[XP] BSOD ntfs.sys

Pagina: 1
Acties:

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Heeft deze BSOD te maken met het bestandsysteem? Ik kreeg em gister twee keer en allebei de keren ontstonden ze na het spelen van de game NFS Hot Pursuit 2. Heb ff gezocht maar kan niet opmaken uit diverse topics over deze BSOD dat het et bestandsysteem is. Een echt antwoord om het te voorkomen is er ook niet. In de Microsoft Knowledge Base word gesproken over een memory-leak bij NT systemen en dat dan deze BSOD kan ontstaan. Maar dat snap ik niet helemaal. Heb btw mijn geheugen wel getest met MEMTEST86, geen fouten. Ook heb ik me HDD getest, geen bad clusters o.i.d. Wat kan dit zijn en hoe is het te voorkomen?

Specs:

A7V333 / 2x 256 DDR Twinmos PC2700 / WD 400 BB HDD 40 gig. / WinXP Home met SP1 / rest lijkt me niet relevant.

I pitty the fools who took my game-station.....

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:07
Specs zijn leuk, maar de BSOD is veel belangrijker.

vooral de geheugen adressen in de vorm van 0x0000000 (4 stuks in totaal) en de modules die geladen zijn (kun je die uberhaupt nog zien in winxp?)

Verder heeft een memory leak niets te maken met defect geheugen, maar met een fout in een programma waardoor deze het niet meer in gebruik zijnde geheugen niet meer vrij geeft. Je kunt dan op je vingers natellen dat het een keer fout gaat als win xp vindt dat er te weinig geheugen beschikbaar is.

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Ok, dus door een fout in NFS zou dan deze BSOD ontstaan kunnen zijn? Ik heb helaas die 4 geheugen cijfertjes enzo niet opgeschreven, ben eigenlijk gelijk gaan zoeken op google en tweakers. Via google kwam ik op die knowledge base, en die spraken over een memory leak. Is een fout in NFS dan de oorzaak van deze BSOD?

Modules heb ik volgens mij nie gezien, maar hij kwam inderdaad wel met die adressen, 4 stuks..... Aan welke modules d8 jij dan?

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Als het goed is staat er in je event viewer een melding, misschien dat die info daar nog bijstaat.
Ook maakt een NT een memorydump bij systeem problemen, dus er is een kans dat het daarin staat. Mits je die optie ingeschakeld hebt staan...

-Pwn the day-

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Nowhereman schreef op 19 November 2002 @ 15:41:
Als het goed is staat er in je event viewer een melding, misschien dat die info daar nog bijstaat.
Ook maakt een NT een memorydump bij systeem problemen, dus er is een kans dat het daarin staat. Mits je die optie ingeschakeld hebt staan...
Thnx, ik zal dat vanavond eens checken, ben nu nioet thuis nl. Ik post et nog wel

• Domino
NT4 gooide veel meer info op het scherm als XP, dus ik denk eerlijk gezegt niet dat je de modules kunt zien die op dat moment gedraaid hebben.

De geheugen adressen de beste aanwijzing die je kunt hebben. Dat uiteindelijk windows over zijn nek ging op NTFS.SYS wil niet zeggen dat die ook daadwerkelijk schuldig is aan de BSOD.

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Effe een kleine update, ik kan in mijn Event Viewer geen waarschuwingen vinden die met mijn BSOD te maken hebben, dus ik kan ook de geheugenadressen niet posten. Ik heb de waarschuwingen in deze event viewer gecheckt, waren er overigens niet zo heel veel, maar geen melding over dat bestand NTFS.SYS
Maar dit bestand hoeft dus niks te maken te hebben met de BSOD :?
Ik ben benieuwd of deze BSOD nog zal terugkomen, ik heb em tot nu toe nog niet gehad..... snel afkloppen maar dan :)
Ik vraag me toch nog steeds af waar deze BSOD vandaan komt, der zijn niet veel mensen die deze BSOD melden......

• Domino
Je moet het zo zien:

- als ie terug komt kun je hem opschrijven
- als ie niet meer terugkomt is het beter

;) ;)

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Domino schreef op 20 november 2002 @ 22:41:
Je moet het zo zien:

- als ie terug komt kun je hem opschrijven
- als ie niet meer terugkomt is het beter

;) ;)
[off topic]
Dat zijn nou woorden van een echte FCDB supporter, et gaat btw nog niet echt lekker he met Den Bosch? Ulti23 heb zelf 6 jaar in de jeugd van FCDB gespeeld as keeper, een hele goeie 8) [/off topic]

Mocht ik em nog tegen komen :+ dan zal ik em zeker in dit topic posten, maaruh nu weet ik nog steeds de oorzaak niet. Is het dan toch gewoon een fout in het programma geweest?

• Domino
Nee, als ik het zelf in de hand had gehad was het veel makkelijker geweest.
Ik had namelijk gelijk die BSOD opgeschreven ;)

[fcdb mode]
't gaat alweer beter, alleen het verlies tegen vvv was niet nodig geweest.
12 punten uit 5 wedstrijden is redelijk, morgen gaat sparta eran! ;)
[/fcdb mode]
Pagina: 1