Toon posts:

[ASP?,SQLserver] Uploaden + dir aanmaken in form *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat ze door middel van een form kunnen uploaden en zelf de locatie mogen bepalen waar ze het bestand willen hebben. (zelf mappen/dir. aanmaken) zodat de locatie ook in de database opgenomen kan worden
(ASP oplossing)

verlengde uitleg

8)7 er komt een netwerkschijf van 80 gb. Hierop mogen gebruikers bestanden opzetten die voor andere van belang kunnen zijn. Nu wil ik zelf geen onderverdeling maken van wat waar moet komen. Hun moeten dit zelf doen.
De perfecte oplossing zou moeten zijn dat ze via intranet een form invullen met een paar gegevens over het document/bestand wat ze gaan uploaden en ze vervolgens op die schijf een map kunnen aanmaken met een naam die ze zelf mogen verzinnen. en dan uploaden daarnaartoe. de locatie en alle andere gegevens zouden dan met SQL SERVER 2000 bijgehouden moeten worden.
Dit zou echt optimaal zijn. is het mogelijk ???

Nu zul je wel denken dat ik het hele beheer erop kwijt raak, dat kan idd wel een beetje kloppen ;) , maar er zijn veel bestanden die bv manual.doc heten. De naam mag niet gewijzigd worden, maar wanneer er een map onder zit met bv GoT dan weten ze dat het de handleiding daarvan is :9 .

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Waarom niet gewoon een netwerk share.

Dit is gewoon extreem omslachtig en onbeheersbaar.

Verwijderd

Topicstarter
dat was eerst de bedoeling, maar het zoeken naar informatie is dan verschrikkelijk. Doordat er nu gegevens opgenomen worden, zoals de gebruiker die het heeft geupload, de datum, omschrijving, trefwoorden en waarvoor het document is, kan er in de database met een search alles snel teruggevonden worden. Daarnaast moet er ook nog een zoekfunctie komen die alle documenten doorzoekt.

waarom niet alleen een database zal de volgende vraag zijn

jah dat wilde ik, maar mijn stageopdrachtgever wil dat weer niet. ik d8 dat dit een mooie tussenoplossing was, als hij alleen een netwerk share hebt kun je niets meer terugvinden en ik krijg hem er niet van overtuigd om geen mappen aan te maken. het gaat om honderden documenten die er in komen te staan, maar echt van essentieel belang zijn ze niet, wel makkelijk om te weten.

Verwijderd

Dit klinkt als een typische MS SharePoint implementatie... Daarmee kan je heel goed bestanden delen en vooral ook zoeken! Maar dat zal voor jou geen oplossing zijn?!?

Voor het categoriseren van documenten zal je altijd een leidraad moeten geven. Als gebruikers dit zelf gaan doen, is het einde zoek. Truus van de administratie vindt haar werk superbelangrijk en zal een folder genaamd 'Truus' gaan aanmaken. Na een paar maanden werkt zij er niet meer en niemand weet wat die folder nog betekent...

Dus, toch zelf een onderverdeling maken als je het mij vraagt.

:7

Verwijderd

Dit moet in ieder geval een server side script worden en niet een client side script.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59

TeeDee

CQB 241

Wij hebben ook zoiets hier: (zelf opgezet projectje op de zaak voor MP3's, JPG's etc. etc.)

Wat doen wij?
Alles in 1 directory! (je zou per soort een map aan kunnen maken: dus /mp3, /jpg etc. etc.)

uploadform maken waarbij de gebruiker zelf het volgende kan doen:
- keywords aan kunnen geven
- uploader
- datum / tijd
- grootte (automagisch uitgelezen)
- soort (automagisch uitgelezen) dus: mp3, jpg, gif etc. etc.
- omschrijving
- last but not least: FileName

De upload van het file komt niet in de database. Alleen de verwijzing!
Daarna is het vrij simpel om een searchquery te maken in je database om iets te zoeken!

Vrij simpel en werkt perfect bij ons (+/- 25.000 bestanden!)

Nog even over dat manual.doc. Als je je filenames niet mag veranderen, dan is dat een hele grote limitatie met niet alleen een systeem zoals dit, maar over de hele linie.

Je zou dus bij het uploaden het volgende kunnen doen:
plak voor het filename een datatime stamp, of uploader naam... easy!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 16:57:
Dit moet in ieder geval een server side script worden en niet een client side script.
Uhm, volgens mij was topicstarter daar al achter hoor! :?
Zie
ASP oplossing

Verwijderd

TeeDee schreef op 19 november 2002 @ 17:06:
[...]

