Toon posts:

Eizo 750i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor (de Eizo 750i.. duh..) wil niet tot nauwlijks aan gaan. Het is een 21" CRT monitor.

Hij moet 'voorverwarmen'. Je hoort 'm steeds tikken en vervolgens doet hij niks meer. Als je 'm vaak (!) (81x is soms niet voldoende) aan en uit doet diet hij het soms.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling (Nee, echt?!? :P ). Ik heb her en der even rondgevraagd, en het scheen dat er dan waarschijnlijk sluiting zat. Die sluiting kwam door stof.

Allé, dus ik met de stofzuiger er in gedoken. Geen effect. Het getik komt (hoogstwaarschijnlijk, er is niet genoeg ruimte om mn hoofd ín de monitor te doen 8) ) uit een trafo.

Heeft iemand nog een idee? Komt dit bekend voor? Hoe hebben jullie het toen opgelost?

Lightner

(Oh, Huggz en Arjannutz, ik verwacht minstens van jullie een reply! :9 )

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Hey.

Ik heb een 21"Eizo T960i met hetzelfde probleem. Bij mij gaat hij vaak niet aan en hoor ik de voeding tikken.

Hoe doe je hem dan aan?

Eerst ze je hem aan en wacht minimaal 5 seconden.
Daarna zet je hem uit en zodra het ledje aangaat druk je snel wederom de aanknop in.

En hij gaat aan. Klaar is klara.

Ik ben overigens wel erg benieuwd wat de reden is dat hij niet gelijk aan gaat. Het lijkt wel of de voeding de drempelspanning niet haalt. Ook ben ik benieuwd hoe ik het kan repareren. Ik ben namenlijk erg blij met mijn 21" triniton.

Verwijderd

Topicstarter
Het getik komt vanaf de printplaat met de voeding. Het is eerder mijn vermoeden dat de voeding nog niet voorbereid is op de hoge stroom die het hoogspanningselement nodig heeft. Mijn getik komt uit een trafo.. (Als je er trouwens dicht bij hangt met je oor hoor je 'm (afgezien van tikken) ook piepen :*)

Maar ach..

Je bedoelt zeker: als het lampje uitgaat meteen weer aan doen. (Meestal als ik mn monitor uit doe gaat het lampje óók uit...)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Bij uitschakelen gaat het Lampje welliswaar uit. Na een korte periode blinkt hij even kort op (waarschijnlijk door inductie). Op dat moment moet je hem weer inschakelen.

Het werkt.... Ik doe het al maanden.... Elke dag

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb de tip gekregen om alle soldeerpuntjes van de trafo even door te solderen.

Hij dacht namelijk dat er bij de trafo een contactje wat vuil/los was geworden, en op deze manier was dat weer op te lossen.

En de spanningswaarschuwinkjes? Zolang je op de printplaat blijft is er niets aan de hand. Gewoon even uitkijken wat je aanraakt. (Maar die elko's dan? Simpel: maak een draad vast aan de aarding van je stopcontact en duw de andere kant tegen de polen van de elko (niet tegelijk! 1 voor 1!))

Ik moet maar even zien of ik dat aandurf. Volgens mij knippert mijn lampje niet nog een keer op... Gokken? :P