word file worden geexporteerd. Ik weet niet of dit de bedoeling is maar misschien heb je er iets aan.
Site is gemaakt in asp waar ik de volgende functie gebruik:

ASP:
1
Response.ContentType = "application/msword"

Deze haalt de content op uit een ODBC database wat dus ook MySQL kan zijn met de juiste drivers.
Pagina: 1