Uhm, volgens mij was topicstarter daar al achter hoor! :?
Zie

[...]
HHHMMM..... 8)7 |:( das waar

Verwijderd

Als alle computers in het netwerk een statisch IP hebben (lijkt me toch wel) dan kun je natuurlijk ook een map maken voor elk IP en dan alle bestanden die Pietje upload zet je in n:\192.168.0.1\ en alle bestanden die Henkie upload zet je in N:\192.168.0.2\ etc..

Ik weet niet of het moeilijk wordt om te maken, maar lijkt me een oplossing! :) suc6 ermee

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

De topicstarter vraagt toch gewoon of iets mogelijk is?

En wat hij wil is mogelijk.
Zoiets is met ASP te bouwen. Je moet er dan voor zorgen IUSR user schrijf rechten heeft op een bepaalde map zodat daar binnen dus submappen gemaakt kunnen worden.
Verder kun je in een SQL 2000 database de gegevens over de bestanden bijhouden.

Ik wil hem daarbij best helpen.

Stuur anders maar een e-mail naar niemand

[ Voor 5% gewijzigd door D2k op 22-11-2002 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt Hier kan ik in ieder geval mee vooruit.

TeeDee als ik het goed begrijp dan upload je die file naar een directory, dmv een form, waar hij dmv van ASP of PHP de filenaam overneemt en in de database zet, of gooi je eerst het bestand in de directory en geef je daarna pas een link in de database aan. Lijkt me niet, maar toch ff zeker weten.

Volgende >> een map met voor ieder een IP is hetzelfde als voor ieder een map met eigen naam, dus daar heb je helemaal niets aan, zie post van Typhon.

Ik kan mijn stagebegeleiders niet duidelijk maken (ja ik kan het wel duidelijk maken en heb al 100 x gezegd dat bijna niemand zoiets doet) dat wanneer je de gegevens via een database bijhoud het niet uitmaakt of er 100 documenten opstaan, want dmv query vindt je het toch makkelijk terug. maar toch willen ze het. Ik loop stage en mijn opdracht moet af, dus ik ga er geen ruzie over maken.

Rob Janssen bedankt, ik wil natuurlijk zelf proberen, maar wanneer ik er niet uit kom wil ik graag van je diensten gebruik maken.

Verwijderd

Topicstarter
mmm ik heb net ff naar dat MS Sharepoint gekeken, Dat is ook wel makkelijk, maar ik had er nog nooit over gehoord. Typhon werkt dat een beetje ? Waar worden die documenten opgeslagen als je ze upload?

ik zal eerst eens even kijken bij andere topics.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
ff topictitel aangepast. Let er volgende keer ff zelf op, dat je taal c.q. omgeving etc. ook in de topictitel weergeeft.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Ik zou kiezen voor een netwerkshare. Deze share laten Indexeren door Indexing Servivce. Indexing Service aanspreken vanuit ASP. Klaar

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Sybesma:
Tja, uhm, waarom?

Een binary upload naar een dir middels een form. Keywords in laten voeren, uploader, datum tijd. De filename in een SQL stoppen. Klaar.

Is vele malen makkelijker dan Index Server hoor!
Index Server: geen keywords over het file (dus omschrijving etc. etc.). Alleen informatie over het file.
Wat je wel hebt is het "hitpercentage" bij Index Server.
Owke, je kan met Index Server content in PDf's ook indexen, das wel een pluspunt natuurlijk!

Verder zie ik het nut er niet van in.

Verwijderd

Een binary upload naar een dir middels een form. Keywords in laten voeren, uploader, datum tijd. De filename in een SQL stoppen. Klaar.

Is vele malen makkelijker dan Index Server hoor!
Das natuurlijk niet vele malen makkelijker dan Indexing Service.....
bestand op netwerkshare zetten...Klaar (Samenvatting, Keywords, Auteur wordt automatisch door Indexing Server aangemaakt...)

Niet dat jou optie niet kan of niet goed is maar ik denk dat gebruikers nu net iets te lui zijn om van elk bestand een beschrijving enz. enz. te maken...

Maar ik zou zeggen probeer het alletwee en kijk eens wat gebruikers makkelijker vinden......

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk idd dat Sybesma gelijk heeft wat betreft dat de gebruikers te lui zijn om van elk betstand een omschrijving te maken.

Ik zal eens kijken naar die indexing service. ik weet daar namelijk nog niet veel van en weet dus ook niet hoe je dat met asp moet regelen, maar dat zal vast wel uit te zoeken zijn.

Verwijderd

Kijk anders eens in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/578222 hier wordt o.a. al een link genoemd naar een script die je prima als zoekmachine kunt gebruiken...
Pagina: 1