Waveterminal 192M vs M-Audio 44

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37494

Topicstarter
Ik wordt er 8)7 van.

Ik heb een afgelopen zaterdag een nieuwe PC besteld. Daar wil ik een semi-prof geluidskaartje in hebben. Ik ben namelijk een beginnende producer (niet eens eigenlijk) maar ik wil wel 101% met fruity loops en reason kunnen werken. Eigenlijk vind ik ook dat dit kaartje goed met Cubase overweg moet kunnen, (optional MIDI ben ik tervree mee).

Ik zou ff zeggen wat dit kaartje allemaal moet kunnen (schik niet :)):

- Hij moet geluid in spellen perfect kunnen afspelen.
- Hij moet het geluid in films DTS 4.1 kunnen afspelen over mijn logitech Z-560.
- Hij moet mijn platen/mixies perfect, in stereo, kunnen opnemen.
- Hij moet goed met Fruity loops en Reason overweg kunnen.

Budget is ongeveer 300 euro.

Na gezocht en gezocht te hebben kom in eigenlijk uit bij 2 kaartjes:

- Egosys Waveterminal 192M
http://www.esi-pro.com/es...roduct/wt192m/wt192m.html

- Midiman M-Audio 44
http://www.midiman.com/products/m-audio/delta44.php

Kunnen jullie mij wat info geven over jullie ervaringen met een van deze twee kaartjes? Ik ga binnen een week zo'n ding halen en ik zou het namelijk toch wel fijn vinden als ik de beste neem.

-edit-
linkje toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jongens,

Kom op jullie gaan me toch niet vertellen dat niemand op dit forum van deze twee kaartjes heeft gehoort?

Misschien weet er zelfs iemand een betere oplossing ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:00
Titelfix op aanvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke, blijkbaar heeft GOT deze kennis ook niet in huis :'(. Iedereen is zo :X.

Ik denk dat ik toch voor de Waveterminal 192M ga. Uit en aantal reviews blijkt dat deze net iets beter klinkt. Verder heeft deze ook een aantal leuke/handige features. Als iemand het hier zijn twijfels over heeft hoor ik dit heel graag.

ff een ander vraagje.

Ik heb logitech Z-560 boxies besteld. Hoe moet deze aangesloten worden op een geluiskaart?
Volgens mij worden alle boxies aangesloten opde sub-woofer en deze aan je geluidskaart. Tot zover snap ik het. Maar wat zorgt ervoor dat ik DTS 4.1 geluid uit die speakers kan krijgen. De geluidskaart, versterker en een stukje software volgens mij. Maar ik vraag mij af of de Waveterminal 192M dit ondersteund.

[Picture Waveterminal 192M + break-out box]
http://www.esi-pro.com/es...2m/wt192m_large_view.html

In de specs staan wel dat deze kaart zelfs de 7.1 standaard ondersteund maar volgens mij moeten dan alle boxen direct op de break-out box worden aangesloten (Deze heeft overigens alleen maar 1/4" jack aansluitingen. Ik hoop/denk eigenlijk dat dit niet zo is, maar hoe ..........

Het lijkt me namelijk niet dat als ik alle boxen op de sub-woofer aansluit en deze met behulp een mini-to-1/4" jack verloopstukje verbind met de broutout box en ik er vervolgens een DVD'tje in ram deze direct het geluid DTS weergeeft.

Of levert logitech software mee die dit mogelijk maakt.

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:12
Anoniem: 37494 schreef op 22 November 2002 @ 09:54:
oke, blijkbaar heeft GOT deze kennis ook niet in huis :'(. Iedereen is zo :X.

Ik denk dat ik toch voor de Waveterminal 192M ga. Uit en aantal reviews blijkt dat deze net iets beter klinkt. Verder heeft deze ook een aantal leuke/handige features. Als iemand het hier zijn twijfels over heeft hoor ik dit heel graag.

ff een ander vraagje.

Ik heb logitech Z-560 boxies besteld. Hoe moet deze aangesloten worden op een geluiskaart?
Volgens mij worden alle boxies aangesloten opde sub-woofer en deze aan je geluidskaart. Tot zover snap ik het. Maar wat zorgt ervoor dat ik DTS 4.1 geluid uit die speakers kan krijgen. De geluidskaart, versterker en een stukje software volgens mij. Maar ik vraag mij af of de Waveterminal 192M dit ondersteund.

