inbel actie vanachter router met pcduo

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
standaard netwerk van 5 pceetjes, 1 keer servertje, switch en een isdn router.
In de router is een tabel gemaakt waarin staat dat bij bepaalde ip adressen naar een bepaalde ras server moet worden gebeld. Dit loopt allemaal tiptop.

Nu heb ik echter 1 probleempje waar ik even niet uitkom.

Een software leverancier geeft ondersteuning mbv "pcduo" Hij stelt dat er in een pc ene modem moetkomen en die moet dan inbellen op zijn rasserver waarna hij die pc kan overnemen en werkzaamheden ter ondersteuning kan uitvoeren.

Dat zou geen probleem zijn maar...... als ik die client op een pc installeer, hoe kan ik dan aangeven dat die pc moet uitbellen naar een specifiek nummer via de router. De router is een eenvoudig shiva isdn ding en ik kan deze dus niet sharen op die pc alsof het een intern modem betreft.

het enig dat ik heb is een telefoonnummer. Die kan ik wel in de routertabel plaatsne maar hoe weet die router dan wanneer hij dat nummer moet bellen. ik kan namelijk geen ip adres opgeven. En van die ras server wordt dan een ip adres is de 10.10 reeks gegeven. De pc op het lokale netwerk hebben een vast ip in de 192 reeks.....

anybody ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hele poort range mappen naar je pcduo pc ?

Iperf

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
da sniethet probleem.....

ik moet op de een of andere manier het systeem laten snappen dat indien dat programma wordt gebruikt hij uiteindelijk bij de gateway moet komen en die gateway, de router dus, dat ene telefoonnummer laten gebruiken...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ay .......

modempie lene denk ik

Iperf

Verwijderd

ik weet niet of die shiva ook "helper addresses" ondersteunt, en of dat pcduo met DHCP werkt, maar zo ja dan kan dat werken.

Helper adresses worden in een router gebruikt om DHCP-requests (broadcasts) te forwarden. Als je client dan een DHCP-request doet wordt dat opgevangen door de router, die dat wil forwarden naar een helper address. Als je dan zorgt dat voor dat adres een telefoonnr. gekoppeld is gaat de router uitbellen.

Ik vraag me ook af of je client wel ethernet ondersteunt en niet alleen met modemprotocollen overweg kan...:?

In ieder geval veel succes gewenst!