[xp] vreemd partitie probleem

Pagina: 1
Acties:

• akuut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 15:12
Ik heb Partition Magic gebruikt om wat meer ruimte op c: te krijgen. De ruimte komt van mijn d partitie, op dezelfde schijf. Nadat Partition Magic klaar was en zegt dat alles gelukt is kan ik d: niet meer aanspreken. Als ik hem wil openen zegt windows dat d: niet geformateerd is en vraagt om te formateren. Als ik echter met een bootdisk opstart kan ik d: gewoon benaderen en staat alles er nog op. Ook partition magic (die ik op d: geinstalleerd had) kan ik niet meer opstarten. Opnieuw installeren werkt ook niet, omdat de installer de oude install (op d:) nog herkent, en alleen de opties repair, modify en remove heeft, die allemaal niet werken. Vraag dus: hoe krijg ik mijn d partitie weer werkende?

Verwijderd

weet je zeker dat het filesystem van d: ntfs of fat is?

• akuut
Het filesysteem van zowel c: als d: is (was) fat32

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:08
Welke versie van Partition Magic heb je gebruikt? 8)7

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

Verwijderd

ik heb eigenlijk geen idee wat het kan zijn maar je kan proberen de partition magic rescue discs te gebruiken

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Kijk in Xp even in je diskmanager en kijk daar of D: wel een driveletter toegewezen heeft gekregen ;)

-Pwn the day-

Verwijderd

Nowhereman schreef op 19 november 2002 @ 15:48:
Kijk in Xp even in je diskmanager en kijk daar of D: wel een driveletter toegewezen heeft gekregen ;)
volgens mij krijgt die wel een driveletter aangewezen....

• akuut
In de diskmanager heeft D: wel een driveletter aangewezen. Het probleem is dus dat de partitie onder DOS gewoon bestaat en alle bestanden te zien zijn, maar dat windows het als niet geformateerde partitie ziet.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

En wat als je de drive letter weghaalt en opnieuw toekent?
En dan de disk opnieuw laat detecteren? (of kon dat nou alleen bij mirrored volumes?)

-Pwn the day-

• akuut
Het probleem blijft. Met de rescue disks van partition magic lijkt er niks aan de hand. Hij ziet D: gewoon als fat32 partitie en ziet verder geen fouten. Onder DOS is D: ook gewoon te lezen. Ook fdisk ziet D: als fat32 partitie. Windows ziet D: wel, maar zegt dat het een ongeformateerde schijf is. Formateren wil ik eigenlijk niet aangezien alles dan verloren gaat.
Verder heb ik nog geprobeerd het stuurprogramma te verwijderen, maar na opnieuw opstarten is niks veranderd.

Er staan trouwens twee stuurprogramma's aangegeven: disk.sys en PartMgr.sys
Zou die laatste er door Partition magic zijn toegevoegd?

Bestaan er eigenlijk Cd brandprogramma's onder DOS?? Dan zou ik onder DOS de hele d: schijf naar CD kunnen schrijven en dan opnieuw formateren.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Met Ghost 2001 en hoger kun je naar CD-R(W) branden. :)

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Installeer PM weer zodat je die weer kunt gebruiken. Gebruik dan PM om de D: te converteren. Na een reboot zou het weer goed moeten zijn (heb het zelf nl ook een keer gehad en zo opgelost).
Pagina: 1