[Picture Waveterminal 192M + break-out box]
http://www.esi-pro.com/es...2m/wt192m_large_view.html

In de specs staan wel dat deze kaart zelfs de 7.1 standaard ondersteund maar volgens mij moeten dan alle boxen direct op de break-out box worden aangesloten (Deze heeft overigens alleen maar 1/4" jack aansluitingen. Ik hoop/denk eigenlijk dat dit niet zo is, maar hoe ..........

Het lijkt me namelijk niet dat als ik alle boxen op de sub-woofer aansluit en deze met behulp een mini-to-1/4" jack verloopstukje verbind met de broutout box en ik er vervolgens een DVD'tje in ram deze direct het geluid DTS weergeeft.

Of levert logitech software mee die dit mogelijk maakt.

:? :? :?
Je speakerset heeft per stereokanaal een kabel naar je geluidskaart, dus voor 4.1 heb je 2 kabeltjes lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jadjong schreef op 22 november 2002 @ 10:01:
[...]

Je speakerset heeft per stereokanaal een kabel naar je geluidskaart, dus voor 4.1 heb je 2 kabeltjes lopen.
Nu, ben ik in de war. Als een speakerset DTS 4.1 ondersteund wil dit toch zeggen dat elk kanaal een afzonderlijke stroom geluid produceerd. 5 in totaal dus. Vertel jij me nu dat als ik de speakers wil aansluiten ik twee kabels van mijn sub woofer naar de breakout box moeten lopen (1-out en 2-out)?

en de sub woofer dan? geen?

(Ik ben een beetje een n00b als het op hedendaags surround geluid aan komt, maar dat is wel te merken denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 37494 schreef op 22 November 2002 @ 10:16:
[...]

Nu, ben ik in de war. Als een speakerset DTS 4.1 ondersteund wil dit toch zeggen dat elk kanaal een afzonderlijke stroom geluid produceerd. 5 in totaal dus. Vertel jij me nu dat als ik de speakers wil aansluiten ik twee kabels van mijn sub woofer naar de breakout box moeten lopen (1-out en 2-out)?

en de sub woofer dan? geen?

(Ik ben een beetje een n00b als het op hedendaags surround geluid aan komt, maar dat is wel te merken denk ik)
De voorkanalen krijgen een kabel, die is stereo dus links en rechts over die kabel.
De achterkanalen krijgen een kabel, deze is ook stereo dus hier ook meerdere aders in voor de speakers. En de subwoofer hoeft geen eigen signaal te hebben, deze weergeeft alleen de laagste frequenties van het signaal dat binnen komt, de subwoofer zit dus achter een filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Voor muziekvragen checkout www.synthforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij feedback vertelde ze me dat als ik stereo geluid wil hebben ik twee uit/ingangen moet gebruiken (gewoon in het algemeen). Heeft het volgens jullie voordelen als ik de speakers niet op 2 maar op 4 uitgangen aansluit? of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 37494 schreef op 22 november 2002 @ 10:30:
Bij feedback vertelde ze me dat als ik stereo geluid wil hebben ik twee uit/ingangen moet gebruiken (gewoon in het algemeen). Heeft het volgens jullie voordelen als ik de speakers niet op 2 maar op 4 uitgangen aansluit? of maakt dat niks uit?
Ik had het over stereokanelen, als dat zijn dus 2 monokanalen per stereokanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar als ik het goed begrijp komen er uit de sub twee stereo kanalen en die kan ik gewoon in mijn breakout box prikken en dan werk het al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 37494 schreef op 22 november 2002 @ 10:46:
maar als ik het goed begrijp komen er uit de sub twee stereo kanalen en die kan ik gewoon in mijn breakout box prikken en dan werk het al?
ja, en vanaf de sub gaan ze naar de fron en rear speakers.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die kabels van de sub naar de geluidskaart zijn zeker mini-jacks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fnxs,

ben daar ook flink aan 't rondturen. 't komt er eigenlijuk op neer dat de twee kaartjes heeeeeel weinig schelen. maar toch hoor ik de beste geluiden over de waveterminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 37494 schreef op 22 november 2002 @ 11:43:
die kabels van de sub naar de geluidskaart zijn zeker mini-jacks ?
Helaas wel, en soms zitten ze nog vast aan de sub ook wat vervangen door stereo tulp of full-jack niet mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik gewoon twee mini jack naar 1/4" jack verloop pluggen koop is heet brobleem toch opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

buiten je probleem met die surround :)
zijn beide kaarten erg goed. persoonlijk heb ik goeie ervaringen met een wavetermnial (de andere versie dan "2496") et zijn heerlijke kaarten..

