• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Weten jullie het nog? 'Ginger'? was een tijd terug zo'n hype over.

Deze uitvinding is nu te koop bij Amazon meldt Nu.nl

Het is dus een gemotoriseerd stepje:
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00007EPJ6.01.PT07.LZZZZZZZ.jpg

Prijs: $4,950.=

Specs in het kort:
-max speed 12,5Mph
-max 250 pounds laadvermogen
-afstand 5-15 Miles met volle accu's (afhankelijk van omstandigheden)
-netto gewicht 38 kg
uitgebreide specs

Wat denken jullie ervan ? :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Geef ze aan jackass, wedden dat je harder als 12.5 mph op dat ding kan :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
iew ze zijn wel afgrijselijk duur.. geef mij maar een fiets. :) die gaat ook niet op accu's

(* BasieP snapt ook niet vanwaar de ophef destijds)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Hij gaat te langzaam om echt nuttig te kunnen zijn, IMHO.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 16:17:
Hij gaat te langzaam om echt nuttig te kunnen zijn, IMHO.
12.5 mph is toch nog rond de 20 km/u dus net zo snel als een fiets, zelf vind ik dat nogal hard voor zo een ding, als je naar voren klettert ga je echt hard onderuit lijkt me.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Doe mij maar een scooter :X

Dan ben je nog goedkoper uit ook.. en je hebt er wat meer aan.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Zitten er ook gagdets op??
Zoals:
- een toeter
- een regenscherm
- een achterstoeltje??
-

• Rival24
  • Laatst online: 21:39

Rival24

I'll Be Back

5 tot 15 Mijl in totaal... dat is wel een erg groot gat wat daartussen zit.... Mensen van 10 kilo kunnen 15 mijl en mensen van 200 kilo kunnen 5 mijl ofzo...

Verwijderd

oej wat een hoog bedrag, voor zo'n pruts ding.

en het ziet er nog niet uit ook

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Volgens mij zijn ze te duur, te groot en te langzaam voor de meesten. ik zou bij het reeds bestaande alternatief blijven: de aloude step.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Geef mij dan maar een Apprilia Enjoy. Ik een stuk goedkoper, beter, sneller en nog gezond ook :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Echt vouwbaar ziet het er niet uit, zie er het nut totaal niet van in.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Het coolste aan dit ding is dat het door gyroscopen in evenwicht blijft. Als je naar voren gaat hangen ga je harder en ga je naar achter hangen dan ga je zachter. Je kan gewoon op een helling stil staan zonder dat het ding omvalt en dat met 2 wielen. Alleen die prijs is iets minder.

• IceStorm
  • Laatst online: 20:51

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 16:33:
Het coolste aan dit ding is dat het door gyroscopen in evenwicht blijft. Als je naar voren gaat hangen ga je harder en ga je naar achter hangen dan ga je zachter. Je kan gewoon op een helling stil staan zonder dat het ding omvalt en dat met 2 wielen. Alleen die prijs is iets minder.

Het is qua techniek ook zeker leuk speelgoed alleen zie ik het nut gewoon totaal niet. Het was de bedoeling dat het ding heel handig zou zijn in het verkeer ed maar dat vraag ik me af :).

Overigens heb je voor dat geld een mooie 2de hands auto :+

Verwijderd

IceStorm schreef op 19 november 2002 @ 16:56:

[...]

Het is qua techniek ook zeker leuk speelgoed alleen zie ik het nut gewoon totaal niet. Het was de bedoeling dat het ding heel handig zou zijn in het verkeer ed maar dat vraag ik me af :).

Overigens heb je voor dat geld een mooie 2de hands auto :+
Och nu is het idd ene beetje nutteloos maar denk eens aan de toekomst...ik ga niet blijven fietsen hoor :P Dit slaat vanzelf wel aan over een 'paar' jaartjes denk ik.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Mja, dingen zijn heel erg geinig opzich, maar het is echt meer van stadsmensen die in de stad wonen en dan door de stad naar werk/uni/school moeten scheuren :P

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 23:05

Fisico

by Fabian

ik vind het meer een gadget dan NSTM.

NSTM ----> Gadget Talk

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Palomar
  • Niet online
je moet er niet mee proberen tegen een stoeprand aan te rijden met 20km/u :X

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toen ik de eerste geruchten over dat ding las dacht ik dat ie kon vliegen... nu vraag ik me af wat je ermee zou moeten :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 17:48:
Och nu is het idd ene beetje nutteloos maar denk eens aan de toekomst...ik ga niet blijven fietsen hoor :P Dit slaat vanzelf wel aan over een 'paar' jaartjes denk ik.
En tegen die tijd is hij waarschijnlijk ook veel beter en veel goedkoper.

