[php/mysql] Terug naar resultaten pagina *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allmaal,

ik heb een probleem met een zoek/resultaten pagina die ik gemaakt heb.

Het probleem is als volgt:

Nadat je je zoekopdracht ingevoerd hebt, kom je op een resultaten pagina terecht welke mooi de juiste resultaten laat zien.
Deze resultaten laten ook een code zien welke een link bevat naar een pagina die uitgebreide informatie toont van deze code.
Op de uitgebreide pagina is het mogelijk op verschillende links te klikken welke specifieke informatie m.b.t tot deze zelfde code laat zien.

Nu wil ik een terug button of link welke me terugneemt naar de resultaten pagina.
Deze heb ik ook al eentje gemaakt, en werkte in eerste instantie ook.

Ik had namelijk bedacht dat ik de query gewoon mee kon nemen naar de uitgebreide informatie pagina en naar alle links waar op geklikt wordt. Als je dan op de terug naar de resultaten pagina link klikt, werd je terug genomen naar die pagina....de query werd opnieuw uitgevoerd en tadaa de resultatenpagina is weer terug.

In zeker zin werkte dit dus.......was niet het geval dat wanneer de query een beetje groot is, de adres balk het niet meer aankan en de pagina in zijn geheel niet werkt.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet...........

Greetz Helgo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten 8)7

PHP en MYSQL gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Zet je query in een session, tenminste zo pak ik het aan :)

[ Voor 0% gewijzigd door martinvw op 19-11-2002 16:04 . Reden: type vout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Daarnaast lijkt het me uit veiligheids overwegingen ook helemaal niet handig om een query te accepteren die als parameter is meegegeven...

Werkt javascript niet? (als in history.go(-1) oid)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Ik hoop toch niet dat je de hele sql query meegeeft ;)
Maar hmm te lang? Weleens op de MS site rondgekeken? (vooral als je gaat zoeken...) Als je dat soort url's aankunt kun je alle sites zien ;) Maar als ik het goed begrijp heb je gewoon een textboxje waar ze een zoekwoord in kunnen vullen, dat kan toch nooit dusdanig veel zijn dat de url daardoor langer wordt dan dat een browser aankan? (officieel was er geloof ik een limiet van 255 tekens in de url, maar iedere beetje fatsoenlijke browser kan er een heel stuk meer aan).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is namelijk niet te zeggen hoe vaak op 1 van die links wordt geklikt en is het dus niet te zeggen hoeveel pagina's de browser in de history terug moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het betreft hier een aantal checkboxes, textvakken (maximaal een stuk of 40).
De query kan dus behoorlijk groot worden, zeg maar gerust een teken of 500 gok ik zo.

Wat betreft die sessies enz, ik moet bekennen dat ik nog een newbie ben op het gebied van php, ik heb wel ervaring met programmeren in Delphi en Pascal, maar php had ik nog niet gedaan.......ik begin het nu redelijk onder de knie te krijgen, maar zoiets als met sessies werken heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B.T.W, ik geef in principe wel de hele query mee, opgebouwd uit de select, from, where, group by en having (query is dynamisch). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 16:11:
B.T.W, ik geef in principe wel de hele query mee, opgebouwd uit de select, from, where, group by en having (query is dynamisch). ;)
En als een user nou zelf een query meegeeft? Niet echt veilig he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 11:48
waarom gebruik je de GET methode....
Je kunt toch ook gewoon een formpje aanmaken met daarin <input type="hidden"....> aanmaken met daarin je informatie die je wilt overhevelen via method="POST" ? Het linkje waarmee je naar de vorige pagina gaat kun je dan via javascript een submit form laten uitvoeren. Zo zie je niets op de adresbalk en volgens mij heb je ook niet zo'n beperking in lengte van je sql-query

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zit wel wat in natuurlijk. Maar ik weet op het moment niet hoe ik het anders op kan lossen. Ik had ook al bedacht om misschien de result van de query mee te geven maar als ik dan terugkeer naar de beginpagina kan ik niet opnieuw een lus uitvoeren:

while($show->mysql_fetch_object($result))
{
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmzzzz TheGuide, opzich het proberen waard, dit ga ik eens even proberen.

Tnx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook gaan voor sessies, dat is de beste en veiligste oplossing in dit geval lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op 19 november 2002 @ 16:04:
Daarnaast lijkt het me uit veiligheids overwegingen ook helemaal niet handig om een query te accepteren die als parameter is meegegeven...

Werkt javascript niet? (als in history.go(-1) oid)
opzich zou dat natuurlijk wel een optie zijn als je het als volgt doet

code:
1
2
3
4
5
<input type="hidden" name="querytitel" value="titel">
<input type="hidden" name="querycat" value="catagorie">
<input type="hidden" name="querydate" value="date">

etc...

:P

en natuurlijk is het ook mogelijk zoals al vermeld om dit in sessies te zetten en dat kan natuurlijk op bijna de zelfde manier maar om een dir vol met sessies te voorkomen kan je het ook simpler wijs dus op bovenstaande manier doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4rt1nvW schreef op 19 November 2002 @ 16:04:
Zet je query in een session, tenminste zo pak ik het aan :)
Juist!
Zo pak ik het ook aan :)
Sessions zijn volgens mij gewoon in dit opzicht veiliger...
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 16:10:
Nee, het betreft hier een aantal checkboxes, textvakken (maximaal een stuk of 40).
De query kan dus behoorlijk groot worden, zeg maar gerust een teken of 500 gok ik zo.

Wat betreft die sessies enz, ik moet bekennen dat ik nog een newbie ben op het gebied van php, ik heb wel ervaring met programmeren in Delphi en Pascal, maar php had ik nog niet gedaan.......ik begin het nu redelijk onder de knie te krijgen, maar zoiets als met sessies werken heb ik nog niet gedaan.
Alles (veel dan) kun je leren,
en www.php.net is daarvoor heel handig, je vult gewoon de functie die je wilt hebben in: www.php.net/session en voila ;)
Ik weet het, het is best veel tekst...maar het is te doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 11:53 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor jullie reacties allemaal,

ik heb er heel veel aan gehad. _/-\o_

Ik heb nu mede vanwege veiligheidsoverwegingen toch maar voor javascript:history.go( $variabele ) gekozen omdat dit toch wel kan werken mits je het aantal sprongen telt. Hartelijk bedankt voor die reactie i.i.g.

Ook ga ik me toch maar eens verdiepen in het gebruik van sessies, veiligheid is natuurlijk heel belangrijk en bovendien lijkt het me zeer leerzaam om dit eens te proberen.

Greetz Helgo.
Pagina: 1