en op de pluggen.. :) waarom zal je dan een goeie geluidskaart nemen als je nog een stel leuke speakers nodig hebt?? :P en zo te zien wil je muziek gaan maken.. ik neem aan dat je niet wil surround werken.. (aangezien stereo al lastig genoeg is :Y) )

waarom hou je dan niet die soundcard ernaast (sblive ofzow) en koop een setje beginners monitoren van behringer bijvoorbeeld?

of begrijp ik niet wat je wilt nu ? :?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
monitor speakers heb ik al. Ze staat alleen naast mijn draaitafels, en dat wil ik eigenlijk ook zow houden.

surround is inderdaad een probleem want ik ben er nu achter dat de betreffende kaartjes 4 (delta) en 8 (waveterminal) mono uitgangen hebben terwijl er een stereo signaal uit de sub woofer komt :?

ps. Ik heb nog een SB live 5.1 player over. Dus ja, iets makelijker wordt het wel. Ik ben alleen bang dat ik IRQ en driver conflicten krijg.

Plus het feit dat ik dan geen vette speakers heb waar ik mijn muziek op kan maken.

statements:
Als je wat betere prestaties wil onder Reason en Cubase zal je hiervoor een dedicated kaart in je PC moeten proppen. waar of niet waar?

Als je perfect geluid in spellen en films wil hebben heb je hiervoor een dedicated kaartje nodig. waar of niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de kaarten horen .. zeker de waveterminal nasat andere geluidskaarten gebruikt te kunnen worden...
er zal misschien irq's in win omgezet moeten worden.. maar echt last heb je er neit van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 37494 schreef op 22 november 2002 @ 15:18:
monitor speakers heb ik al. Ze staat alleen naast mijn draaitafels, en dat wil ik eigenlijk ook zow houden.

surround is inderdaad een probleem want ik ben er nu achter dat de betreffende kaartjes 4 (delta) en 8 (waveterminal) mono uitgangen hebben
2x mono is stereo :Y)
terwijl er een stereo signaal uit de sub woofer komt :?
Uit je sub komt geen signaal, er gaat alleen een signaal in
ps. Ik heb nog een SB live 5.1 player over. Dus ja, iets makelijker wordt het wel. Ik ben alleen bang dat ik IRQ en driver conflicten krijg.

Plus het feit dat ik dan geen vette speakers heb waar ik mijn muziek op kan maken.

statements:
Als je wat betere prestaties wil onder Reason en Cubase zal je hiervoor een dedicated kaart in je PC moeten proppen. waar of niet waar?
Voor BETERE prestaties wel, een snelle proc is al genoeg.
Als je perfect geluid in spellen en films wil hebben heb je hiervoor een dedicated kaartje nodig. waar of niet waar?
alleen kaart die 4 of 6 uitgangen heeft en met de afspeelsoftware om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nog een sound blaster live player 5.1 liggen. Ik denk dat ik die in mijn pc gooi en daarnaast een waveterminal 192M gooi.

Vervolgens mijn logitech boxies op mijn live aan sluit voor games en fillums. Het waveterminal 192M kaartje sluit ik van en naar mijn XTC aan zodat ik of via mijn monitors (die aan de andere kant van mijn 4x3 m kamer staan) muziek kan opnemen en afspelen/maken.

Ik denk namelijk dat als je alles wil (zoals ik) twee kaartjes de enigste oplossing is. Ik hoop alleen dat ik geen driver/irq conflicten krijg die ik niet kan oplossen.

Ik kies toch de waveterminal boven de delta omdat ik eigenlijk niemand heb gehoort dat deze slechter is. mensen hebben of geen ervaring met de waveterminal of ze vinden hem beter.

Als iemand het niet eens is met mijn uitspraken of betere ideeen heeft hoor ik het heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan je je flink uitleven in Cubase met een:

2,53Ghz
512 DDR 333 RAM
Creative Audigy II

:?

http://www.soundblaster.com/products/audigy2/
http://www.digit-life.com...reativeaudigy2/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Dat eerste gedeelte wel, alleen ik zou toch die waveterminal nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb het Waveterminal 192M kaartje gekocht. SUPER kwaliteit geluid als je 't mij vraagt.
Ik heb alleen geen luisterervaring bij de delta serie dus ik heb geen goede referentie. maar de waveterminal is super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 37494 schreef op 05 December 2002 @ 10:56:
ik heb het Waveterminal 192M kaartje gekocht. SUPER kwaliteit geluid als je 't mij vraagt.
Ik heb alleen geen luisterervaring bij de delta serie dus ik heb geen goede referentie. maar de waveterminal is super
I told you ;)

Pagina: 1