Ik heb al een hele tijd een Iiyama vision master pro 410 en een asus v7700 gts gf2. De laatste tijd valt me steeds meer op dat het beeld niet erg scherp is. Als ik van wat dichterbij bekijk, dan helemaal niet eigenlijk, moeilijk te omschrijven in welke zin het niet scherp is, rond scherpe lijnen zijn bijvoorbeeld trillinkjes te zien. Mijn vraag is nu, zit dit probleem (hoogstwaarschijnlijk) in de monitor, in de videokaart of in de kabel?
Verwijderd
combinatie van vidkrt en kabel... beter kabel kan iets helpen, maar niet veel de 2d filters die op de gf1 en gf2 reeks werden gebruikt waren op zijn minst gezegd bagger. Ik heb hier een vm pro 451 en een gf2 gts, maar die combi heb ik al 2 jaar, voor mij is het beeld nu gewoon goed scherp, ben er aan gewend
wie weet als ik er een radeon op aan sluit dat het verschil wel erg groot is, hetgeen ik wel verwacht.
Voor goede beeldkwaliteit hoef je niet te rekenen op de geforce 1 en 2. Geforce 3 en hoger zijn beter, met name degene van Leadtek, maar voor echt scherpe beeldkwaliteit (resoluties hoger dan 1024x768) kun je het beste een ati radeon kopen (9700 pro bijvoorbeeld
)
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Was het altijd al zo en dat je er nu pas echt naar bent gaan kijken of is het de laatste tijd veel erger geworden? In het eerste geval is het waarschijnlijk de mindere 2D weergave van de GeForce2, in het 2e geval is het waarschijnlijk de monitor.
Serieus, het helpt: maak em schoon met wat anti-stof zooi 
(En inderdaad: de GF2 staat niet bekend om de beste beeldkwaliteit (pas bij de GF4 eist nVidia een bepaalde kwaliteit van de componenten buiten de chip))
(En inderdaad: de GF2 staat niet bekend om de beste beeldkwaliteit (pas bij de GF4 eist nVidia een bepaalde kwaliteit van de componenten buiten de chip))
geen zin zonder onzin
Verwijderd
mijn VMP had het zelfde probleem. Teleplan gebeld, hebben m opgehaald. 5 dagen later had ik hem weer terug, haarscherp was ie weer. Er was een condensatortje in de focussering defect en ze hebben m opnieuw afgeregeld.....
ik weet niet of het eerst ook al was, het valt me nu iig pas op (sinds een tijdje eigenlijk), maar hoe zit dat precies met dat teleplan? Dan wordt het door iiyama afgehandeld dus? En dat gaat zo snel?
Pagina: 1