[wireless] Hoe dit probleem aan te pakken ?

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 16:24
Hallo mensen

Ik ben helemaal ten einde raadt. Allereerst heb gezocht op googel en de search @ hier, dit heeft tot weinig nuttigs geleidt. Ik moet namelijk voor een bedrijf een draadloos netwerk aanleggen, ik zal proberen de situatie zo goed mogelijk uit te leggen.

Er is een kantoor met 3 computer deze zijn met elkaar verbonden via een hub. 1 Computer hoeft maar internet te hebben. Er is ook een woonhuis. Daar ligt een chello internet verbinding met 1 computer er aan, waar waarschijnlijk nog meer komen hooguit 2 extra.

Nou willen ze duz graag kabel internet hebben in het kantoor. De afstand bedraagt zo'n 120 meter met weinig objecten er tussen. Tussen het kantoor en het woonhuis zitten wat muren en een paar lage loodsen.

Er hoeft niet beslist een netwerk te komen tussen het kantoor en het woonhuis. Alleen internet is van belang. Ik kan met geen mogelijkheid er een kabel heen trekken. Dan zou de afstand zo'n 500 meter worden (niet de bedoeling)

Ik weet zo ongeveer dat ik een Router(wireless) moet hebben en 1 Kaartje(wireless). Ik moet alleen weten welke apparatuur, wel of geen antenne e.d. Ik weet het echt niet meer Zou iemand mij zo vriendelijk willen zijn om mij wat producten aan te bevelen en wat verdere details

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Is er een line of sight tussen een punt bij het woonhuis waar je een antenne neer kan zetten en een punt bij het kantoor waar je een antenne neer kan zetten ? (Buiten beidde)

• Appie Heijn
Jazeker is die er. Ik heb al wat gevonden

Linksys wireless AP + cable/ DSL router + 4-poort switch x1
Linksys wireless Access Point x1
SD15 Richt-antenna x2
Linksys Wireless PCI card x1

Zo zou het toch moeten lukken dacht ik met wat bekabeling er bij. Alleen weet ik nog niet of de router chello compatible is :(

Verwijderd

dan zou je het op de volgende manier op kunnen lossen:

Woonhuis:

Chello->Modem->Router->switch/hub->PcŽs en naar Wireless bridge/AP

Kantoor:
Wireless bridge/AP ->hub/switch-->Systemen

• Appie Heijn
Ik kreeg wat anders te horen @ -=: Het Grote Wireless Topic :=-

Namelijk:
Door B3rt - Tuesday 19 November 2002 18:02

hetvolgende heb je nodig en dat werkt (praktijk ervaring hier)

Neem 1 normale breedbandrouter met ingebouwde switch (4 aansluitingen)
3 voor in het woonhuis(sluit hierop met utp de pc's aan in het woonhuis)

Koop 2x Linksys WAP11 accespoints en neem er 2 BUITEN antenne's bij(wij gebruiken type SD 15), neem GOEDE coax kabel en zorg dat deze zo KORT mogelijk blijft tussen de AP en de antenne. Richt de antennes op elkaar.
Sluit het ene AP in het woonhuis aan op die vierde aansluiting op de breedbandrouter.
De andere AP koppel je aan je hub van het kantoor.
Nu een kwestie van de netwerk installingen juist zetten en voila je hebt chello op 100% chello snelheid. Zelfde situatie hebben wij hier ook echter afstand is dan ca 450 meter.

Kostprijs ca 600 - 700 euro

edit:
Die linksys Wap11 kan zonder problemen een extra antten worden aangesloten en deze kan in "bridge" mode geschakeld worden. Hierdoor heb je extra veiligheid, inloggen met een laptoje is hierdoor niet 123 mogelijk (ook niet met netstumbler) en het is ook nog eens mac adres bepalend.
Andere AP's hebben vaak geen direct antenne aansluiting of kunnen niet in bridge mode, de linksys is een mooi app zeker voor dat geld.

Verwijderd

Verhaaltje uit het grote wirelesstopic Klopt helemaal! Ik heb alleen geen ervaring met linksys, maar zo te horen zijn het leuke apparaatjes

Ik lees alleen net jouw lijstje door, en ik snap niet helemaal waar die wireless card goed voor is...

• Appie Heijn
Ogh ja wat dom van mij. Ik moet gewoon die acces point op de hub knallen. Toch?

Verwijderd

Ik heb zeer goede ervaring met 1stWave, zelfs bij bijna-line-of-sight, afstanden tot 7000 meter mogelijk. www.1stwave.de

Verwijderd

ja idd gewoon ap op hub aansluiten.

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 11:50:
Ik heb zeer goede ervaring met 1stWave, zelfs bij bijna-line-of-sight, afstanden tot 7000 meter mogelijk. www.1stwave.de
Is dit ergens te krijgen in Nederland :?

Verwijderd

Appie Heijn schreef op 20 november 2002 @ 12:57:
[...]

Als ik kijk naar wat zij doen is het volgens mij allemaal OEM. Als je kijkt naar boven de 18 Ghz dan is dat ook duidelijk en zeker weten een oem van www.Wit-com.com. Dus zal hun 802.11b producten ook wel oem zijn :X

Verwijderd

1stwave is verkrijgbaar wij Axio Systems, webshop: www.axioshop.nl Goede service, technische helpdesk en onze vaste leverancier (besteding +/- EUR 7000 / jaar). Standaard 802.11b, dus WIFI compatible!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op 20 November 2002 @ 12:57:
[...]

Bij een zichtverbinding is de bandbreedte 11Mbps tot 2500m, 5,5Mbps tot 4000m, 2Mbps tot 5500m en 1Mbps tot 7000m.

Dit is toch niet spannend??!!??!

Kijk even naar de specs van "mijn naam" 11 Mbp/s tot 7500m jajaja legaal max 100mW. Ok tis wat duurder +/- 3 a 4 keer zo duur maar dan heb je ook wat :9

• Appie Heijn
Ik moet toegeven dat het er erg goed uitziet. 2x WAVEMAXX 11Mbps wireless access point met paralelle printer aansluiting. Dan zou het toch moeten lukken dacht ik zo. Hoe is het bereik van alleen deze dingen? Ook 600 meter.

Verwijderd

Is wel leuk en aardig, maar als je niet verder hoeft dan die 120 meter is 3 'a 4 keer zo duur toch net iets te veel lijkt mij, maar ik heb geen ervaringen met het spul dat Breezecom bedoelt, dus dat zou ik zo niet kunnen beoordelen, ik spreek alleen uit mijn eigen ervaring...maar als we het er toch over hebben, Breezecom, waar staan jou specs? Want ik sta altijd open voor beter...
Pagina: 1