Is het mogelijk om een file onder unix te comprimeren en daarbij een password op te geven dat nodig is om de file weer uit te pakken?
Verwijderd
gzip, tar en bzip2 hebben iig geen standaard functie om een wachtwoord aan een archive te hangen.
Je kan een file natuurlijk altijd door crypt(1) halen alvorens hem te gzippen/bzip2en
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
ff gegoogled op newsgroepen...gzip format does not support password protection.
pkzip/winzip protection is not good, lots of crackers available.
your best bet: take an ordinary compression program like gzip
and an ordinary encryption program.
voor de encryptie kan je idd crypt gebruiken, of pgp bv.
Wat je ook kunt doen (de omslachtige manier
) is door eerst het te zippen bestand te renamen, daarna zippen, te renamen, zippen met een ander programma en daarna nog eens renamen.
Wel de volgorde onthoudem he
Wel de volgorde onthoudem he
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan doen. Bedankt iig 
2 alexandervisser: heel creatief bedacht hoor
En het werkt echt als je een belangrijk document hebtVerwijderd schreef op 19 November 2002 @ 16:44:
Ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan doen. Bedankt iig
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Het werkt wel, maar wat hebben al die renames voor nut? Je kunt nog steeds iets uitpakken als het een andere naam heeft, dus iedereen kan nog steeds bij je data
.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Pagina: 1