[WIN2K SER] AD & Primary dns suffix

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
Ben de laatste tijd bezig thuis met win2k server te experimenteren. Wat ik mis is een handleiding of zoiets special geschikt voor hele kleine netwerken. De faq's die ik vind zijn meestal voor grotere netwerken met meerdere locaties e.d. Ik heb helaas maar 1 server met een kabel verbinding en en intern netwerk met 3 clients.

Weet iemand hier een goede site/boek voor?

Als upc-klant is de dnsnaam van mijn pc "node-c-####.a2000.nl"

Wat moet ik op de server invullen als primary dns suffix?

Wat kan ik als beste invullen als de active directory wizard vraag om "Full DNS name for new domain"

Ik heb ooit gelezen dat als je fouten maakt bij het instellen van AD dat je dan beter opnieuw windows kan gaan instaleren. Dus stel ik liever nu te veel vragen dan dat ik straks een vraag beantwoord krijg met "reinstall windows".

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

[flauw mode]
je bent toch aan het experimenteren :)
[/flauw mode]

ik zou toch eerst de Microsoft Technet site raadplegen...

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Je geeft het domein gewoon de naam die jij wil.

Dus bv. sirblade.com oid. dat je eigenlijk op een A2000(upc) netwerk zit maakt niet veel uit.
Heb thuis dezelfde situatie Win2k Server + DNS + A2000 naam...
Ik heb mijn domein opgenomen in de DNS v/d server en deze gebruik ik dan als suffix, niks a2000 iig.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20
k-oz schreef op 19 November 2002 @ 15:14:
[flauw mode]
je bent toch aan het experimenteren :)
[/flauw mode]

ik zou toch eerst de Microsoft Technet site raadplegen...
Op technet gaan ze ook over de grotere bedrijven... Ik ken get probleem wat SirBlade heeft, maar ik heb er ook nooit iets over gevonden. iig weet ik wel dit:

Full DNS name for new domain: fake-domein-naam.local (.local zorgt ervoor dat je domain naam uniek is, deze tld bestaan namenlijk niet op het internet)

Zorg ervoor dat dit allemaal op je interne NIC zit als je ook NAT (ISA server) via je DC gaat doen; je externe interface hoef je dan niets aan te veranderen dat houd UPC wel bij :)

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:33

jll

oke ik ben( ga ) ook bezig met win2k server ik heb vante voren ff gezocht naar handige sites ik vond dus http://www.wown.info duss staat wel veel info op veel succes

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi