Probleem bij installeren Redhat 8.0

Pagina: 1
Acties:

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Ik heb op dit moment RedHat Linux 7.3 op mijn servertje staan.
Ik ben alleen van plan om te upgraden naar 8.0.

Vraag 1: Is dit verstandig/aan te bevelen?

Vraag 2: Bij het installeren krijg ik het volgende scherm waarna de computer muurvast zit. Hoe kan dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.teon.tmfweb.nl/linux.jpg
Screenshot is een beetje brak want ik heb 'm met mijn camera gemaakt en flink gecomprimeerd/verkleind.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het enige wat ik zo zou kunnen bedenken is of je cd wel goed gebrand/gedownload is.. dus doe es een md5 check..

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Palomar schreef op 19 november 2002 @ 17:06:
het enige wat ik zo zou kunnen bedenken is of je cd wel goed gebrand/gedownload is.. dus doe es een md5 check..
*md5 check*
ik=linux newbie....
:)

Verwijderd

Aan het begin van de RH8 install kan je de cds laten checken. Ik weet niet of dit die MD5 check is, maar het is iig aan te bevelen.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Hmm dat kan inderdaad (linux mediacheck) maar dan krijg ik dezelfde foutmelding. :(

Verwijderd

Hatsekie_D schreef op 20 november 2002 @ 21:25:
Hmm dat kan inderdaad (linux mediacheck) maar dan krijg ik dezelfde foutmelding. :(
Vanuit Windows kun je ook een md5 check doen op je cd's.

Volgens mij (maar pin je er niet op vast ;) ) controleerd een md5 check de aantal bit reeksen op je cd. Die hebben namelijk allemaal een vaste lengte; dus als hij groter of kleiner is is je cd corrupt.

Wat je ook kunt doen als je een breedband verbinding hebt; op je Redhat cd 1 staat in de map /boot een aantal .img'tjes.
Met behulp van raw-write moet je network.img op diskette zetten, en dan kun je vanaf de diskette opstarten.
Vervolgens wordt je gevraagd een ftp adres op te geven, en dan haalt hij alle benodigde files van die ftp server.
Voordeel: nooit corrupte files, altijd de laatste versie, je hoeft minder te downloaden omdat je alleen de files download die je ook echt nodig hebt.
Nadeel: traag

Verwijderd

ofanders opnieuw fikken :)
k fik linux en unix tegenwoordig op een CDRW :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1