Verwijderd

Ik heb die dingen wel eens in actie gezien bij ons op het ministerie, en ze lijken mij alleen grappig op bijvoorbeeld olietankers of grote complexen.
Ik zou het niet echt prettig vinden als iemand met zo'n groot ding de trein in komt in de ochtend spits.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Eej zijn die dingen niet gewoon verboden?? Ik heb dit seizoen een televisie-fragment gezien bij kopspijkers dat een politie-agent zo'n gemotoriseerd stepje in beslag nam van een 10 jarig jochie. Jochie huilen, agent is vervolgens genomineerd tot de gouden ezel >:)

Duss ik denk dat je hem zo kwijt bent aan de politie.

-

Verwijderd

. w o u t e r . schreef op 19 November 2002 @ 19:40:
Toen ik de eerste geruchten over dat ding las dacht ik dat ie kon vliegen... nu vraag ik me af wat je ermee zou moeten :|
Het schijnt echter (volgens 'sommige geruchten' zoals deze) dat dit nog niet de 'echte' "Ginger" is maar eerdere een opstapje naar 'iets'..

Dit zou een afbeelding die na de bekendmaking van de 'Segway Human Transporter' opeens veranderde ook 'aangeven'

Eerst:

Afbeeldingslocatie: http://www.segway.com/images/h/h02b.gif

Later:

Afbeeldingslocatie: http://www.segway.com/images/h/h02c.gif

Maar goed...echt een antwoord kan ik verder ook niet geven ;) :)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 15:45
BasieP schreef op 19 november 2002 @ 16:10:
iew ze zijn wel afgrijselijk duur.. geef mij maar een fiets. :) die gaat ook niet op accu's

(* BasieP snapt ook niet vanwaar de ophef destijds)
En nog sneller!

Verwijderd

De echte Twiekert gooit natuurlijk lekker een VR6 van volkswagen onderin (lekker compact, en STERK :D)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

weer een voorbeeld van een overhyped gadget.
De afstand dat je ermee kan afleggen is veelste klein. En wat doe je als je daar ben beland en je accu is leeg? Taxi bellen om naar huis te gaan?
En dan met de nederlandse regelgeving wordt je flink bekeurd omdat je de straten oveilig maakt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Nogal wat mensen die dit ding behoorlijk lopen af te zeiken en geen voordelen zien hier. Wat dacht je van:
-geen vervuiling
-geen geluidsoverlast
-geen gebruik van fosielebrandstoffen
-niet moe worden van het trappen :)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik ben blij dat mensen niet stoppen met het bedenken van nieuwe producten en vervoersvormen.. )

Die accu's daar moet alleen eens nodig wat aan gebeuren ;)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 15:45
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 20:42:
De echte Twiekert gooit natuurlijk lekker een VR6 van volkswagen onderin (lekker compact, en STERK :D)
Ik zou er eerder een tt motortje inleggen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:05:
Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik ben blij dat mensen niet stoppen met het bedenken van nieuwe producten en vervoersvormen.. )

Yah, maak een beetje tempo met die brandstofcellen/waterstof graag!

• Johny58
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 22:05:

idd, nog iets wat we zeker niet moeten vergeten is dat de auto zoals we hem vandaag kennen ook niet zomaar ontstaan is, maar langzaam ge-evolueert is in wat wij vandaag kennen. Dit is misschien wel een revolutionair concept wat nog verder uitgewerkt moet worden.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maar ja, voorlopig zijn die krengen dus niet legaal in NL.... sneu he?

Wise enough to play the fool

• Johny58
worden ze tot dezelfde categortie als stepjes met motor gerekend ofzo?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Johny58 schreef op 19 November 2002 @ 21:59:

-niet moe worden van het trappen :)

Dan ben je al gauw over maximum gewicht heen. Heb je ook niks meer aan dat ding

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Voor meer informatie over dit ding, kijk op http://www.howstuffworks.com/ginger.htm

Verwijderd

teacher schreef op 19 November 2002 @ 23:42:
Maar ja, voorlopig zijn die krengen dus niet legaal in NL.... sneu he?
Niet legaal :D Doet me een beetje denken aan de aloude 27mc Bakkie: "Verbieden maar, want anders moeten we er regels voor gaan verzinnen en daar hebben we nou geen tijd voor."

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 23:09
Dus Oom Agent zal me van mijn Ginger afhalen en die mee naar het bureau nemen :? :(
(KoPspijkers iemand gezien.. ;) )
Pagina: 1