Beamer aangschaffen, welke resolutie?

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik ben al een tijdje van plan om een beamer aan te schaffen. Ik heb enkele maanden een oude beamer van m'n werk thuis gehad (mega ding in koffer met veel lawaai enzo) die een resolutie had van 800*600. Er was al het eea mis met de lens dus er zaten een paar roze stipjes op, maar al met al was het een redelijk beeld, iig beter dan een tv.

Nu wil ik er toch zelf een aanschaffen en nu zie ik verschillende resoluties. Ten eerste 800*600 en 1024*768 maar daarnaast ook 964*544 (16:9). Wat is de beste resolutie? Ik wil er een pc aan gaan hangen, dus wat dat betreft zou ik zeggen 1024*768, maar die 964*544, wat dan breedbeeld zou zijn, is ook wel aantrekkelijk ivm met breedbeeld dvds... (Ga er toch alleen maar DVDs en DivXjes mee bekijken.)

Ik heb m'n oog laten vallen op 2 beamers:
Sanyo Z1 uit dit topic nieuw voor ca. € 2000 (resolutie 964*544)
A+K x210 2e hands voor € 1650 (resolutie 1024*768)

Wie helpt me uit de brand met m'n keuze of zegt dat ik geen deze twee moet kiezen maar.... ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Sjab-X op 19-11-2002 16:55 . Reden: Resoluties toegevoegd ]

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kies die Sanyo, simpel genoeg. Die andere heeft een veel te hoge lichtopbrengst. Maar ga je eerst eens inlezen opp www.htforum.nl (goede faqs staan daar als je even zoekt, maar houd er wel rekening mee dat er daar veel mensen rondlopen die lcd sowieso al niets vinden), en ook wel www.dvdforum.nl.

Wat voor jou de ideale projector is wordt door een heleboel factoren bepaald, en de resolutie die het ding weer kan geven is daarvan lang niet de belangrijkste.

Verwijderd

Ik werk bij een bedrijf dat in de omgeving van Amsterdam beamers verkoopt. 1024x768 is minimaal. Ik zou als ik jou was ook voor een DLP projector gaan ipv een LCD, dat geeft een veel beter plaatje en zeker met VIDEO weergave.

• Dragje
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 08:15:
Ik werk bij een bedrijf dat in de omgeving van Amsterdam beamers verkoopt. 1024x768 is minimaal. Ik zou als ik jou was ook voor een DLP projector gaan ipv een LCD, dat geeft een veel beter plaatje en zeker met VIDEO weergave.
Hoi, verkopen jullie dus beamers voor dvd ermee te kunnen afspelen? Ik ben wellicht geintresseerd namelijk, ik zoek een beamer tussen de prijsklasse 2500 en 3000 euro

je kan me ook direct mailen (of iemand anders met suggesties) naar :

michiel@artic.nl

Thanks

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

:(

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Is er met jou aan de hand ?

Ik zou als eigenaar van de Sanyo PLV-Z1 je deze machine aan willen raden. Voornamelijk als je DVD kijkt, heb je meer resolutie dan met een 4:3 projector.

Lichtopbrengst is erg goed, en contrast is erg goed.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

tbusquet schreef op 20 november 2002 @ 12:58:
Ik zou als eigenaar van de Sanyo PLV-Z1 je deze machine aan willen raden. Voornamelijk als je DVD kijkt, heb je meer resolutie dan met een 4:3 projector.
Hoe dat?
964*544 in het ene geval, en een 4:3 beamer op 16:9 geeft 1024x576 beeldpunten.

Dan is dat laatste toch juist hoger qua resolutie?

964x544 is overigens een absoluut niet gangbare resolutie. Als ik mijn beamer op 800x600 aanstuur ipv 1024x768 moet het ding zelf gaan resizen, en dat ziet er doorgaans slecht uit.

Siditamentis astuentis pactum.

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb het eea gelezen (oa. review van tbusquet) en die Sanyo PLV-Z1 is idd wel errug :9~
Maar is ie echt alleen maar in Duitsland te halen? Ik kan 'm in geen enkele Nederlandse (web) shop vinden en op de Duitse sites kan ik niet vinden dat ze 'm ook opsturen. :(

(Ben nl. iets minder valide doordat ik geen auto heb en op het ov ben aangewezen, en dan valt een ritje Deutschland vies tegen... :/)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Je kunt het altijd vragen aan die duitsers door een e-mailtje te sturen.

maareh die sanyo is idd een erg mooi apperaat, bekijk dit topic maar eens zie je wat foto's die gemaakt zijn van de beamer en het beeld wat eruit komt :)

Home-theatre af ! incl. foto's

• Dragje
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
late reaktie maar toch...

THANKS voor de reakties!!! Sanyo kwam vaak goed uit de bus inderdaad, probably wordt het de sanyo!

mijn dank!

Verwijderd

2 jaar nodig gehad om te sparen? :D

Anyhow, het nut van de discussie is wel vervlogen in die jaren - bovendien gaan anderen wellicht nog nodeloos antwoord geven op de oude vragen - dicht dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 15:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.