Ik heb een netwerk met 6 pc's nu wil ik een hp laserjet 4200n aanschaffen, deze is voorzien van een netwerkaansluiting. Is het nu ook mogelijk om printer rechtstreeks op de router aan te sluiten? (utp bekabeling), er is dus geen server geinstalleerd.
ja! .......... allles wat je nodig hebt staat op je cd- tje
(die "netwerkkaart" is dus een soortemet ingebouwde printserver)
Verwijderd
En nadat je dat ding een ip adres hebt gegeven, kun je de rest configureren via een webgui. http://printeradres
Als je dhcp hebt draaien ......... plug en playVerwijderd schreef op 20 November 2002 @ 14:02:
Zijn er nog bepaalde dingen waar is specifiek op moet letten? Of is het 'plug en play'?
if not then " ff instellen " op je netwerk
voor het instellen van je printerdrivertjes heeft hp ook een makkelijk wizzardje
maar is ook mogelijk via windows.
Kan het conflicten geven als je ingebouwd een printerdriver in je router hebt ??
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.
je bedoelt een printserver neem ik aan .. neuh hoor zolang die printer zijn eigen ipadres krijgt is er niks aan het handje
printerdrivers= software op pc die via een poort contact zoekt met een printer(server)
kan dus een lpt poort zijn maar ook een poort op een bepaals ip adres
(typisch poort 9700 geloof ik..... uit m'n hoofd)
printerdrivers= software op pc die via een poort contact zoekt met een printer(server)
kan dus een lpt poort zijn maar ook een poort op een bepaals ip adres
(typisch poort 9700 geloof ik..... uit m'n hoofd)
Onthou wel dat je:
1) Of een OS draait wat zelf naar een IP Queue kan printen
2) een Server draait die een IP queue op het net aan kan bieden als een shared printer
Maar Windows 2000, NT4, en XP kunnen gewoon naar een IP adres printen.
Windows 95, of 98(se) kunnen het niet standaard. Daar zijn weer tools voor. Goede kans dat deze op de CD staan van de printer.
2) een Server draait die een IP queue op het net aan kan bieden als een shared printer
Windows 95, of 98(se) kunnen het niet standaard. Daar zijn weer tools voor. Goede kans dat deze op de CD staan van de printer.
TCP/IP printing kan je doen naar zo'n JetDirect, je kunt LPD draaien, en volgens mij is IPP ook ondersteund op de meeste HP Jetdirect kastjes van tegenwoordig (iig poort 631 open, dat wordt door nmap gezien als CUPS)
Ik heb zelf ook een JetDirect aangesloten via een gerouteerde verbinding. Kan je vanuit je hele netwerk er gewoon naar printen, al moet je er wel aan denken dat je netwerk in de ACL staat.
Ik heb zelf ook een JetDirect aangesloten via een gerouteerde verbinding. Kan je vanuit je hele netwerk er gewoon naar printen, al moet je er wel aan denken dat je netwerk in de ACL staat.
Verwijderd
Ik heb ook zo'n situatie. Alleen heb ik een EDIMAX 6004 router. Met 4 poorten. Ik heb een HP 4000N printer met Jetdirect 600n (3113a).fish schreef op 19 November 2002 @ 18:29:
ja! .......... allles wat je nodig hebt staat op je cd- tje
Hoe moet ik het doen om via het netwerk te printen.
Printer ip geven.
Printer in de hub/switch hangen.
Op de client een ip/port toevoegen bij je printerwizard.
En hop, klaar.
Printer in de hub/switch hangen.
Op de client een ip/port toevoegen bij je printerwizard.
En hop, klaar.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Op de CD staat geloof ik het programmaatje voor JetDirect: JetAdmin oid.CyberJ schreef op 21 November 2002 @ 08:41:
Onthou wel dat je:
Werkt perfect voor alle OS-en.
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
Verwijderd
ja ja, printer uit, printer aan, ander ip adres en niemand kan meer printen, ik stel toch voor om een adresje in dhcp te reserveren. anders wordt het
, en vast ip geven is ook leuk, maar zorg er dan ook voor dat deze niet nogmaals uitgegeven wordt door je dhcp server anders wordt het ook
, dat het niet moeilijk is ben ik met jullie eens, maar als je het nog nooit eerder gedaan hebt kan het toch best wel tegenvallen hoor.
fish schreef op 20 November 2002 @ 16:36:
[...]
Als je dhcp hebt draaien ......... plug en play
if not then " ff instellen " op je netwerk
voor het instellen van je printerdrivertjes heeft hp ook een makkelijk wizzardje
maar is ook mogelijk via windows.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 11:29 ]
Pagina: 1